Hazánkban tavaly télen kezdődött meg a Stilo értékesítése. A biztonsági alapfelszereltség tartalmazza a blokkolásgátlót, a kipörgésgátlót, a fékasszisztenst, a két első, a két oldalsó és a két függönylégzsákot. Az osztrák ÖAMTC autóklub vizsgálatán kerekítve 28 pontot kapott a Stilo, ami a négycsillagos eredményt jelent. Max Lang, az ÖAMTC főtechnikusa így foglalta össze véleményét a Stilo biztonságáról: “A kerekítve 28 ponttal a Stilo gond nélkül eléri a négycsillagos eredményt jelentő 25-32 pontos sáv középmezőnyét, de a gazdag biztonsági felszereltség alapján elvárható biztonságossági pluszt nem kínálja.”

Ezzel az eredménnyel a korábban tesztelt kompaktautók közül a Stilo megelőzi a VW Golfot, az Opel Astrát vagy a Ford Focust. Az alsó középkategóriás Fiatnál jobban szerepelt a Renault Mégane és a Peugeot 307.

A merev karosszéria jól viselte a 64 km/órás ütközést. A túlélési teret kiválóan megőrzi a Stilo kocsiszekrénye, az ajtók kézzel nyithatók. Az egyik hátsó ajtó magától kinyílt. Az övfeszítők és az első légzsákok működésének összehangolása majdnem optimális. A vezető fejét jól felfogta a légzsák, a visszacsapódáskor azonban a fej erős ütést kapott a B-oszloptól. A lábtér védelme kevésbé jó a teszt eredménye szerint, ami magasabb sérülésveszélyt okoz.

Az oldalütközésnél megfelelő időben nyitott az oldal- és a függönylégzsák. A mért értékek a bábu mellkasánál kicsivel a kritikus szint alatt maradtak. A hiányos mellkasi védelemmel szemben a vezető fejét a légszákok tökéletesen óvják oldalütközéskor.