Olyan remek, hogy az már szinte kínos 2

Felnőtt utasvédelem (36,4 pont, 95%)

Az utascella a frontális félátfedéses ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. Az első utasok védelmére maximális pontszámot kapott a GLC, minden kritikus testrész jól védett volt. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt.

A teljes átfedéses, nem deformálódó akadállyal végzett vizsgálat során a vezető védelmére szintén maximális pontszámot érdemelt az autó, míg a hátsó utas nyakvédelmét megfelelőnek, a mellkasét elégségesnek ítélték meg, ugyanakkor a combcsont és a fej jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban és a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálaton egyaránt maximális pontszámmal jutalmazták az autó teljesítményét, minden kritikus testrész védelme jó volt.

Olyan remek, hogy az már szinte kínos 3 Az első és hátsó ülések egyaránt jól védenek az ostorcsapás nyaksérülés ellen.  Az autonóm ütközéselkerülő fékrendszer alapáras, a teszten városi körülmények között jól teljesített

Gyermekbiztonság (43,7 pont, 89%)

A GLC maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban (frontális félátfedéses, illetve oldalirányú ütköztetés.) A hároméves bábu védelmi szintje jó volt, bár a nyakra ható feszítőerők kissé magasak voltak. Frontális ütközésnél a hároméves gyerek nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsákot automatikus érzékelő rendszer iktatja ki gyerekülés beszerelése esetén, ám ha nagyobb gyerek vagy felnőtt ül be ide, automatikusan ismét aktívvá válik a légzsák. A gépkocsiba minden típusú gyermekülést be lehet beszerelni.
Olyan remek, hogy az már szinte kínos 4

Gyalogosbiztonság (29,7 pont,82%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. A medencetáj védelme egyes pontokon jó, másutt rossz volt.  A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a fej számára, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

A GLC aktív motorházfedele gázolás esetén megemelkedik, így a kemény komponensek távolabb kerülnek a lemeztől. A rendszer igazoltan széles sebességtartományban, a legkülönfélébb alkatú gyalogos esetén üzembiztosan működik, így a tesztet kiemelt (aktivált) motorházfedéllel végezték el. A fedélnek csaknem a teljes felülete jó vagy megfelelő védelmet nyújt a gyalogos fejének, ahogy a lökhárító is a lábszárnak. Ugyanakkor a medence védelme vegyes képet mutatott, a teljesítmény általában rossz volt.

Biztonsági berendezések (9,3 pont, 71%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló opciós tétel, ám várhatóan kellő arányban meg fogják rendelni ahhoz, hogy pontot érjen a teszten. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszert ezzel szemben várhatóan túl kevesen fogják megrendelni ahhoz, hogy pontot kapjon rá a GLC. Az ütközést megelőző autonóm fékrendszer alapáras, és széles sebességtartományban üzemel. Teljesítménye az Euro NCAP városi tesztjén meggyőző volt.