A közvetett benzinbefecskendezés a befecskendezési eljárások között ma még általános, ám az új fejlesztésekből folyamatosan kiszoruló megoldás.

Lényege, hogy a benzint még a szívócsőben fecskendezik a légáramba, ahol az apró cseppek elpárolognak, és homogén keveréket képezve jutnak a hengerbe.

A közvetett befecskendezés lehet központi vagy többpontos (multipoint). A központi befecskendezésnél még a szívócsatornák szétágazása előtt, egyetlen fúvókán jut a benzin a levegőbe, míg a többpontosnál minden egyes henger külön befecskendező fúvókával rendelkezik.

A korszerű elektronikus befecskendező rendszerek a beszívott levegő mennyiségét mérik, és ennek függvényében határozzák meg a benzin mennyiségét.

A motor vezérlőegysége ezen kívül még számos paramétert figyelembe vesz, a hűtővíz hőmérsékletét, a fojtószelep-állást, a fordulatszámot, a kipufogógáz oxigéntartalmát (ezt a lambda-szonda méri), stb.