Felnőtt utasvédelem (34,7 pont, 91%)

Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 1
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 2

Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj!

Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj!

Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 14
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 15
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 16
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 17
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 18
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 19
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 20
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 21
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 22
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 23
Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 24
Fotó megosztása:

A frontális félátfedéses ütköztetés vizsgapontban a Lexus ES utascellája stabil marad. Mindkét felnőtt bábu összes kritikus testrészét, valamint a combcsontot és térdeket is jól védi az autó. Ugyanez érvényes az oldalirányú ütköztetésre. A hátsó utasok védelme jó vagy megfelelő, bár a csípő kicsúszott a biztonsági öv alatt, amiért pontlevonás járt.

Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 25

Az oldallégzsák nyitása nem volt ideális, ezért mindkét oldalirányú teszten pontot vontak le, annak ellenére, hogy a mérések így is jó védelmi szintről tanúskodtak. A fejtámlák és háttámlák elöl-hátul jól védenek az ostorcsapásos nyaksérülés ellen. A szériakivitelű önműködő vészfékezési rendszer jól működött alacsony (városi) sebességeknél, kis híján maximális pontszámot ért el.

Gyermekbiztonság (43 pont, 87%)

Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 26

A félátfedéses frontális és az oldalirányú ütközésben a tíz- és a hatéves gyereket megtestesítő bábu kritikus testrészein egyaránt jó értékeket mértek. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, minden szabványos ülésrendszer beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (43,7 pont, 90%)

Ha gázolsz, lécci, ezzel gázolj! 27

Eddig csupán egy autó: a szintén most tesztelt Mercedes A-osztály ért el az ES-nél is előkelőbb (92%) eredményt az Euro NCAP gyalogosvédelmi tesztjén. A motorházfedél aktív, ütközéskor felemelkedik, és mivel a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknál hatékony, a tesztet megemelt motorházfedéllel végezték el. A fej védelme a motorházfedél szinte teljes felületén jó vagy megfelelő. A lökhárító jól védi a lábszárat, a csípő védelme is jó. Az automata vészfékrendszer éjjel és nappal, gyalogossal és kerékpárossal is hatékonyan működik.

Vezetőtámogató rendszerek (10,1 pont, 77%)

a videó a hirdetés után indul

Alapfelszerelés az első és hátsó biztonsági övek bekötésére figyelmeztető rendszer, valamint a sebességi korlátozásokat jelző táblákat figyelő, kamera alapú rendszer. Az automatikus vészfékező funkció nagy sebességnél jó eredményeket hozott. Alapfelszerelés a sávban tartó rendszer.