Én valakitől azt hallottam, hogy egyes kultúrkörökben divat a fiúk tizennyolcadik szülinapjára egy kétes hírű és életű, amolyan “fizetős” néni szolgáltatásait ajándékozni. Úgy látszik, ez a csigazabálóknál is hasonlóan szokott alakulni.
Az első Twingo ugyanis 18 évvel ezelőtt gurult ki a gyárból, így nagykorúvá válását egy nővel ünnepelte. Az afférhoz asszisztált egy olasz divatmárka, a Miss Sixty is, így lett a szülinapi ajándék egy fullextrás, púderrózsaszín szipi-szupi Twingo.
Leányka koromban utáltam
Egy kis barátomnak volt Twingója még gimis koromban. Azóta nem kerültem szorosabb kapcsolatba az autóval, de arra határozottan emlékszem, hogy akkor is véleményt formáltam a Twingo ormótlan kialakításáról. Belül akkora, mintha egy dézsában ülnél, minden nagyon messzire van, a sofőr viszont túl közel, kívül pedig majdnem olyan ronda, mint egy Multipla.
Na, ezennel jelentem, hogy ez a Twingo, már nem az a Twingo. Ez egy szép kis kocsi, és a dizájn sem áll neki rosszul. (A Renault megújulási programjának volt egy 2007-es lépése a Twingo leváltása. Részletek a linken. A szerk.)
Hú dö fakk iz missz szikszti?
Azért írom le, mert látom a tágra nyílt szemeket a monitorok előtt. És akkor most egy kis divattörténelem következik, kádvás gyárákák. A Miss Sixty márkát 1991-ben Olaszországban alapította Wichy Hassan & Renato Rossi.
Női ruházattal, cipőkkel, kiegészítőkkel foglalkoznak, főleg a tinédzserek és a fiatal nők körében népszerűek. A Miss Sixty jegyzi az Energiet, a Killaht és még egy csomó más márkát, de talán ez a kettő a legismertebb Magyarországon. És úgy egyébként, az RCZ teszten a kedves olvasók által kifogásolt “fröccsöntött” piros órám is innen van;)
Csak semmi helókitti!
A fekete változat valamivel vagányabb kialakítású, azt a darkos csajoknak ajánlom. A “pinkiminkitől” féltem, de ez nem az a pink és nem az a mink. A virágocskák, a diszkrét babarózsaszín, a gyöngyházfényű keretek egyáltalán nem hatnak giccsesen, hanem kifejezetten kecsessé, sőt, csinossá teszik az autót. Sőt, megkockáztatom, hogy az amúgy egyértelműen “csakafeketeautóelégjó” nézetem egy pillanatra megingott. Egy pillanatra.
Gumiszőr a műszerfalon
A kormány mögötti szőrös szilikonszőnyeg biztonságosan megőrzi a hosszúkás tárgyakat menet közben, és akkor itt most szándékosan nem keresek példákat. A többi tárolórekesz a Renaulttól megszokott módon kivehető, cserélhető, visszatehető, sőt, ebben a kivitelben a kis poharak szájfény és szempillaspirál tárolására is alkalmasak.
Szerintem csillagfejű csavarhúzó is elhelyezhető bennük, senki se aggódjon… A többi “békaszem” viszont egy smart berendezésére hasonlít, és semmi sem ott van, ahol várod.
Én például szentül hittem, hogy ebbe az autóba még rendes fordulatszámmérőt sem tettek. De tettek, csak oda, ahol én a kilométerórát kerestem. Hallatlan.
Nincs nagy fara
A csomagtartó botrányos. Már éppen feltétel nélkül szerelembe esel a kis kocsival, majd egy óvatlan pillanatban kinyitod a hátulját. Nincs az a pillangós matrica, ami elterelné a figyelmedet. A csomagtartó ugyanis, oly kicsinyke, hogy az hallatlan. Szerintem másfél kabinbőrönd és szevasz.
Az sem nyugtat meg, hogy majd bevágod a szatyrokat a hátsó ülésre egy laza mozdulattal, mert a három ajtó csak három ajtó. Így halálos trükközésre kényszerülsz, amit azért túl lehet élni, de ki vágyik rá?
Fiús rész
A manuális váltó 5 fokozatú, a hátramenetet viszont nagyon nehéz bekapcsolni. Próbálgattam, tényleg. Gyenge vagyok. Papíron az átlagfogyasztása 5,1 L/100 km benzinből, ami akár csodálatosnak is mondható, bár a motor 1,2-es, 75 lóerős. Jó lesz ez nekünk? Jó. Tud menni 169-cel is, és 12 másodperc alatt van százon. Azért ez elég szép egy csajtól, nem?
Vetkőzős nők a reklámban
A reklámmal viszont biztosra mentek. Vigyázat, leszbi jelenet alant!
Páratlan ajánlat, virágos matricák között
Az ünnepi cuki autót a Renault csak egy évig gyártja, az ára viszont kifejezetten tetszetős, az ehhez tartozó felszereltség pedig már-már impozáns. A listaár 2 790 000 Ft, ebben a 15 collos könnyűfém felni, az ESP, az ASR, tempomat, tetőablak és az USB-lyuk nincs benne.










