A Dekra után a német autóklub, az ADAC is biztonsági tesztnek vetette alá a Dacia Logan-t. Már a törésteszteken sem villogott a passzív biztonságban mértékadó Renault által életre hívott Dacia.

Három csillagot kapott az Euro NCAP szabványnak megfelelő ütközésteszten, amely azért nem volt nagy meglepetés, mert az alacsony költségvetésnek esett áldozatul az övfeszítő és az överő-korlátozó is.

Ezúttal azonban még rosszabbul szerepelt a modell, miután nem tudta teljesíteni a tesztet, hanem felborult. A jávorszarvas tesztnek is nevezett kísérletnél 65 km/órával egyenesen haladtak az autóval, majd hirtelen kikerülő manővert hajtottak végre. Ennél a vizsgálatnál nyomvonal egy sávval balra, illetve jobbra lehet, majd az autónak ismét az eredeti sávba kell visszatérnie.

A Logan azonban a visszatérő manővernél felborult. A teszt kiértékelésénél kiderült, hogy az autó azért borult fel, mert a bal első gumi túlságosan megnyúlt és felni élére támaszkodott fel az autó. Ám nem csak ez okozta a problémát, ez csak a végkifejlet volt, az autó más kerekkel is veszélyesen megbillenne.

Látszólag az autó a nyugat-európának szánt magasabb felszereltségű modell lehet, ami elméletileg az alap modellekhez képest stabilabb is, a kanyarstabilizátornak és a 15 colos felniknek köszönhetően.

Az ADAC a baleset után arra hívta fel a figyelmet, hogy a karosszéria nem szerepelt jól a borulás kapcsán, miután a bal oldali A oszlop erőteljesen benyomódott, ami a vezetőt veszélyeztetheti.

A szakszerű nevén a “kikerülési teszt” akkor vált széles körben ismertté, amikor a Mercedes A-osztály bemutatása után a “Teknikens Varld” nevű svéd szaklap elvégezte a kis Mercedesen a tesztet, ahol az A Merci felborult.

A tesztre reagálva a Mercedes változtatott az autó kerékfelfüggesztésén és szériaként beépítették az ESP menetstabilizálót is. A kis Mercedes népszerűségének nem ártott a nagy port felvert eset a jávorszarvassal.