Felnőtt utasvédelem (33 pont, 92%)
Remekül védi utasait a Suzuki SX4
Törésteszt: Suzuki SX4 2013
Elődje négycsillagos teljesítményéhez képest kategóriájában kiválóan helytállt a szabványos törésteszten az új generációs SX4. Egy pontosabban megszerkesztett kézikönyvvel még több pontot érhetett volna el.
Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Suzuki SX4 maximális pontszámot szerzett, a teljes vizsgált testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas és a hasüreg védelme megfelelőnek, a fejé és a medencéé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó.
Gyermekbiztonság (40 pont, 80%)
A 18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Suzuki. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat a beltér kemény felületeitől. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így ide gyermekülést lehet beszerelni; az ennek elmulasztásával járó veszélyekről egyértelmű, nem eltávolítható jelzések tájékoztatnak. A kezelési útmutató nem említi, hogy az első utasülésre kizárólag akkor lehet megfelelően beszerelni az I. csoportos gyermekülést, ha az utasülést előtte teljesen felemeltük, ezért a gyermekülés első utasülésre történő beépítése nem érdemelt pontot. A II/III. csoportos gyermekülést nem lehetett elmozdulásmentesen, stabilan rögzíteni a hátsó középső ülőhelyen. Ettől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.
Gyalogosbiztonság (26 pont, 72%)
A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a gyalogosok lábszárvédelméért, minden vizsgált területen jó eredményt ért el. A gépházfedél belépő éle azonban nem kapott pontot, mivel gyenge teljesítményt nyújtott a medencetájék védelme terén. A gépházfedél felülete jó vagy megfelelő védelmet nyújt a fejnek, kizárólag a kemény szélvédőoszlopok kaptak gyenge minősítést.
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%)
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt alapkivitelű jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés ugyancsak alapáras, működése megfelelt az Euro NCAP idevágó elvárásainak.
a videó a hirdetés után indul
a videó a hirdetés után indul