Tavaly a Retropartyzánok bulija bizonyította, hogy egy veteránautós rendezvény akkor is lehet széleskörű tömegek számára élvezhető program, ha súlyos ezresek helyett minden vendég ingyen látogathatja azt. Jól szervezett, fiatalok, autórajongó felnőttek, és nosztalgiázó idősek számára is kitűnő szórakozás volt a 2013-as Retropartyzánok, így a szervezők idén még nagyobb lelkesedéssel, színesebb programmal készültek.
A kiállítási fedett részén a csepeli Orion Parkban mintegy 100 járművet mutattak be a tömött sorokban érkező rajongóknak. Akik veterán járművel érkeztek, azok maguk is részeseivé váltak a kiállításnak, mert így a hangár mellé közvetlenül parkolva ők alkották a folyamatosan változó, szabadtéri tárlatot.
Meleg Norbert, a Veterán Zsiguli Egyesület titkára elmondása szerint éves rendezvényük egyfajta kiegészítője és megkoronázása a rendszeres egyesületi munkának, amelyben helyet kap publikációk kiadása éppúgy, mint az egyes autótípusok történetének ismeretterjesztő igényű feldolgozása weboldalukon. Egyben arra is lehetőséget kínál, hogy ki-ki bemutassa saját kincseit vagy épp beszerezhetetlen alkatrészek pótlásáról egyeztessen a többi rajongóval.
A programban így helyet kapott egy kiállítás a szocializmus híres és hírhedt szolgálati járműveiről, a rendőrségi járművektől a sárga angyalon keresztül a “nagy fekete autókon” át a Malév földi járműveiig. A kiállításon bemutatják azt a különleges, nyitott Polski Fiatot, melyben II. János Pál pápa is utazott, de megünneplik a Lada 1300-as 40. és a Skoda 1000 MB 50. “születésnapját” is.
A programban részt vett több más klub mellett a Zaporozsec Klub, a Moszkvics Klub, a Polski 125 Klub, de az MZ-, Volvo-, Saab- és Skoda-veterán barátok mellett képviseltette magát az eseményen a klasszikus olasz autók klubja is.
Képgyűjteményünk mellett ajánljuk a rendezvény Facebook oldalát, de vigyázat! Ott a rajongók, más autós sajtótermékek képei között akár napokra is elveszhetünk.

VAZ 2103 avagy az ezeröcsi, 1977-ből. Ez a példány négyfokozatú váltóval szerelt, és teljes restauráláson esett át, fiatalkori énje muzeális értékként marad az utókorra.

Dacia 1300 – Az autó 2005-ben került jelenlegi tulajdonosához, a bontótól mentette meg. Restaurálásra nem került, csak a szükséges javítások lettek levégezve, az üléseken gyári a kárpit, a csomagtartóban szintén eredeti Victoria pótkerék található.

Lada 1300S – Az autó karácsonyi ajándékként került jelenlegi gazdájához 2012-ben. Aprólékos felújításon esett át, két sárvédő cserélve, homlokfallal együtt, majd alapos takarítás után teljes, igényes fényezést kapott. Nagyon sok ’82-es részlet van rajta, ami már a ’83-as évjáratok után nem volt jellemző.


Skoda 110R – Ritka átmeneti kétlámpás típus, amelyből hazánkban ez az első minősített coupé. A teljes kárpitozása gyári, eredeti Skoda Motorsport magnézium felnikkel van felszerelve

Polski Fiat 126p 650E – Az ország talán egyik legszebb kispolákja, a Gulf versenyszínekben feszítő méregzsák.

Három és fél évig készült az autó, és a karosszériamunkától eltekintve mindent a tulajdonos készített.

Csajka – GAZ 13 A szovjet nagyvad! 5,5 literes V8-as motorja kapitalista huncutsága csak a legfélelmetesebb pártvezéreknek rotyogott. Ez a példány szerepelt a Made in Hungaria című filmben, töretlen, motorja eredeti állapotban maradt fenn.

POBJEDA – Győzelem, avagy az ötvenes évek egyik sötét szimbóluma. A képen látható darab is állami tulajdonban volt, alig kellett valamit rajta restaurálni, motorja oldal-szelepelt, pörgetni tilos, mert hamar az út szélén hagy minket, ha besülnek a szelepek.

Rendőrségi Lada 21013. Ezerkettes hatvan lóerővel, speciális tartozékai az URH adó-vevő, a Presston 7512 szirénavezérlő, az Elektris hangsugárzók, és a Villtesz villogó

