Minek tagadjam, az S-szériás Audik mindig közel álltak hozzám, és közel állnak majd a szívemhez a jövőben is. Az
A S jót jelent

A S jót jelent

A S jót jelent


első autó, amit friss jogosítvánnyal vezethettem, egy a 100 sorozatból készült S4-es volt. Akkoriban a 230 lóerő, a 6,8 másodperces százas sprint még nagyon ritka volt. Emlékszem, hogyan gyorsultunk le családostul a lámpánál egy 500-as luxusmercit, amivel nagyon igyekezett a sofőr, de csak a második hely juthatott neki.

Pedig a turbólyuk mostani viszonylatban óriási volt, elsőre szinte mindenki lefulladt vele. Az őrület a kellő fordulatszám elérése után szabadulhatott csak el. Felügyelet nélkül nem is vezethettem még ezt a szörnyeteget, most már tudom miért. Ikertestvéremnek egyszer adatott meg a lehetőség, de pár perc alatt fejtetőn landolt vele a közeli erdőben, amit még egy bulvárlap is megörökített egy cikkben. Ő egy karcolás nélkül megúszta, az autó kevésbé volt szívderítő látvány.

Mindezek ellenére az S-szériáról azóta kiderült számomra, hogy a gyorsaság mellett, a maximális és talán túlzott kontrollálhatóság jellemzi. Az összkerékhajtás, a feszes, de nem túl kemény futómű, a jóindulatú viselkedés mind egy gyors, utcai autó felé billenti a mérleg nyelvét egy sportautóval szemben. Persze a hülyeségtől ez sem véd meg.

Életveszélyes

Főleg innen látni S3-ast

Főleg innen látni S3-ast

Főleg innen látni S3-ast


Frissen a Seat Leon Cuprából pattantam át az S3-asba, és valami még ütősebbet vártam. A 240 lóerőről 265-re feltekert motoron viszont egyáltalán nem lehet érezni, hogy erősebb. Talán az összkerékhajtás, talán a megpiszkált motor tehet róla, de nem tűnik gyorsabbnak annál. Túlságosan kulturált a körítés, mintha egy tankot álcáznának iskolabusznak.  

Persze így is megy mint az állat. Egyedül az 5,7 másodperces gyorsulási érték tűnik kivitelezhetetlennek, menet közben már nincs ülésbe préselő erőhatások híján a vezető. Kettesben, hármasban, sőt még feljebb is verhetetlen az S3-as. Megalázó magabiztossággal előzhetünk, és nem kell aggódni, hogy a lendületből gyorsabban érkezőket egy gyors visszaváltás után ne tudnánk pár másodpercen belül fülön csípni.
Életveszélyes, hogy ezt az autót ott lehet igazán élvezni, ami már rég a megengedett értékek felett mozog. Csak az induláson kell túltenni magunkat. Akárhogy is próbáltam elrajtolni, nem tudtam rendesen. Az összkerékhajtás száraz

Sportosan szűkös

Sportosan szűkös

Sportosan szűkös


úton olyan mint a pillanatragasztó, épp csak forogni hagyja a kerekeket.  Így hiába bőgetjük a motort, hiába kapcsoljuk ki a kipörgésgátlót, semmit sem javul a helyzet. Nagyon nem akarnak kaparni az abroncsok.

Csak kisebb meghátrálás után lehet rendesen kilőni, érdekes hogy ilyen lyukat eddig nem éreztünk ennél a motornál. Félek, egy rendes rajt csak komoly kuplungcsúsztatással érhető el, ami egy ilyen hajtáslánccal igencsak megterhelő lehet az autónak és rövid időn belül a pénztárcának is.


Panaszkodó szőkék, feketék

Ahhoz képest, hogy nekem nem esett le az állam, sokaknak komoly megpróbáltatást okozott az S3-as. Egy sétakocsikázásokhoz szokott szőke nő és egy tapasztaltabb férfi kolléga is gyomorforgató élményre panaszkodott. Igaz utóbbiról kiderült, hogy nem az autó okozta, de így lett igazán felejthetetlen az élmény. A rugalmasság tényleg

Sokkal drágább a robogónál

Sokkal drágább a robogónál

Sokkal drágább a robogónál


elképesztő, egyszerűen bárhonnan, bármikor meglódul az autó, ha már mozgásban van.   

Összehasonlításképpen egy 1,6-os, A3-ast is kipróbáltunk, és csodálkozva tapasztaltunk meg néhány csöppet sem evidens tulajdonságot. Az S3-as nem keményebb a gyári sportfutóműves A3-asnál, a fékek érzésre még annyira se harapnak, és a motor is kevésbé hallható. Igaz, a kipufogó zümmög valamit, de városban nem eléggé, autópályán viszont túlságosan.

Szépség és a szörnyeteg

Az Audi S3 egymagában mind a kettő. Szépség, mert elbűvölő. Az A3-asnál jobb alapot nehéz elképzelni, de az S3-as még dögösebb lett. Gyönyörűen mutat fehérben. Belül sem kellett sokat piszkálni, kapott egy szögletes

Manuális háló

Manuális háló

Manuális háló


kormányt, néhány feliratot és kész.

Szörnyeteg, mert nagyon tud repeszteni. A 200-as tempó ennél az autónál csak egy rövid átmenet, vagy kellemes utazósebesség. Bőven van még feljebb. Kiderült, hogy az oltári nagy féktárcsák sem dísznek vannak, lassítanak, ahogy kell, még ha elsőre nem is bíztunk benne.

A Cuprához hasonlóan az S3-as is inkább autópályára való, mint a kanyargós Visegrád környéki utakra. A bődületes motorerővel bárkire olyan sebességgel rácsaphatunk, hogy még ideje sincs időben kihúzódni előlünk. Muszáj néha fékezni, persze a kigyorsítás újból örömet fog majd okozni.

Az is igaz, hogy a Leon Cupra érzésre még ennél is erősebb volt, de ezt konkrét számadatokkal nem tudjuk bizonyítani. Az összkerékhajtás nagyrészt teljesen feleslegesnek tűnik, de csak addig, míg rá nem kezdenek az égiek. Innentől fogva elképesztő előnyhöz jutunk. Míg másokat a kipörgésgátló visszajelzője idegesíti a kormány mögött, addig az S3-as könnyebben indul, mint szárazon.

Autópályán hangosan búg

Autópályán hangosan búg

Autópályán hangosan búg


Ha nem vigyázunk, akkor ráébredünk, hogy az alapvetően jóindulatú futómű átlendülhet farcsóválásba is, és könnyen kiderül, hogy a vizes aszfalton sokkal nehezebb megállni, mint a szárazon.
   
Felvágós

A kategória átlagához képest jóval többet kell fizetni az S3-asért. Bár valójában nem a Mazda3-as, vagy a Honda Civic az ellenfél, nem tud többet annyival, amennyivel az árcédula többet mutat. Az Audi egy magasabbra pozícionált eszköz, ami nemcsak az állandó száguldásra jó, hanem legalább ennyire reprezentatív célokra is. Gazdagok játékszere.


 
Műszaki adatok – Audi S3
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1984
Furat x löket (mm) 82,5 X 92,8
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 195(265)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/2500-5000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5,7
Végsebesség (km/h) 250
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 12,4
Lakott területen kívül (l/100 km) 7,2
Vegyes (l/100 km) 9,1
CO2 kibocsátás (g/km) 217
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4214/1765/1399
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 281
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1455/560
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 225/40 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 10 927 000
Konkurensek (forint) BMW 130i 265 LE: 10 341 000
Mercedes C 350 Sportcoupé 272 LE: 12 072 000
SEAT Leon Cupra 240 LE: 7 211 000
Mazda3 MPS 260 LE: 8 079 900
Opel Astra OPC 240 LE: 8 519 000
Renault Megane RS 225LE: 7 170 000
Ford Focus ST 225 LE:  7 655 000
Honda Civic Type-R 201 LE: 7 350 000
Tesztelt autó ára (forint) 0
A szériafelszereltség fontosabb tételei ESP, automata klíma, sportfutómű, 18 colos felni, vezető és utasoldali légzsák ,oldallégzsák elöl, fejlégzsákokkal,  xenon fényszóró
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nagyon megy, nagyon szép és nagyon drága.
Pontszám (max. 10) 7,75  pont