A magyar vásárlók kifejezetten keresik a hagyományos, négyajtós, lépcsőshátú autókat. Ezek a típusok legtöbbször akkor is tágas csomagtartót kínálnak, ha az alapot egy kisautó adja. A Sedan 422.2 centiméteres hossza 26.2 centiméterrel haladja meg a meredekhátú Fabiáét. Csomagtere méretével a Fabia Sedan jóval meghaladja a meredekhátú 260 literes értékét. 438 liter a Fabia Sedan csomagtartójának térfogata, lehajtott ülésekkel ez 789 köbdeciméterre bővíthető. Ledöntött ülésekkel a meredekhátú változat kínál több, pontosan 1016 liternyi helyet. A csomagtér padlója alatt teljes értékű pótkerék található. A belépőmodellt kivéve széria a szatyrok rögzítésére alkalmas kampó, 13-14 000 forintos felárért csomagrögzítő háló is kapható.

A Classic jelű alapmodell csak a 68 lovas benzinessel és a 64, lóerős közvetlen befecskendezéses szívódízellel rendelhető. Comfort kivitelben minden motor elérhető, ezek: 1.4 literes benzines 68 vagy 100 lóerővel, automata váltót rendelve 75 lóerővel, kétezres benzinmotor 115 lóerővel és az 1.9 literes, 100 lóerős PD-TDI dízelmotor. Elegance változatban a 100 lovas, 16 szelepes ezernégyes, a kétezres benzines és az erősebb dízel választható.

Skoda Fabia Sedan  – Klasszikus felépítés, kedvező alapár 1

Az alap Sedan 2 527 000 forintba kerül. A legdrágább a PD TDI Elegance, ára 4 676 000 forint

68 lóerővel 15.8 másodperc alatt gyorsul százra a Fabia, végsebessége 162 kilométer óránként. A 64 lóerős szívódízellel 19 mp-et vesz igénybe a százra gyorsítás, a legnagyobb sebesség 155 km/óra. 100 lóerős, hengerenként négyszelepes motorral 11.6 mp a százra gyorsulás ideje és 185-nél áll meg az óra. A 115 lóerős benzines 10.2 s alatt gyorsítható álló helyzetből százra, maximális sebessége 196 kilométer/óra. Az adagoló-porlasztó elemmel ellátott TDI gyorsulása és végsebessége megegyezik a 100 lóerős benzinesével.

Az átlagfogyasztás a 68 lovas motornál 7.1, a 100 lóerős benzinesnél 6.6, a kétliteres esetében 7.8 liter 100 kilométeren. Átlagosan a gyengébb dízel 4.8, az erősebb 4.9 literrel tehet meg 100 kilométert.

2 527 000 forintba kerül a Fabia a 68 lovas alapmotorral Classic felszereltségben. A legolcsóbb dízel, a Classic SDI alapára 3 500 000 forint, a 100 lóerős benzinesért 3 161 000 forintot kell fizetni a középső, Comfort felszereltséggel. Az 1800 és 2400 között 240 Newtonméteres nyomatékot leadó PD TDI ára 4 190 000 forinttól indul. Kétezres benzinessel 4 051 000 forintba kerül a Fabia Sedan Elegance.

Klasszikus balett, klasszikus felépítés

Klasszikus balett, klasszikus felépítés

A benzinesek mindegyike teljesíti az Euro 4-es kipufogógáz-előírásokat, a dízelek az Euro 3 követelményeinek felelnek meg. Szériában ötfokozatú kézi váltót kap a Fabia. A négyfokozatú automatát megrendelve a 75 lóerős, 1.4-es motor kerül a Fabia Sedanba.

Az alapmodell lényegesebb felszereltsége az indításgátló, a tengelyirányban és magasságában állítható kormányoszlop, az elektrohidraulikus szervókormány és az osztottan ledönthető hátsó üléstámla. Szériában egyetlen légzsákot kap az alap Fabia Sedan, az utasoldali légzsákért változattól függően 48 000 vagy 52 000 forintos felárat kérnek.

A Comfort nagykerekeket kap, négyhangszórós rádióelőkészítést, 12 voltos csatlakozót a csomagtérbe, központi zárat és első elektromos ablakemelőt. Nagyautókat idéző megoldás a járdamegvilágítás az első ajtók alján. A Comfortban széria a fedélzeti számítógép és az utasoldali légzsák.

Automata légkondicionáló, nyolchangszórós rádióelőkészítés, hátul is elektromos ablakemelő, fűthető, elektromos tükör szerepel az Elegance szérialistáján. A csúcsmodellben alapfelszerelés a fűthető első üléspár és a négy könnyűfém keréktárcsa.

A csomagtér 438 literes. Figyelmes ötlet, hogy a zárat műanyag burkolattal látták el

A csomagtér 438 literes. Figyelmes ötlet, hogy a zárat műanyag burkolattal látták el

Az oldallégzsák minden kivitelhez 62 000 illetve 67 000 forintos felárért kapható. Blokkolásgátló változattól függően 100 000 és 123 000 forint közötti felárért rendelhető. Széria ABS a 100 lóerős benzines és dízel Elegance-ban valamint a kétezres benzinesben található.

A limuzin kifejlesztésekor módosult a harmadik, a C-oszlop, a farrész, a tetőlemez és a hátsó ablak. A limuzin oldalnézete a hátsó ajtók keretéig megegyezik az alap Fabiáéval. A csomagtér nyílása konstrukciós okokból nem kehet olyan tágas, mint egy ferdehátú vagy kombi esetében, de a fedelet emelő gázrugók és a nyitómechanizmus nem vesz el helyet a csomagtérből. A minden változaton a karosszéria színére fényezett, koptatócsíkkal ellátott lökhárítók maradandó alakváltozás nélkül viselik el az öt kilométer/órás sebességnél kisebb ütközéseket.

A vezess.hu kérdésére Méhn Imre, a Skoda márkaigazgatója az Opel Astra A és B limuzint és kis megszorításokkal a Renault Tháliát jelölte meg a lépcsőshátú Fabia fő konkurenseként. Méhn Imre elmondta még, hogy az idei év hátralévő hónapjaiban 1500 Fabia Sedan eladását tervezik. A házon belüli konkurenciáról szólva Méhn hozzátette, hogy a Seat és a Volkswagen márkáit máshogy pozícionálja az importőr Porsche Hungária, továbbá a Seat Cordoba vásárlói jellemzően fiatalabbak a Skoda mellett döntőknél, így nem tart attól, hogy a Seat Cordoba eladásai a Fabia Sedan bevezetése miatt csökkennének. A Fabia modellcsaládon belül a Skoda márkaigazgató várakozása szerint az ötajtós Fabiának teremt erős konkurenciát a limuzin, a nagyon sikeres kombi eladásaira kevésbé lesz hatással a négyajtós forgalmazása. A ferdehátúnál 130 000 forinttal kerül többe a Sedan, a kombi és a lépcsőshátú között 70 000 forint az árlépcső.

Az Elegance szériában kap könnyűfém felnit

Az Elegance szériában kap könnyűfém felnit

2001 februárja, forgalmazás megkezdése óta körülbelül 500 Fabia kombit adtak el, 2001 első negyedévében 992 Fabiára volt kereslet. A kombik részaránya megközelíti a 40 százalékot. 2000-ben összesen 2444 Fabia talált gazdára Magyarországon, ami a forgalmazó szerint az autó jó minőségének, kedvező térkínálatának és kedvező ár-érték arányának köszönhető.

Új autó adatbázisunkban már konfigurálható a Sokda Fabia Sedan is. Skoda Fabia Sedan 1.4 Classic