Évek óta tudni, hogy a McLaren az MP4-12C mellé elkészíti a legendás McLaren F1 utódját. Itt vannak az első képek az új szupersportkocsi formatervéről. A P1 már nem olyan visszafogott, mint az MP4-12C, a formaterv igazán egyedi, a karosszérián számos különleges részletet látni. Ilyenek a McLaren logójának formáját idéző fényszórók, a csíkszerű hátsó lámpák, a versenyzésre is alkalmasnak tűnő diffúzor. Valószínűleg előre-felfelé nyílnak majd az ajtók.

Korábban kiszivárgott információk szerint a karosszériát aktív aerodinamikai elemekkel is felszerelik, a változó állású spoilerek mellett fékszárny is kerül a kocsira. A középmotoros P1 kevés közös jegyet mutat az F1-gyel, de egyet biztosan, mégpedig a tetőn elhelyezett szívócsatornát, ezen keresztül kapja a motor levegőt.

Itt a McLaren F1 utódja 2 A blokkról egyelőre semmit nem árult a McLaren, korábban viszont azt lehetett hallani, hogy a Ricardo segítségével fejlesztenek 5,0 literes V8-as turbómotort. Ennek várható teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, a maximális nyomaték 800 Nm lehet. Az erőt Graziano-féle hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó juttatná a hátsó kerekekhez. Más információk szerint az MP4 3,8 literes duplaturbós motorját egészítik ki az F1-ből ismert KERS-szel, a villanymotorral megtámogatva szintén hozza az említett teljesítményt.

Az 1992-1996 között készült F1 anno a világ leggyorsabb utcai autója volt. A 6,0 literes V12-es BMW motorja 627 lóerős volt, amellyel az autó 372 km/órás sebességet ért el a fordulatszám-szabályozóval, annak kiiktatásával viszont 391 km/óra is lehetséges volt. Nemcsak motorja tette igazi ikonná, hanem kialakításából fakadó alacsony súlya is.

A Mclaren F1 volt az első utcai autó, amelyben karbonszálas központi utascella köré épült a karosszéria, a motor stb, de alumíniumot és magnéziumot is használtak a kialakításánál. Kiviteltől függően 1062-1138 kilót nyomott az autó. A háromszemélyes sportkocsiból mindössze 106 darab készült. Itt a McLaren F1 utódja 3 Valami hasonlóra készül most is a McLaren, ultrakönnyű autó születhet. Közleményük leszögezi, hogy nem céljuk, hogy a legnagyobb végsebességű autóját készítsék el – nem versenyeznek a Bugatti Veyronnal -, de a világ leggyorsabb autóját építik a köridő tekintetében.

Brit lapok előzetes kalkulációja szerint 2,8 másodperc alatt gyorsulhat 0-60 mérföld/órára (96 km/óra) a nevét a versenypályák első rajthelyéről, a pole positionről kapó P1.  A fenti idővel ugyan elmaradna a Bugatti Veyrontól, de később behozná a lemaradását. A 0-200 mph (320 km/óra) közötti sprintet 20 másodperc alatt letudná, ami két másodperccel rövidebb idő, mint a Bugattié.

Az autó fejlesztését a McLaren utcai autós részlege végzi, de a Forma-1-ben szerzett 50 évnyi tapasztalatot hozzáteszi a versenyrészleg is. Az autó fejlesztése kifejezetten gyorsan zajlik majd, egy éven belül már a szériamodell is bemutatkozik. A P1 világpremierje a jövő héten megnyíló Párizsi Autószalonon esedékes.