Kissé vicces, de a tökéletesen sorozatgyártásra kész GTI-t tanulmányautóként mutatta be a Volkswagen a Párizsi Autószalonon. A leleplezésre igazi nagyágyúk érkeztek, a VW vezetői mellett a legendás Jacky Ickx és a márka ralipilótája, Sebastien Ogier is jelen volt.

Elődjéhez hasonlóan nem hivalkodik túlságosan sportosságával az autó, lökhárítói, hűtőmaszkja kissé más, keréktárcsái nagyobbak, mint a hagyományos modelleknél. Belül már több az izgalom a sportüléseket immár szokásosan kockás üléshuzat borítja, a pedálsor fém, a sportkormányt és a váltókart piros varrás díszíti.

Továbbra is 2,0 literes turbómotor kerül a GTI-be, de közvetlen-befecskendezéses motor most erősebb, ráadásul kétféle teljesítménnyel készül. A hatfokozatú manuális sebességváltó helyett választható hatsebességes duplakuplungos automata is.

Spéci kormány az új Golf GTI-ben 2 Alapesetben 220 lóerős a motor, míg maximális nyomatéka 350 Nm, utóbbi több mint a hatodik generációs Golf R-é. Ezzel a Golf GTI (tanulmány) 6,6 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/óra között, majd 246 km/órás csúcssebességet érhet el. A start/stop rendszernek is köszönhetően az autó szabvány szerinti fogyasztását 6,0 literre ígéri a Volkswagen.

Most először úgynevezett teljesítménycsomagot is kínál a Volkswagen a GTI-hez, amely azonban nem motorteljesítményben nyújt sokat. A plusz 10 LE teljesítmény 0,1 másodpercet jelent gyorsulásban és lehetőséget biztosít a 250 km/órás tempó átlépésre is. Ennél többet jelenthetnek egy sportos vezetőnek a csomag részeként kínált önzáró differenciálmű és a nagyobb méretű féktárcsák.
Spéci kormány az új Golf GTI-ben 3 Igazi újdonság a Volkswagennél a GTI-nél használt változó áttételű kormányzás, amely lassú tempónál könnyű manőverezhetőséget, nagy tempónál viszont közvetlenebb irányítást ad. Várhatóan az autó sorozatgyártását követően más modellekben is elérhető lesz.

A hetedik generációs VW Golf GTI jövő év elején kerül piacra Európában, három- és ötajtós karosszériával egyaránt.