Az emberek nagy többségének biztosan megvan a vállaltan kínai termékekkel szemben alkotott negatív előítélete. Nos, a modell alapján ez teljesen az ellenkezőjére fordul.
Már a dobozán is több kreativitás van, mint némelyik modellen. Az ajtókilincset formázó fogantyú nagy ötlet. Biztató kezdet! A hungarocell pár közül kiemelve már a súlya is meggyőző, masszív darab. Biztosan jobban szerepelne a törésteszten, mint 1:1-es társai.

Kétség sem fér ahhoz, hogy ez a valaha volt legötletesebb doboz, amiben modellautó lakik

Kétség sem fér ahhoz, hogy ez a valaha volt legötletesebb doboz, amiben modellautó lakik

Kétség sem fér ahhoz, hogy ez a valaha volt legötletesebb doboz, amibe modellautó lakik


Mint minden Toyota

Szemből teljesen átlagos Toyota képet mutat. Kellően szürke, de mégis vannak érdekes részletek, keresni kell benne a szépséget. A fényszórók bura alatti része szépen kidolgozott, ahogy a hűtőmaszk és a króm részek. Dicséretes a motortér kidolgozása. Kábelek, matricák, csövek és egy Hitachi akkumulátor teszi élethűbbé.
Oldalról sem fedezhetünk fel kirívó újításokat, merész formákat, egy egyszerű sedan, némi finom krómmal megbolondítva. A gumi-felni-fékrendszer szentháromság egyetlen hibája, hogy kicsit kisebbre lett méretezve, mint kellett volna. Ennek ellenére az összkép korrekt.
Hátulról egyenesen jellegtelen lenne, ha az ördög nem lenne ott a részletekben. Például a hátsó lámpában és a fotomaratott kínai írásjelekben.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

A műszerfal és az ajtókárpitok teteje sötét tónusú, az anyagok parádésak

A műszerfal és az ajtókárpitok teteje sötét tónusú, az anyagok parádésak

A műszerfal és az ajtókárpitok teteje sötét tónusú, az anyagok parádésak


Szépen be lett rendezve

A beltérben sokféle, különböző textúrájú és keménységű műanyaggal találkozunk. Szerencsére mindegyikkel a megfelelő helyen. A fekete külsőhöz jól passzoló bézs uralja bent a teret, a műszerfal és az ajtókárpitok tetején sötétebb árnyalatú, ahogyan azt kell. A jobb első ajtót kinyitva még egy kis matrica is figyelmeztet, hogy ne tegyünk oda gyerekülést a légzsák miatt, ez olyan aprócska figyelmesség, ami a valódi autók nagy többségén megtalálható, de a modellekről mégis lehagyják. Pedig nem hiszem, hogy gondot okozna előállítási folyamatban vagy erősen befolyásolná az árat.
Sajnos beleerőltettek egy rettenetes matrica fabetétet, ami még véletlenül sem akar valódinak látszani. A szellőzőrostélyok kidolgozása felett is elsiklottak az alkotók, de ez igazán megbocsátható. Sikerült belepréseli néhány egyszerű extrát is. Ilyen a nyitható kesztyűtartó, az állítható kartámasz és a szintén nyitható napfénytető. Imádom az ilyen ötleteket!

Összegzés

Nyitható a tetőablak

Nyitható a tetőablak

Nyitható a tetőablak


Hihetetlenül érdekes és szép modell, okos megoldásokkal. A kínai modellgyártás, csakúgy, mint Kína gőzerővel fejlődik. A nagy modellgyártók termékei is itt készülnek, így volt módjuk megtanulni, hogy miként kell ezt a mesterséget művelni. Ennél már csak az a jobb, hogy a megszerzett ismereteket saját ötleteikkel ötvözik. Nagy előny továbbá az is, hogy hétköznapi emberek számára is elérhető, utcán látható autókat igyekeznek gyártani. Például a Chevrolet Cruze, Skoda Octavia, VW Golf, Mazda 6, Kia Sportage és még sorolhatnám. Áruk igen változatos, mivel nagyrészt csak külföldi aukciós oldalakról beszerezhetőek. Ezért a Camry-ért egy teljesen átlagos modell árát, húszezer forintot kellett fizetni.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.