A széntartalmú energiahordozók, elsősorban a hagyományos kőolaj származékok, a benzin illetve gázolaj elégetése során keletkező nagy mennyiségű CO2 és egyéb szennyező anyagok ugyanis egyre jelentősebben terhelik Földünk légkörét, de hozzájárulnak környezetünk jelentős megváltozásához is. Ráadásul a fosszilis energiahordozók rohamosan fogynak, természetes fellelhetőségük pedig napjainkra egyre több nehézséget jelent.

ŠkodaDual – az autógáz a következő évtizedek reális alternatívája lehet 1
A pótkerék helyén van a tartály


Az autógázok felhasználása a környezetvédelmi előnyök mellett az energiahordozók ésszerű kihasználását is jelenti. Az LPG motorhajtóanyagként történő használata különösen előnyös, mert a világ “pébé”gáz termelésének közel 40%-a a kőolajlepárlás melléktermékeként keletkezik, vagyis előállításával nem fogyasztjuk tovább a kőolajkészleteket.

Fontos érv, ami a gáz, vagy vegyes üzemű járművek mellett szól, hogy a hagyományos benzin üzemű járművek viszonylag csekély ráfordítással alkalmassá tehetőek gáz üzemanyag használatára.

A Škoda, mint egyik úttörő az autógyártásban, már lassan egy éve bevezette a ŠkodaDual bezin-gázüzemű modelleket, illetve a hagyományos Škoda modellek is könnyen átalakíthatók környezetkímélőbb üzemmódú benzin-gázüzeművé.

A belső égésű motorok károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében a Škoda a Landi Renzo-val közösen fejlesztette ki a ŠkodaDual modellcsaládot, melybe a Landi Renzo legmodernebb Omegas típusú rendszere kerül beépítésre. A Landi Renzo Omegas egy, a gázfázisba beállított szekvenciális-befecskendezős rendszer, amely lehetővé teszi a motor üzemanyag-adagolásának tökéletes kezelését, garantálva az optimális károsanyag-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást minden üzemi feltétel mellett.

ŠkodaDual – az autógáz a következő évtizedek reális alternatívája lehet 2
Nem okoz problémát az LPG betöltése


Az ezzel a rendszerrel felszerelt LPG-üzemű motorok teljesítménye megközelítőleg azonos a benzinüzemű motorok által nyújtott teljesítménnyel. Minden alkatrészt úgy terveztek és gyártottak, hogy a lehető legjobban illeszkedjen a legmodernebb benzinadagolási rendszerekhez.

A “korrektor” típusú működési elv azt jelenti, hogy a benzinbefecskendezés paraméterei alapján a vezérlőegysége az optimális LPG mennyiséget, az optimális időben fecskendezi be a motorba.

Az LPG üzemanyag
Az LPG (Liquefied Petroleum Gas) tiszta, sokoldalú és biztonságos üzemanyag. A benzinnel ellentétben nem tartalmaz olyan káros összetevőket, mint a benzol. Az LPG szénhidrogének keveréke, mely normál hőmérsékleten folyékony. Ezt a halmazállapotát kb. 8,5 bar nyomásig őrzi meg. Az LPG-üzemmód jelentős üzemanyagköltség-megtakarítást tesz lehetővé még úgy is, hogy – az eltérő fűtőérték következtében – a fogyasztás valamivel nagyobb.

Magyarországon a benzin és gáz árarányát figyelembe véve kb. 30%-kal olcsóbban autózhatunk autógázzal, sőt a kisebb olajfogyasztás miatt további költségmegtakarítás érhető el. A sokkal kedvezőbb gáz-levegő keveredésnek köszönhetően a motorkopások mintegy 30-40%-kal csökkennek, így nő a gázüzemű motor élettartama.

Megbízható
A magas színvonalú műszaki megoldásoknak köszönhetően a gázrendszerek maximálisan illeszkednek a Škoda gépkocsik korszerű elektronikai és benzinbefecskendezési rendszereihez. A gázrendszerrel ellátott gépkocsi közel ugyanolyan gyorsulás, teljesítmény, fogyasztás jellemzőkkel rendelkezik, mint a hasonló benzin üzemű.

Biztonságos
A gázautókról sokan azt hiszik, hogy robbanásveszélyesek, használatuk nem veszélytelen. A bekövetkezett gázautó baleseteket, tűzeseteket igazoltan csak a házilagos, szakszerűtlen szerelések során elkövetett hibák okozták, vagyis megalapozatlan tévhitről van szó.

Nem károsítja a motort
Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes üzemanyag vásárolható, melyhez a korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakításánál, a szelepülékek, szeleptányérok, illetve a szelepvezetők anyagának helyes megválasztásával sikerült alkalmazkodni, az autógáz használata nem okoz problémát.