A Hyundai új városi crossovere, a Bayon nem szenvedett érdemi alakváltozást a félátfedéses frontális ütközésben. A tesztbábuk térde és combcsontja mindkét első utasnál jó védelmet élvezett. A műszerfal vezető előtti elemei azonban veszélyeztették a vezető lábszárát, ami pontszámlevonást eredményezett, ugyanúgy, mint a vezető mellkasának elégséges védelme.

Jó hír, hogy karambol esetén a Hyundai Bayon képes fokozni a másik autó utasvédelmi hatásfokát – ezt hívják ütközési kompatibilitásnak.

A teljes átfedéses, merev akadálynak ütköztetésen ismét a vezető mellkasánál mértek az ideálisnál nagyobb erőhatást, a többi testrész védelme jó vagy megfelelő.

Egyedül biztonságosabb ez a kisautó 2

Az oldalirányú ütköztetésnél maximális pontszámot kapott az autó, még a veszélyesebb oszlopnak ütközést is jól viselte. Probléma ugyanakkor, hogy amennyiben az oldalirányú ütközés az utas irányából következik be, a vezető akadálytalanul csapódik át az utas ülésére, fejével elérve az oldalajtó burkolatát. Ha ketten ülnek az autóban, semmi nem védi az utasok fejét egymástól.

Egyedül biztonságosabb ez a kisautó 3

A fejtámaszok jól óvnak az ostorcsapás nyaksérülés ellen. Az autó hatékony eCall rendszerrel rendelkezik, amely felhívja a segélyközpontot, ha ütközést észlel, valamint másodlagos ütközést megakadályozó automata fékrendszert is kapott a kocsi.

Frontális félátfedéses ütközés esetén a gyermekek is jó védelmet élveznek, kivéve a nagyobb (10 éves) gyerek nyakát, amin túl magas erőket mértek. Oldalirányú ütközésnél a fej hatékonyan védett, a mellkas viszont nem. Az első utasülésen kikapcsolható a légzsák, státuszáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető.

Egyedül biztonságosabb ez a kisautó 4

A gyalogosok és kerékpárosok védelme megfelelő és jó között mozog; a szélvédőt körbevevő elemek jelentős ütést mérnek a fejre, de a lökhárító jól védi a gyalogosok lábát, a motorházfedél belépő éle pedig a csípőt, így ezen a téren maximális pontszámot kapott a Bayon. Az autonóm vészfékrendszerek jól működnek, hatékonyan állítják meg a kocsit gyalogosok és kerékpárosok észlelése esetén.

Egyedül biztonságosabb ez a kisautó 5

A biztonsági övek be nem kötésére, a vezető fáradására figyelmeztet a Bayon. A ráfutásos ütközést megelőző rendszer kissé lassan reagált az elöl haladó járműre. A Bayon észleli a sebességkorlátozásokat, és visszatéríti az autót a sávjába, ha kisodródna onnan.

a videó a hirdetés után indul