Egészen pontosan harminc éve annak, hogy az Ikarus elkészítette 200 ezredik járművét, 1984. november 06-án. Ennek apropójából összegyűjtöttük az Ikarus legnépszerűbb modelljeit, és néhány igazi kuriózumot, amik már gyártásuk éveiben is ritkaságnak számítottak.

Az első Ikarus autóbusz

30

30

Ikarus 600-as család

600

600

Ikarus 200-as család 

200

200

Ikarus Classic

Classic

Classic

Ikarus 300-as család

300

300

Ikarus 400-as család

400

400

Különleges modellek

ABC

ABC

Konferencia

Konferencia

Érthető tehát, ha az Ikarus előszeretettel használta ezt a típust, persze olyanra is akadt példa, hogy mégiscsak a 11 méter hosszú 256-osból építettek konferenciabuszt. A több altípussal is rendelkező Ikarus 250-esből 1967-ben készült el az első, néhány évvel később már szériában gyártották, az utolsó darab pedig 1996-ban gördült le a gyártósorról. 
Scolo

Scolo

A kezdeti kalkulációk alapján az autó vételára 4 millió forint körül alakult volna. 1999-ben az azóta már megszűnt francia-olasz vegyesvállalat, az Irisbus megvásárolta az Ikarust, majd 2003-ban bezárta a székesfehérvári gyárat. Hogy az autógyártás beindítása körüli álmokat a tulajdonosváltás, vagy éppen a magyar buszgyártó nehéz piaci helyzete fojtotta-e el, azt ennyi év távlatában már nehezen lehet megállapítani.
Sínautóbusz

Sínautóbusz

A felsorolt Ikarusok közül neked van kedvenced?
Ikarus 30
3% (1)
600-as család
0% ()
200-as család
49% (16)
Ikarus Classic
9% (3)
300-as család
6% (2)
400-as család
0% ()
Mozgó kis ABC
3% (1)
Konferenciabuszok
12% (4)
Ikarus Scolo
0% ()
Sínautóbusz
12% (4)
Nincs, én vonattal járok, utálom a buszokat!
6% (2)