Kísért a G Astra?
“Ezentúl több átdolgozásra számíthatnak, jobban odafigyelünk a modellápolásra az autók életciklusa során” – mondta az Opel illetékese az új Corsa első tesztvezetésén. Furcsa volt, hogy ezt pont egy igen sikeres kisautó bemutatóján halljuk, amelyből az elmúlt 29 évben gazdára talált 11 millió, a mostani, negyedik generációból pedig elmegy évi átlagban több mint 400 ezer darab.
A félmondat jelentőségét az a történet adhatja, miszerint a Golf IV nagystílű utasterét meglátva az Opel nekiállt megszépíteni a G Astrát. Ám a GM vezetése költségokokból törölte a modellfrissítést, az Astra G nem tudott hozni a lemaradáson a négyes Golf minőségérzetéhez képest. Kár érte, mert meggyőződésem, hogy az Astra volt a jobb és strapabíróbb autó.

Balra a 2007-es, jobbra a 2011-es Corsa D. Vagányabb lett a nagyobb a légbeömlő-nyílással, az új lámpával és hűtőmaszkkal
A sűrűbbre vett finomításokkal ez a második modellfrissítés a 2006 nyarán bemutatott Corsa életében. Tavaly a futóműhangolás és a motorok fejlődtek, de a külső alig módosult, most a műszakiak helyett a formatervezőket engedték rá az autóra.

Van köztük rokonság, de nem olyanok, mint az Audi matrjoskababái. Bal fentről lefelé: Insignia A, Corsa D, Astra J, Meriva B
Michelin-csillagok a Fertő-tónál
Kevesen számítanának a Fertő-tó mentén, egy apró településen két Michelin-csillagos étteremre, amelynek séfje a Gault Millau hasonlóan kényes ítészei szerint ötből négy szakácssipkával büszkélkedhet.
Schützen am Gebirge Budapesttől 220, Soprontól 30 kilométerre van, az osztrák falun áthajtva talán fel sem tűnne a Taubenkobel étterem.
Pedig egy házassági évforduló, kerek születésnap, jól megszolgált prémium vagy bármi más kiváló alkalom megállni itt egy élményre. Beárazott étlap nincs, csak ún. Genussra (élvezet) lehet befizetni. A konyhában minden nap abból alkotnak, amiből igazán jó minőségű alapanyagokat sikerül beszerezni, ezért ismeretlen a fix menü.
Egy főre bor nélkül 104 euró, borokkal 152 euró (28-42 000 Ft) a tarifa, ami ebben a kategóriában nem számít vészesnek.
Az egy Michelin-csillagos fővárosi Costesben 36 000 Ft egy grand menü borkísérettel, de vacsorajegy váltható ötfogásos menüre 50 ezer, nyolcfogásosra 72 ezer forintért is, amire minden esetben rájön 12 százalék felszolgálási díj. A világraszóló kulináris élmények ritkán olcsók, de biztosan maradandóak.
Minden Color: Race, Stripe és Edition
A kínálaton belül a feketén csillogó tetővel feldobott Color Edition és a Color Race modelleken kívül létezik a csíkokkal és fehér vagy sötétszürke felnikkel sportosabbá tett Color Stripe. Közös bennük a sportfutómű és a 17 collos gumiméret, a Corsához színes műszerfal is rendelhető.
Elsőként az stop-start-rendszerrel modernizált ecoFLEX-be ültünk be, amely az Astra és az Insignia esetében is a legtakarékosabb és legkisebb szén-dioxid-kibocsátású modelleket jelöli.
A piros lámpánál a motort leállító háromajtós Corsa átlagfogyasztása a szabványos mérés szerint 3,5 literre javult a korábbi 3,8-ról, a CO2-emisszióból pedig 4 grammot sikerült lefaragni, most 94 g/km.
Papíron a 190 Nm-es nyomaték és a 95 lóerő bőven elég lenne egy kisautóba, de a FIAT-tól vett dízelmotor ide is túl apró. 1,25 literes hengerűrtartalom nem elég egy harmonikus dízelhez, a Peugeot-Citroen 1,4 HDi-je vagy a Renault-féle 1,5 dCi sokkal egészségesebb konstrukció.
Szívfacsaró, hogy a nagy nyomaték és a bőséges teljesítmény mennyire nem érződik a motoron, amíg nem adunk padlógázt és a fordulatszámmérő fel nem küzdi magát 2000 környékére. Ott aztán meglódul, de elkínzott, erős és csúnya dízelhangja miatt ez a gép tényleg csak azoknak ajánlható, akik belebetegszenek, ha 5 liter felett eszik a kocsi.
Mert a fogyasztás tényleg nagyon jó. A Corsa a tesztúton spórolás nélkül sem evett többet 4,5 liternél a számítógép mérése alapján. A vele összevethető teljesítményű benzinesek azért mégis vonzóbb motorok. Nem beszélve arról, hogy a lassan bemelegedő dízellel októbertől tavasz végéig didereghetünk, mert városi távokon hideg marad és nem fűt.
ecoFLEX: mitől fogyaszt keveset?
Ötajtós karosszériával 3,6, háromajtóssal 3,5 literig vitte le az Opel a Corsa ecoFLEX szabványos átlagfogyasztását. A 95 lóerős kisautóban a változó lapátgeometriájú turbós dízelmotor hozza a legtöbbet, amit kiegészít a 20 milliméteres ültetéssel és más légbeömlővel csökkentett légellenállás, az alacsony gördülési ellenállású gumival és áramvonalas dísztárcsával szerelt kerék illetve a stop-start-rendszer.
Utóbbi már mínusz tíz fok felett használható, de csak bekötött övvel működik. Lakott területen 4 decit, azaz 8,7 százalékot javít a fogyasztáson, ami papíron 4,2 literes városi étvágyat jelent.
Még a ványadt, de kevéske erejét egyenletesen leadó ezerkettes is jobban tetszett nála, pedig abban a feláras Easytronic, az automatikusan is kapcsolni képes kézi váltó okozta durva bólogatás borzolta a kedélyeket.
Benzinessel jobb
Mivel az árkülönbség csupán 130 000 Ft, az 1,2 helyett az ezernégyes benzines az ideális megoldás, a tisztességesen működő kézi váltóval.
Tavaly ennek is megugrott a teljesítménye, 100 lóerejével a Corsában van hová nyúlni tartalékért, ha előzünk.
Ez volt a kipróbált három közül az egyetlen motor, amely méltó a kiválóan hangolt futóműhöz és a tágas, sok extrával feldobható, nagyautósan kényelmes utastérhez.
Már kapható
Egyedül a navigációsrendszer pozícióját tolták el. A színes-szagos, 5 collos kijelző túl mélyen van, és mivel a navi adatai nem találnak el a felső képernyőre, csak térdmagasságban olvashatjuk le az útirányt.
Ezzel együtt a Corsa a kiskategória legjobbjai közé tartozik. Rutinosan nyeli az úthibákat, a tavaly átreszelt kormányzással és az átdolgozott felfüggesztéssel jó érzés gyorsan menni vele.
Nem drága a 100 lóerős motor
Az üléshelyzet tökéletesen beállítható és a hátsó sorban több a hely, mint a legtöbb kisautóban. Szerintünk a legjobb választás az 1,4-es benzines, amely listaáron 3,2 millió forinttól kapható. Összehasonlításul: az új háromajtós Swift listaára 3 157 000 forint.












