Már nem anonim a fórum

Olvasóink körében erős az Astra H-szekció

Olvasóink körében erős az Astra H-szekció


Idén is összegyűltünk fórumtalálkozóra a Szent György-hegyen, 2005 óta immár hatodszor. A Balaton-felvidéken tartott találkozón azokkal a törzsolvasóinkkal tudunk találkozni, akik részben már a vezess 2001. áprilisi indulása óta nálunk vitáznak egymással és velünk, autókról, vezetésről, közéletről és bármi másról.

Nem mindenki hajlandó erre, de ezért a közösségért szerintünk érdemes kilépni a fórumok anonimitásából és személyen megismerni azokat az embereket, akik a fórumot és a cikkhozzászólásokat élővé teszik.

Egy Alfa, egy Citroën és egy Skoda

Öööö, a MiTóból kifogyott a benzin

Öööö, a MiTóból kifogyott a benzin


A fórumtalálkozót mindig Apaárpiék birtokán tartjuk, ennek járulékos előnye, hogy aki nem vezet, az remek borok társaságában múlathatja az időt. A lényeg azonban az autózás, ezért a résztvevők összes autóját, mint vadászat utáni terítéket, felhalmozzuk a családi pince előtt.

Olvasóink saját autói mellett mi is megmutatjuk a nálunk lévő tesztautókat, idén a 170 lóerős Alfa MiTo QV-t, a Citroën C5 160 lóerős új dízelváltozatát és a Skoda Yetit vittük magunkkal, ezerkettes, turbós benzines alapmodellként.

Hevülés a Zukban

Tarjánit ki sem lehetett robbantani a Zukból

Tarjánit ki sem lehetett robbantani a Zukból


Ebben az évben a járműpark a szerkesztőségi Zukkal dúsult, amely Nagy Dénes önfeláldozása révén 70-75-ös tempóval szaggatott le oda-vissza négyszáz kilométert. Dénesnél szinte tuti az izomláz a bal lábában, mert a Zuk kuplungja a mai autókhoz képest elképesztően nehezen jár.

A felhevült bádogfülkében a kormánnyal is meg kell küzdeni, mert a kis Zuk egyenesen nem szeret menni, a kanyaroktól végképp berzenkedik, egyedül a sávon belüli spontán kígyózást élvezi.

Ördögi masina: 350-es quad

És akkor háromra jön a spontán felvétel!

És akkor háromra jön a spontán felvétel!


A 8500 kilométerrel megvett autó hozta a keveset futott kocsik megbízhatóságát, a túlmelegedésre érzékeny technika tökéletesen működött, hálásak vagyunk a korábbi tulajdonosnak.

A gyárnak pedig a raktérért, amelyben elfért a meglepetésnek szánt Yamaha quad.

350-es motorjával ördögi egy masina: eszeveszetten gyorsul, igazi bátorságpróba végigverni hatodikig a fokozatokat.

Egy 350-es quadot rejtett a Zuk bendője

Egy 350-es quadot rejtett a Zuk bendője


A quadon én legalábbis hajlamos voltam megvadulni, PAlex nevű olvasónkat menyasszonya figyelmeztette, hogy ésszel húzza a gázt, egy hónap múlva esküvőjük lesz. A murvás bekötőúton óriási élmény volt farolgatni vele.

Mire jó a marha nyaka?

A találkozó egyik fénypontja minden évben a pörkölt, amelyet Áki166 nevű felhasználónknak köszönhetünk.

A Skoda Yeti esete a Zukkal 1

Áki (jobbra) nagy műve a pazar pörkölt

Hamarosan jön a teszt a legolcsóbb Yetiről

Hamarosan jön a teszt a legolcsóbb Yetiről


Ákos rettenthetetlen konyhaművész, tavaly 7 (nem elírás, tényleg hét) órán át tisztította és vagdosta a jóféle marhanyakat, amiből többórás rotyogással, némi szabadtűzi lábszárepillálás árán megszületik az étek. Idén felvágva kérte a hentestől a 13 kilónyi húst a bográcsgulyáshoz.

Az alapanyag zöme ezúttal is pompás marhanyak volt, de Áki a kompozíciót megbolondította egykilónyi csülökkel, mindezt kellően kunosra fűszerezve, hogy az is boldog legyen, aki csípősen szereti, de a többieknek se kelljen tüzet oltani a pompás uborkasalátával.

Köszönjük a meghívást, örülünk, hogy a vezess körül ilyen minőségű közösség jött létre, és ha Árpiék ismét meghívnak, jövőre is ott leszünk!

És jöjjön a fórumozók véleménye a felhozatalról:

Béna majomnak éreztem magam…


Én elsőként a Yeti-t próbáltam. Nekem nagyon nem jött be az autó. A csomitartója kicsi, a hátsó ülései számomra nem voltak kényelmesek, mert rövid volt az ülőlapjuk, és az ülőlap szintje magas volt, mintha egy hokedlin ülnék. Elől sem volt érzésre annyira tágas, mint egy Golf.

Volt benne egy teherautós érzés, valahogy nem volt szimpi sem az üléspozíció, sem a kormányreakciói :(

Próbáltam még Tarjáni Suzuki terepjáróját, szép állapotú, valóban újszerű a kocsi, a bal kézzel váltás nekem nem annyira feküdt, elég béna majomnak éreztem magam…

Végül az AlfaMito-val mentem egy kört, amon serrano kartárs kérése ellenére nem mentem 180-as tempót (max 120at-talán130at), ellenben a kocsi nagyon szépen gyorsul, simán elhinném, hogy 200 lovas akár. Viszont számomra nagyon instabilnak tűnt, gyorsításkor nem sok stabilitást mutatott. Hangja gyönyör volt. – benaflek

Részben köztük nőttem fel


Köszönet: Apaarpinak a szuper helyért, Ákinak a felülmúlhatatlan pörköltért, a Vezesshunak a tesztautókért, kiemelten az (istencsászár!) Zukért!
 
A Zuk-történet kerekségéhez hozzátartozik az az előzmény, hogy Uaz-okat, Nysa-kat, Barkast előbb vezettem mint jogsim volt. Részben köztük nőttem fel autószerelő tanoncként. Nem pont Zuk-ok, de nagyon hasonlóak (szag, zaj, feeling szinte uagyan az).

Mito: az erő előtt le a kalappal, 2500-3000-től brutálisan megindul, nagyszerű gyorsulásélmény – sajnos sokkal többet nem tudok mondani: túlcsillapított kormány, váltó, kuplung valahogy minden túl puha és steril, mintha nem lenne kapcsolat a kezelőszervek és gép között (de lehet, az érzést az okozta, hogy a Zukból szálltam át :-)))

Yeti: egyszerű, unalmas, 7köznapi autó. Az 1.2-es Tsi azért várakozáson felül viszi

C5: Nem az én világom

Zuk: Az én világom :-))) – tarjáni

Kitűnő embereket ismerhettem meg

Igazi színfolt a szép Trabant

Igazi színfolt a szép Trabant


A Yetivel kapcsolatban egész jó benyomásaim vannak, az 1.2 turbó motor családosok számára kitűnő választás lehet mivel megfelelően rugalmas miközben nagyon takarékos (7 liter körül jelzett benne a bc). Csak elől ültem benne és mivel nem zavar a magas vezetési pozíció így komfortérzetem rendben volt.

Zuk- számomra mivel van régi autóm (Trabant) ezért minden öreg autó vezetése öröm. Tapasztalatok: váltó elég rossz helyen van (finoman fogalmaztam) de egész jó bele lehet vele találni a fokozatokba így nem vészes vele a közlekedés. (amúgy is csak 3 előre 1 hátra sebességből kell válogatni) A gép rettentően imbolyog és a kormánnyal is folyamatosan játszani kell az úton maradásért de azért sikerült. Valami számomra rejtélyes okból irtózat meleg volt benne. Tükrök szinte csak disznek jók de legalább megy. Fékről pár szót: nincs vele nagy gond fog az csak nagyon kell taposni.

Citroen C5 meglepően kellemes kanyarsebességekre képes így első beleülés alapján miközben az út egyetlenségeit kifejezetten jól elnyeli a futómű. Motorja a nagy kaszniban elég nem utcai versenyző stílusú közlekedésre. Belső tér kifejezetten komoly autó benyomását kelti, a középkonzol lehetne sötétebb árnyalatú.

A 170 lóerős Alfa MiTo volt a legsportosabb autó

A 170 lóerős Alfa MiTo volt a legsportosabb autó


Alfa Mito egy rettentő jópofa kis méregzsák így 170 lóval. Megkértem Ákit vigyen vele egy karikát mert én nem tudok jól vezetni így nem aknáznám ki a tudását. Mosolygósra sikerült a kör hála a jó sofőrnek. Utána vezettem is és meggyőzött a kitűnő turbómotorjával precíz kormányzásával és váltójával. A fék nagyon jól adagolhatónak és hatékonynak bizonyult. Hátránya talán hátul kicsi hely, de egy ilyen autóban ez kit érdekel?

Skoda Superbet egy kellemes utazóautónak találom így első próba alapján. Az 1.4 motor magyar viszonylatban bőven elégnek mutatkozik. Hátsó lábteret “Joye” unokatestvérem tesztelte és nem bírt betelni vele. (quad kipróbálásáért még egyszer nagy köszönet Joye részéről! (sorry, hogy csak én tolmácsolom)

Jimmy- hát jópofa dolog bal kézzel váltani és látni az árok szélét közelről közlekedés közben :-)

Remélem mindenkit aki szerette volna sikerült kicsit megTrabantoztatnom :-) (milyen jó igét gyártottam belőle nem???)

A társaságról azért nem írtam eddig semmi és hozzászólásom végére hagytam mivel kitűnő embereket ismerhettem meg tavaly a Nickek mögött és ezen véleményem idén sem változott. – Pappa

Istencsászár
A Mito egy kicsit szitált. A lovak serege az első kerekeken, meg hát a hajtási befolyások… Bár holiday szerint Istencsászár kocsi, nekem viszont annyira nem tetszett… Igaz a Fiesta ST-t nem vezettem anno, de az szerintem 100%-al jobb. Ráadásul gyorsulásban simán hozza a Mito eredményét. Érzésben mindenképp. – amon serrano

Kipróbáltam a masszázsfunkciót is


A Mito ott volt kis dögös élménynek,
A Yeti egy aranyos, bumfordi és mégis divatos autó.
A C5-ös egy nagyon kényelmes, és elegendően gyors (akár családi) utazóautó.
A Zuk egy nagyon jó poén.

És volt egy sport quad is, az nagyon jó móka.
Ráadásul ott volt Tarjáni jobbkormányos Jimny-je, reggel felvezettem a hegytetőre, az is egy poénos gépezet.

C5: Szerintem ez a csendes és erős motor igencsak rendben van, ráadásul nincs rá luxusadó sem, a nagy súlyról nem tehet. Hátul szűk, a csom. tartó is kicsi, viszont nem csak a futómű, hanem az ülés is igen kényelmes volt a hosszas állítgatás után.


Kipróbáltam a masszázsfunkciót is, szerintem sokan észre sem vették, hogy van ilyen benne. Persze ez csak játék, de az egyéb lehetőségekkel igen jól testre szabható. A minőségérzet tetszett a műszerfalon, a középkonzolon viszont nem, és ott a rengeteg apró gomb sem ideális kezelhetőség terén.

Mito: Mi is D-ben indultunk, Rácz Tomi tanácsára. Nekem inkább igen a Mito. A motor ereje és főleg a kipufogó hangolása teljesen rendben volt. Gyorsításnál és előzéseknél én nem éreztem olyan túl erős hajtási befolyásokat, felmentem vele a szerpentinre, ott már a határozottabb fordítókban dobta a seggét, előtte meg tolta az orrát, de szerpentinen ugye nem minden nap jár az ember, a közúton számomra abszolút élvezetes és kontrollálható volt a viselkedése, tehát tetszett. – apaarpi

C5: Kedves menyasszonykám 2 perc alatt el tudott volna aludni benne


Sejtettem, hogy jó lesz az 1.2TSI, de az üresen is 1270kg-os Yetiben 5-en ültünk, amikor vezettem, és még így is szépen mozgatta. Na most ez egy 100-150kg-al könnyebb golfban, Octaviaban a kisebb homlokfelület miatt is kellemesebb, egy Polo esetében meg már-már nem is kell ennél több érzés lehet.

C5 2.0HDI 163LE: Ez egy kényelmes utazó autó. Kedves menyasszonykám 2 perc alatt el tudott volna aludni benne :) Kár, hogy kicsi a csomagtartója (bár az a bal oldali kis rekesz nagyon praktikus), és nincs fejtere hátul, amúgy szinte tökéletes lehetne. Mondjuk még a középkonzol lehetett volna kicsit szebb, mert így az elütött kicsit a kocsi többi részétől.

Mito 1.4 MultiAir 170LE: Kis méregzsák, élményautó, örökifjú, és persze jómódú emberke számára. Nem az én világom. 185cm-el már elől sem fér el a fejem, és a féke szerintem nem jól adagolható és gyengének tűnt.

Hölgyeknek idegen a lengyel dobozos

Hölgyeknek idegen a lengyel dobozos


A futóműve sem annyira tetszett, bár kis autóból többet nemigen lehet gondolom kihozni úgy, hogy még használható legyen közúton e mellett. A motorjának remek hangja volt.

1.2TSI Yeti: Az a motor ugyanolyan remek, mint az 1.4TSI, csak egyel kisebb méretben. Még 5 személlyel, a viszonylag nagy kasznit is szépen mozgatta, bekapcsolt klíma mellett is. A kocsiban viszont nem értem, miért drágább, mint egy Octavia? Kisebb az utastér, kisebb a csomagtartó, nehezebb, nagyobb a homlokfelülete is. Szerintem nem éri így meg az árát, de lehet ezzel csak én vagyok így.

Quad: Jó kis gép volt, kipróbáltam egy rövid szakaszon, de egyáltalán nem az én világom. Ildi viszont felüdülést hozott a társaságra, amikor kicsorgott vele a műútra :)

Zuk: Nem vezettem, de jó buli volt, nagyon jó ötlet volt lehozni! – PAlex

Az 1,2 tsi milyen jól mozgatta a Yetit…

Az Alfa menőbb, de sokan várták a Yetit is

Az Alfa menőbb, de sokan várták a Yetit is


A tesztautók közül nekem természetesen a MiTo tetszett a legjobban, nagyon közel áll egy “N”-es rallye autóhoz, a Saxo vts-emhez hasonlított leginkább, bár az lényegesen idegesebb volt, főleg féktávon. Viszont ha az ilyen erős lett volna…

Meglepett, hogy az 1,2 tsi milyen jól mozgatta a Yetit. Golfban és főleg Poloban valóban bőven elegendő polgári közlekedéshez.

A C5-re tényleg ráférne egy kis reszelés, utána igazi hosszútávfutó lenne. Kényelmére jellemző, hogy Mária azt mondta, “még 10 km és már alszom is”. – Áki?

46-os láb
Yeti: 100 km/h-nál 6. fokozatban 2200-at fordult a főtengely. :)

A MiTo nekem egyértelmű nem. Méretei sajnos alapvetően meghatározták az élményt számomra. A plafon (nyilvánvalóan a tetőablak miatt) rettentően alacsony volt, az ülést lefelé/hátra kellett állítanom, így viszont a kezem került messze a kormánytól.

A gáz és a fékpedál is nagyon közel volt egymáshoz (46-os láb), így a gyors pedálkezelés kizárva. Nem is nagyon emberkedtem vele, a fenének se hiányzott egy beakadó lábból fakadó csatt. – v_gabe

Orsinak is mondtam, hogy fogja erősen a kormányt

Hátrébb hegesztett üléssel még Örs is elfér a bonsaidzsipben

Hátrébb hegesztett üléssel még Örs is elfér a bonsaidzsipben


A C5 nekem pozitív csalódás volt, a 163 lovas motor szépen tette a dolgát, apám 150 es Vectrájához viszonyítva pont annyival érződött erősebbnek mint amennyivel papíron erősebb. Komfortos családi utazóautó, eleganciára hajtó belső utastérrel. Nem rossz!

Mito:  A motorja szuper, nem volt alsó fokozat amiben ne forgattam volna le szabályozásig, 120 felett már nem volt annyira erős, ahogy Palex is mondta én is azt éreztem, csak a végén már nem volt idő megvitatni. A futóműve bennem is félelmet keltett. Orsinak is mondtam, hogy fogja erősen a kormányt, előzött egyet nagyobb tempóval, ment az autó jobbra, balra. Biztos meg lehet szokni. Aktív hátsó kormányzás is eszembe jutott, lehet azért mozgatta a fenekét annyira? Vagy csak a rövid tengelytáv? Volt egy kapcsoló a váltó mellett amire már nem jutott idő. – mcdokika

Holidaynek bejött az Alfa, szemben a Zukkal

Holiday nem retten meg a koraközépkori technikától

Holiday nem retten meg a koraközépkori technikától


Doki! A kapcsoló, amit nem tudtál, hogy mi a Mito-ban, az ú.n. DNA kapcsoló. A motor karakterisztikáját, a gázpedál érzékenységét állítod vele. D fokozatban a legharcosabb a kocsi, N-ben meg nyúl.

Amúgy nekünk nagyon tetszett az autó. Őszinte, éppen azért is, amit többen panaszoltatok a futóművéről…nincs agyon csillapítva, vannak reakciói, ha kell, akkor majd segít az ESP. Ugyan nem nyírtuk Szabival, de jókat gyorsulgattunk vele, nekünk nem szitált be kanyarban, sőt, kanyar közepén sok gázra kimondottan kezesen belelapult az ívbe, az a kis kapkodás meg gyorsításnál…kimondottan élvezetes volt. Pont, mint a régi GTI-kben. Én ilyen élményt vártam a sok szintetikus napi autó után. Így, ahogy volt hazavittem volna. Komoly nyavalygás van, hogy hogyan lehetne beszámíttatni a Suzukit…s ha nem lenne válság, a héten le is zsíroznám az ügyet. Soha, egyik tesztautó sem okozott ilyen kellemes élményt még. Még a BMW-k sem.

Holiday és PAlex szemrevételezi Tarjáni Suzuki Jimny típusú gépjárművét

Holiday és PAlex szemrevételezi Tarjáni Suzuki Jimny típusú gépjárművét


A C5 is szimpatikus volt, bár nekem szűkösnek tűnt a napi rutin után, és idegesítően zavaros volt az egyébként tetszetős középkonzol. A sport fokozat ugyanolyan hintó volt, mint a többi, ez a rugózás engem behányatna hamar. Viszont igazán jó minőségű középkategóriás, erről többedszer sikerült meggyőződnöm.

A Yeti nekem tetszett, ő volt a harmadik variáns, amit ezzel a motorral kipróbáltam. A váltója más volt, mint a többinek, érezhetően rövidebb 1. fokozattal, amitől kissé kelletlennek tűnt, de ismerve e motorok jellemét, sokat fog még javulni az első 10.000 km. alatt.

A Zuk meg egy istenverte szar! Botrányosan fos autó. Persze, buli, meg jaj, de az a taknyos imbolygás, amit az levert az úton… Ha belegondolok, hogy ez tűzoltó autó volt…hát hova ért ez ki időben? Fostalicska. 60-nál már halál közeli élmény. 30 centis kormányholtjáték, Trabantot alulmúlóan szar fékek, álló helyzetben is feldőlni képes bódé. Dekorációnak jó. Statikusnak. – v_holiday

A téma alaposabb kivesézéze ebben a topikban zajlik!

Képes beszámoló az alábbi galériában:

A Skoda Yeti esete a Zukkal 2