Nincs borzasztóbb rémálom, mint mikor elnyel a biztosítók kiismerhetetlen labirintusa. Még egy látszólag egyszerű ügyből is keserű tapasztalat válhat  és az ilyen helyzetekben csak egy jól képzett jogi tanácsadó segíthet.

               

Olvasónk kérdezi

Tisztelt ügyvéd úr,

Budapeste a Dankó utcában haladtam szabályosan kb 2530 km/óra sebességgel. Egy kapukiállóból kihajtott egy Fiatos és nekem jött a jobb első sárvédőmnek,első lökhárítómnak. Az okozó elismerte a kárt és betétlapot kitöltöttük. A biztosító helyszíni szemlét tartott ahol az okozó elismerte a felelősséget. 

A helyszíni szemle abból állt,hogy lefényképezte az okozó autóját. Ezt az információt a levelem megírásakor kérdeztem meg az okozótól. Én közben az autót elvittem egy szervizbe ahol megjavították.A biztosító kárfelvételi jegyzőkönyve alapján a felvett kárt a szerviz megjavította és én kifizettem.Ez az összeg 160000 ft.

A számlát a szerviz elküldte a biztosítónak és ők arra hivatkoznak ,hogy ez nem úgy történt ahogy mi elmondjuk ezért nem fizet. Az okozóval előzőleg nem ismertük egymást. Nem értem a biztosító álláspontját? Mit tehetek.

Tisztelettel Edvi János.                                                 

Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Ha a biztosítónak valami nem egyértelmű, gyanús, és nem volt rendőrségi intézkedés, csak baleseti bejelentő, időnként megtagadja a kifizetést, és arra hivatkozik pl. hogy a “baleset műszakilag nem azonosítható”. Ez kb annyit jelent, hogy nem gyanusít senkit csalással, de szerinte nem úgy történt a baleset, ahogy előadják.
Ilyenkor időnként segíthet egy határozott ügyvédi felszólító levél, esetleg egy magánszakértői vélemény, de általában elkerülhetetlen a biztosító beperelése.
Mindezek alapján mindenképpen érdemes ügyvédet megbízni az ügyben, de sajnos a perköltségek ebben az ügyben meghaladhatják a kár összegét is, amit egy nemkívánt pervesztesség esetén Önnek kell megfizetnie. Pernyertesség esetén természetesen a biztosítónak.
Üdvözlettel:
dr. Kozma Tamás
www.karterito.hu
Vezetéstechnika

Palik László idejében nem volt esős F-1 futam az aquaplaning jelentésének rikácsoló magyarázata nélkül. Persze van aki nem ült a tévékészülék előtt a magyar Forma-1 közvetítés “aranykorában”, így ezt az információt máshonnan kénytelen beszerezni. Például szakmailag felkészült vezetéstechnikai oktatónktól!

                              

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Gyula,

Kanyarban lévő vízátfolyásra, pocsolyába, ha rámegyünk, megállítható-e az autó? Ha igen milyen sebességnél állítható meg?                                               

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező!

Amikor egy autó kanyarban halad,a a kerekek tapadása révén azért tud “kanyarodni”, mert a gumiabroncsok az útfelületen tapadnak,és alkalmasak oldalvezető erők átvitelére.

Amennyiben ez a tapadás bármilyen okból megszűnik,- akár mert a gumiabroncs mintázata révén már nem tudja kiszorítani maga alól az alatta lévő vízmennyiséget, és a kerekek felúsznak a vízrétegre – az autó sodródni kezd.Amíg a kerekek tapadása vissza nem áll, addig fékerők, vonóerők , vagy oldalvezető erők átvitelére az nem alkalmas.

Szakértői rovatunkban biztosítóval hadakozó olvasónak adunk jogi tanácsot, kibogozzuk mennyivel érdemes még pocsolyába hajtani, és használt városi autót keresünk, ami képes felkaptatni egy meredek murvás úton.
4 fotó
Igazi rémálom: Nem fizet a biztosító 5 Amint a tapadás visszaáll, abban a pillanatban a tapadás mértékéig az autó újra fékezhető, kormányozható. Tehát vízre futáskor alapvetően nem a sebesség nagysága szabja meg hogy fékezhető- e, hanem az hogy a kerekek tapadása fennáll-e adott pillanatban.

Az magától értetődik, hogy magasabb sebességnél vízre futásnál nagyobb az esély arra, hogy elveszítsük a kapcsolatot az úttal.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Olvasónk városi kisautót keres, némi terepezési képességgel megspékelve a nehezen megközelíthető lakóhely miatt. Szerencsére az autógyártók rég felkészültek már az ilyen kihívásokra, így temérdek típus számításba jöhet az igénytelen Dacia Logantól egészen az összkerékhajtású Fiat Pandáig.


       
           

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő Úr!

Jelenlegi Renault Clió 1,2-es autóm 10 éves és ezer elektronikus és egyéb, sűrűn jelentkező hibák miatt le kell cserélnem. /8 éven keresztül megelégedéssel használtam/.

Évente átlag 12-13 ezer kilométert autózom városban, ritkán megyek vidékre is, autópályán. A házamat viszont csak 800 m emelkedős murvás, kátyús földúton lehet megközelíteni. Télen, havas úton minden alkalommal hóláncot is kell használni az emelkedő miatt. /Ez kissé macerás/.

A tanácsát kérném, hogy erre az igénybevételre milyen autó típust/típusokat ajánlana? Pénztárca miatt használt jármű jöhetne számításba, alacsonyabb szerviz és alkatrész költségek figyelembevételével!

Tanácsát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Szelidi J.                                             

Szakértőnk válasza

Kedves Jenő!

Sajnos nem írt összeget, ezért egymillió Ft alatt megvehető autókra igyekeztem koncentrálni. Városban a Dacia Logan 1,4 keveset fogyaszt (autópályán légellenállása miatt már nem), nagyon megbízható autó és magas építése miatt el lehet bóklászni vele földúton. Ebből nagyon keveset futott példányokat kap 800 ezer Ft alatt, további előnyként céges szinte nincs is belőle. Sajnos a szebb Sanderóból alig van eladó.
Igazi rémálom: Nem fizet a biztosító 6 Egy FIAT Panda érdekes lehet, amelyből van 4×4-es modell is, de inkább vennék elöl hajót, szigorúan az 1,2 literes, nagyon harmonikus benzinessel. Az Ignis elmegy földúton, de szerintem nem jó autó, zajos, instabil, szűk és nem is olyan hűde takarékos, viszont megbízható és kis költséggel fenntartható kocsi.

Ha nagyobb, kényelmesebb, de józan autót szeretne, egy Daewoo/Chevy Lacetti volna jó, de csak az 1,4-es benzinessel, mert a nagyobb motorok szörnyen torkosak, míg az 1,4-es beéri 6-9 literrel. Talán már próbálta, akkor ne haragudjon, de hólánc helyett a téli behajtásra megoldás lehet tolatva menni. Rükvercben az elsőkerék-hajtású autók könnyen feljutnak olyan szakaszokon, ahol orral nem.

Üdvözlettel, Szörényi András                                       

Önnek is van kérdése?


Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Füstöl, csörög, de senki sem tudja a hiba okát? Karbantartási szakértőnk segít a bajban!