A nyitható tetővel autózás rettenetesen kényelmetlen dolog. Nagy a zaj, bejön a kosz, az ember vagy fázik, vagy melege van, és a biztonságérzet sem olyan, mint a zárt tető vélt vagy valós védelmében. Mindezek dacára a nyitható tetők vonzereje töretlen nagyjából az autózás kezdete óta. Most összeszedtünk tíz olyan, nem szokványos tetőmegoldást, amelyek nyitottak, de mégsem a klasszikus kabriós iskolához tartoznak.

2. A Honda Civic Del Sol targatetejét villanymotor tolta be a felemelt csomagtérfedél alá

3. A Fiat X1/9 targateteje az elülső csomagtérben kialakított fészekbe kerülhetett. Igen, az orrba, mert a középmotoros kis sportkocsinak két csomagtere is volt

4. Igazi kudarcsztori a Citroën C3 Pluriel levehető, majd sehová sem rakható oldalsó tetőkeret-párja

5. Friss, ropogós újdonság a témában a Mazda MX-5 RF, motorosan eltüntethető targatetejével, de inkább csak a biztonságérzet látszatát, mint valódi merevítést jelentő áthidaló elemével

6. Az 1995-ös Lamborghini Diablo Roadster lekapott tetejét kívülről lehetett a motorháztetőre rögzíteni, igazán elmés és különleges megoldás

7. A Porsche Targa már önmagában fogalom, de az elektromosan eltűnő, a felemelkedő hátsó üveg alá befészkelődő tetős mai változat elképesztően menő

8. Na jó, ez a tető nem úgy nyitható, de a Volkswagen Transporter hagyományosan kínálja ezt a nagyon jópofa megoldást a kempingezős kisbuszokhoz

9. A Koenigsegg CC8S 2002-ből: a svéd szupersport-márkának mindig is erőteljes vonzódása volt a különleges targatetőkhöz

10. Igazi milliárdos-szívató vicces pofátlanság a Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse csomagtartójában tárolható gyári esernyő, ami nem esernyő, hanem a nyitott utastér fölé helyezhető alkalmi fedél
Végezetül íme, egy klasszikus videó arról, milyen egyszerű is a világ egyik legdrágább nyitható tetejű autójának megoldani az esővédelmét: a fenti Veyron esernyőtetejének installálása valós körülmények között:
Kommentek