Vezettük: Daewoo Nubira – Szebb és jobb? 1

Vezettük: Daewoo Nubira - Szebb és jobb?

Első ránézésre kellemes benyomást kelt az új négyajtós Nubira külseje, melyet a neves Pininfarina cég alkotott meg. Határozott élek futnak végig az autón, a csomagtartó viszonylag magasra ível. A lökhárítók sérülés nélkül átvészelnek egy 8 km/órás ütközést.

Az orr-rész kialakítása – főként a hűtőmaszk – őrzi a Daewoo hagyományait, de az előző modellekért nem rajongók közül is sokan szépnek fogják találni az autót. Minden felszereltség mellé 15 colos kereket kapunk, csak az a különbség, hogy acélból vagy könnyűfémből készül-e a felni.

A belső tér kialakítása visszafogott eleganciát tükröz, ám mintha minden elem egy picit nagyobb lenne a kelleténél. Ezáltal könnyedén áttekinthetők a műszerfal kör alakú órái és a középkonzolon található kezelőszervek.

Kényelmes pozícióból irányíthatjuk a Nubirát, a kormány és az ülés is számtalan állításra ad lehetőséget. Minden modellt ellátnak szervokormánnyal, a jobban felszerelt Nubiráké sebességfüggő is. Az első ablakemelők illetve a tükrök az alapváltozatban is elektromosan állíthatók, valamint a kormány és a vezetőülés magassága is szabályozható.

A magasabb felszereltségű modellekben fautánzatú betéteket találunk a műszerfalon, illetve ötlemezes CD-váltós rádió gondoskodik a zenéről hat hangszórón keresztül.

Pakolórekeszekben a Nubirában sincs hiány. Találunk zsebeket mind a négy ajtón és pohártartó is akad a középkonzolon. Meglepően tágas hátul a lábtér és a fejtér egyaránt, nyugodtan utazhatnak 190 centi körüli utasok is hasonló magasságú sofőr mögött.

A kormánnyal egyetemben a váltó is kicsit túlméretezett, már ami az ötsebességes kézi váltót illeti. A kar elég hosszú úton jár és a fokozatok pontosabb határolással jócskán megkönnyítenék a váltást.

Rendelhető négysebességes ZF automata váltóval is az új Nubira, mely nem mutat hajlandóságot kapkodásra. Ellenben igazán kellemesen, rángatásoktól mentesen kapcsol a fokozatok között.

Kétféle motorral rendelhető az autó, egy 1,6-os, 109 lóerős és egy 1,8 literes, 122 lóerős benzines változat áll rendelkezésre. A kisebbik 7,1 az erősebbik a 7,5 litert fogyaszt a gyári adat szerint kézi váltóval kombinálva. Automatát csak az erősebbik mellé választhatunk.

Az 1,6-os motor 4000-es fordulatnál 150 newtonméteres nyomatékot produkál, maximális teljesítményét pedig 5800-as fordulaton adja le. 187 km/órás végsebességre és 10,7 másodperces százra gyorsulásra képes az 1,6-os Nubira.

Az 1,8 literes változatot próbáltuk mindkét váltóval. 122 lóerővel könnyen mozog az autó, de sportos hajlamokra ne számítsunk, habár 9,5 másodperces gyorsulása és 194 km/órás végsebessége nem számít rossz értéknek. Maximális teljesítményét és 165 newtonméteres maximális nyomatékát a kisebbhez hasonlóan 5800-as illetve 4000-es fordulaton adja le.

Inkább kényelmes, mint sportos autózáshoz ideális partner a Nubira, amiben tökéletes partner az alacsony fordulaton is nyomatékos motor és az öregurasan kapcsolható váltó.

A McPherson felfüggesztés, a gáztöltésű lengéscsillapítókkal kombinálva, kényelemes utazást tesz lehetővé, ennek ellenére az autó kanyarokban semleges viselkedést mutatott, erős oldaldőlés nélkül.

A 15 colos kerekeket tárcsafékek lassítják és minden változatban az alapfelszerelés részeként kapjuk a blokkolásgátlót. A fékerőt nagyobb sebességnél az átlagosnál erősebb pedálerővel érhetjük el, ami némi megszokást igényel.

A biztonságról az alapfelszereltséggel megvásárolt két első és az opcionális oldalsó légzsákok gondoskodnak. Mind az öt biztonsági öv hárompontos, az első kettőt överő-korlátozóval is ellátták. A hátsó üléseken megtalálható a gyermekülés biztonságos rögzítéséhez szükséges Isofix rögzítési rendszer.

A Daewoo 25 ezer eladott autóval számol Közép- és Kelet-Európában a 2003-as évre, melyből 1000 darabot tesz ki a júliustól forgalomba helyezett Nubira.

Hazánkban 3 199 000 forintos alapáron lesz elérhető az 1,6-os SE Nubira, melynek alapfelszereltsége gazdagnak mondható. Széria a két első légzsák, a blokkolásgátló, a motoros ablakemelő elöl, a központi zár és a motoros tükör. Az 1,6-os, jobban felszerelt változata, az SX, 3 399 000 forintot kóstál, melyben a légkondicionáló, a bőr borítású váltó és kormány mellett számtalan egyéb extrát találunk.

Az 1,8 literes CDX változat többek között tartalmazza már a CD váltót, a sebességfüggő szervokormányt és az esőérzékelős ablaktörlőt is. Kézi váltóval 4 749 000, automatával pedig 5 149 000 forintba kerül.