A jövő héten a francia fővárosban leplezik le a Volkswagen Golf legújabb, hatodik generációját. Nemcsak a hagyományos benzines és dízelmodelleket, de sportos ferdehátúak úttörőjének számító GTI legújabb variánsát is megismerjük.

Nagy meglepetést nem tartogat az autó, az orrában a korábbihoz hasonló 2,0 literes turbómotor szerepel, viszont most 10-zel több, 210 lóerős teljesítménnyel. Nyomatékban viszont nem változtattak, az továbbra is 280 Nm.


A nagyobb teljesítmény a 0-100-as gyorsulásban még nem érezteti hatását, az most is 6,9 másodpercig tart, viszont 233 helyett immár 240 km/óráig tarthat a száguldás. A jó menetteljesítmény ellenére kiváló fogyasztást ígér a gyár, 7,5 litert átlagosan, ami majd fél literrel jobb, mint korábban.

Bár az adatok nem mutatják, azért az új GTI komoly újdonságokkal bír. Feltűnik a DDC névre keresztelt adaptív lengéscsillapítás, amely az útviszonyokhoz és a körülményekhez igazítja a felfüggesztés reakcióit. Nemcsak ez, de a szintén új elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű (XDS) is komoly teljesítményjavulást jelenthet kanyarban.

Nem véletlen, hogy a Golf GTI nem kezd lóerő harcba a Renault Megane RS (225 LE), a Ford Focus ST (225 LE) stb. modellel, hiszen ez az autó egy hétköznapokban is használható sportos típus, míg a sebességőrülteknek érkezik majd a Golf R-változata.