Bokros Lajos idején több autó fogyott

Novemberi piaci részesedés. Több új Audi kapott rendszámot, mint Peugeot vagy Citroën
Biztos forrás a lojális szervizügyfél
Üres a szalon, alig akad vásárló
Ötéves garanciával akciózik a Peugeot
4,3 millió Ft az Astra J 1,4 Essentia bevezető ára
22 fotó
Rettenetes évet zár a Suzuki

Rettenetes évet zár a Suzuki

Rettenetes évet zár a Suzuki


Novemberben ismét 60 százalék feletti mértékben esett a forgalomba helyezett új autók száma hazánkban, éves szinten 60,5 százalék a visszaesés. A tavalyi 143 ezer helyett nem egészen 57 ezer új autó kapott rendszámot januártól november végéig a JATO Dynamics adatai szerint.

2009 a magyar autópiac fekete éve, az eladások lényegesen elmaradnak a Bokros Lajos-i megszorítócsomag évében, könnyű haszonjárművekkel együtt elért 81 047 darabtól. Ezen a szomorú tényen az sem változtat, hogy a hazai márkakereskedések mennyivel szebbek sok francia, osztrák vagy német településen láthatóaknál.

a kép nagyobb mint 150px!

Tömegmárkák előtt az Audi

Prémiumgyártók előztek meg a tömegmárkákat

Prémiumgyártók előztek meg a tömegmárkákat

A prémiumgyártók kevesebbet veszítettek


A legtöbb importőr túl van a 30 százalék körüli kedvezményekkel fűtött készlettisztító akciókon, de akadnak még hatalmas engedmények a FIAT-nál és a Citroënnél, de például a Toyotánál is.

Az akciók dacára olyan, egykor nagy tömegben vásárolt márkákat, amilyen a Citroën, októberben és novemberben a forgalomba helyezési adatokban megelőzte a BMW illetve az Audi. Ez még akkor is szemet szúr, ha tudjuk, a JATO statisztikája a 2008-2009-es gyártású autók első hazai forgalomba helyezési adatait hozza, amiben a szürkeimportban beérkezett új és fiatal használt autók is benne vannak.

Romániából jön az olcsó japán családi autó
Utolsó utáni készlet a Lancerből

Utolsó utáni készlet a Lancerből

Utolsó utáni készlet a Lancerből


Visszatért hazánkba a Mitsubishi Lancer Classic 1.6. Az importőr megalkudott a gyárral egy Romániában megmaradt készletre, az autó továbbra is sajátságos külsejű, megbízható, és nagyon jutányos. Információink szerint összesen 70 darab érkezett belőle, néhány fehér alapszínű autón kívül a metálfényezés felárát rá kell számolni a 3 399 000 forintos alapárra.

A Lancer Classic 1,6-os motorja 98 lóerős, átlagosan 7 liter körül fogyaszt. Az autóban van légkondicionáló, első és oldallégzsák, könnyűfém felni, CD-s rádió, továbbá hátul is elektromos az ablakemelő. Ugyanez a modell korábban 2 999 000 forintért lett a hét vétele, de így is kiemelkedően jó ár/érték arányt és megbízhatóságot ígér a tulajnak, aki ki tud békülni a külsejével.

Jól jöttek a modellváltások

A legtöbb tömeggyártó nagyot bukott idén

A legtöbb tömeggyártó nagyot bukott idén

A legtöbb tömeggyártó nagyot bukott idén


Szomorú, hogy az idei adatokat ráadásul megszépíti több létfontosságú volumenmodell leváltása és új modellek bevezetése. “Egy új Mégane-nak, Polónak, Avensisnek, Insigniának, Cruze-nak gyakorlatilag minden kereskedésben ott kell lennie” – mutat rá Kápolnás Vera, a JATO Dynamics Ltd. kutatási koordinátora. Vagyis a mostani piaci helyzetben akár a néhány tucat tagú márkakereskedő-hálózatok bemutató- és tesztautói is számítanak.

Gyárbezárás helyett akció

A piac visszaesését nem érdemes teljes egészében a pénzügyi válságra és az ügyfelek elbizonytalanodására fogni. A magyar lakosság nem bír el évi 200 ezer új autót, amennyi 2004-ben és 2005-ben gazdára talált, de egy akkor még növekvő gazdaságban az importőrök nem tudták lenyomni a külföldi központok torkán a visszaesést. A gyárak ugyanis le akarják kötni fölöslegesen magas gyártókapacitásukat, hogy ne kelljen bezárni üzemeket, így elindult a mesterséges gerjesztés.

Miss Decembert nem ígérhetünk, de folytatjuk a hónap autójával és az ingyen adott új autókról is szó lesz


Egyre alacsonyabb, időnként hivatalosan nulla Ft indulórészlettel, 8-10 éves futamidőre adott kölcsönökkel, jelentős árengedményekkel vontak be olyan embereket is az új autók eladásába, akiknek reálisan nem volt pénzük erre.

Tisztulás, irreális szintről

Leestek a használt autók árai is

Leestek a használt autók árai is

Leestek a használt autók árai is


A mostani szakadás egy része a piacképtelen ügyfelek lemorzsolódására jut, ami egészséges folyamat. A lakosság egy része nyakig eladósodott, ráadásul, ha még bírja fizetni, egy majdnem új autóban ül, amelyet minek cserélne le pár évesen?

Főleg, hogy a használtpiaci érték is megszenvedte az elszegényedést, az autójáért kapott összegből még a hitelét sem tudja visszafizetni. A drámai helyzetet súlyosbítja a vásárlások halasztása is, a fizetőképes ügyfelek óvatossága talán a jövő év második felére felengedhet.

A hónap újdonsága – Opel Astra J
4,3 millió Ft az Astra J 1,4 Essentia bevezető ára

4,3 millió Ft az Astra J 1,4 Essentia bevezető ára

4,3 millió Ft az Astra J 1,4 bevezető ára


Tessék szíves lenni később visszahívni, mert az értékesítő a mellékhelyiségben van, ezért jött vissza a hívás – fogad keresetlen őszinteséggel egy alföldi Opel-szalon munkatársa. Kollégáitól megtudom, hogy a márkakereskedésekbe már decemberben megérkeznek az új Astrák, bár a nyílt hétvégével, reklámkampánnyal megtámogatott hivatalos bemutató majd január közepén lesz.

Az új padlólemezre épülő autót a bevezetés részeként a fővárosi Nyugati pályaudvar mellé kanyarított bevásárlóközpont előtt is látni lehet majd. Az Astra Essentia 1,4 indulóára a 100 lóerős motorral 4 640 000 Ft, amiből 300 ezer forint nyitási kedvezményt ígér az importőr.

Megbukott egy modell

Akinek kellene, nehezen kap hitelt

Akinek kellene, nehezen kap hitelt

Akinek kellene, nehezen kap hitelt


Elszomorító a helyzet a több leépítési hullámon túl lévő márkakereskedésekben is. Főleg Budapesten kívül, ha egy 10-15 éve együtt dolgozó, húszfős kollektívából kell elküldeni 3, 5 majd még több embert, az rendkívül fájó döntés – mondja egy a Toyota hálózatát jól ismerő szakértő.

A hitelre eladott új autókra berendezkedett márkakereskedések vannak igazán nagy bajban. Akár a teljes árrésüket odaadták, hogy tőlük vegyen autót az illető, mert a hiteljutalékon kerestek eleget. De csak amíg volt olcsó, könnyen adott hitel és akadt sok vásárló.

A szerviz tartja el a szalont

A szerviz tartja el a szalont

Csak a szerviz tartja el a szalont


Ezt az átmenetileg működőképes “üzleti modellt” több csapás is érte az utóbbi években. Ha a konstrukció nem fut végig, akkor pénzintézetek keményen visszatörlik a jutalékokat, ami a több tízezer bedőlt autóhitel alapján nem kis érvágás.

Ingyen adni ésszerűbb volna?!

A kölcsön feltételeinek szigorításával és a vásárlóerő csökkenésével eltűntek a hitelre vásárló ügyfelek, a korábbi 80:20 arány a visszájára fordult. Akinek adnának a bankok, az köszöni, nem kéri a kölcsönt, nem akar vesztese lenni az árfolyamváltozásoknak és a bedőlő hitelek költségeit a rendesen törlesztő ügyfelekre átterhelő bankok arcátlan módszereinek.

A harmadik oldalon folytatódik a kesergés és megcsillan a szebb jövőbe vezető út


Biztos forrás a lojális szervizügyfél

Biztos forrás a lojális szervizügyfél

Biztos forrás a lojális szervizügyfél


Mintha a ló túlsó oldalára esnénk át, a nyakló nélkül, fénymásolt közüzemi számlára adott kölcsönök után ma azok is ritkán jutnak hozzá a pénzhez, akik tudnának törleszteni. “Olyan kevés a vásárló, hogy egy nagyobb kampány költségénél kisebb veszteséget okozna ingyen elosztogatni azt a pár autót, amit a hirdetés hatására pluszba el lehet adni” – kesereg egy különösen sokat veszítő márka értékesítési igazgatója.

Szerviz nélkül semmi nem megy

A mai feltételekkel nem piacképes rétegre bazírozás mellett most bukik ki az is, ha egy márkakereskedés elhanyagolta egy szervizre visszajáró, lojális ügyfélkör kiépítését illetve nem aknázza ki az aftersales-tevékenységben rejlő lehetőségeket.

Hosszabb garancia – Talán ez hat
Ez a módszer mindig hatásos

Ez a módszer mindig hatásos

Ez a módszer talán még hatásos


Magyarországon már mindennel próbálkoztak az importőrök és a márkakereskedők, beültettek autójukba Presser Gábortól (Saab 9-5) Fekete Pákóig (Chevy Captiva) sok hírességet, adtak 30 százalékos készlettisztítási kedvezményt, akadt átmeneti listaár-csökkentés a Suzuki Swiftnél és így tovább.

Az új autós ügyfeleknek jó, de a használt autók értéktartását agyonvágó kedvezmények helyett egyre több márka igyekszik hosszabb távon működőképes ajánlatokkal becsalogatni a vevőket a szalonokba.

Öt év, hét év, 200 ezer km

Ötéves garanciával akciózik a Peugeot

Ötéves garanciával akciózik a Peugeot

Ötéves garanciával akciózik a Peugeot is


Használható eszköz lehet a hosszú garancia, ezen a téren a Kia és a Hyundai után loholnak a többiek. A Cee’dre, a Soulra és a Sportage SUV-ra a garancia 7 év/150 ezer km, az i10, i20, i30 modellekre ötéves jótállás vonatkozik, futási limit nélkül.

Az autóikba vetett bizalom erősítése érdekében a Peugeot is öt évre nyújtott garanciát kínál november közepén indult karácsonyi akciójában. A Renault szintén ötéves/100 000 kilométerig érvényes garanciát kínál autóihoz a cég saját bankjától felvett kölcsön mellé. A Citroënnél is létezik ötéves garancia, de nem akcióban. A népszerűbb modellekre 161-250 ezer forintos felárért 200 ezer kilométeres futásteljesítményig terjesztik ki a védelmet.

Hiába az engedmény, ha nincs vásárló

Hiába az engedmény, ha nincs vásárló

Hiába az engedmény, ha nincs vásárló


Aki nem igyekezett tetőboxok eladásával, gyors műanyagjavítással vagy bármi más szolgáltatással pótlólagos megélhetési forrásra szert tenni, az most a többi dealernél is nagyobb bajban van. Mert a százmilliós kölcsönökből felhúzott üvegpalotát mindig a szerviz tartja el.

Szokni kell a magasabb árakat

Az értékesítések dinamikus növekedésére a következő években aligha számíthatunk. A bérek szuperbruttósítása, az EVA és a társasági adó emelése a lakosság és a cégek részéről is csökkenti a vásárlóerőt, az egyre többe kerülő új autók iránt.

Nem lesz több pénzünk új autóra

Nem lesz több pénzünk új autóra

Nem lesz több pénzünk új autóra


” Élve a júliusi áfaemeléssel adódó korrekciós lehetőséggel is, az autóimportőrök visszatértek a valós listaárakhoz. Bár most is vannak markáns akciók, a meghirdetett kedvezmények mértéke közel sem nőtt olyan ütemben, ahogy a többször is emelt listaár. Annak a kevés autónak, amely ma elkel, a végső eladási árával kapcsolatban azonban nincsenek pontos információk: a jelenlegi gazdasági körülmények erősítik a vevők alkupozícióját, így a végső kereskedői árrés nagyban múlik az értékesítő árazási szabadságán” – mondja Kápolnás Vera, a JATO Dynamics Ltd. kutatási koordinátora.