Újdonságok 1. rész

Láthattuk már az új M-osztály első hivatalos fotóit, néhány szerencsés napokon belül élőben is találkozhat az új terepjáróval a Detroiti Autószalonon. A kevésbé szerencsések, de az átlagnál azért jobb helyzetben lévők az év második felétől kerülhetnek közvetlen kapcsolatba itthon az új M-osztállyal. Testvére, a szintén amerikai gyártású G-osztály utód 2006-tól kapható.

Új S-osztály kerül forgalomba a Mercedes-Benznél októberben, ami válasz a BMW 7-es tavaszi modellfrissítésére. Még idén hivatalosan is lehull a lepel az R-osztályról is,, talán a Budapesti Autószalonon is találkozhatunk vele, de forgalmazása csak 2006-ban kezdődik. Idén kerül sor a CLK modellfrissítésére is, és számtalan új motorváltozat debütál A-tól E-ig.

Új kezek irányítása alatt folytatódik a Mitsubishi hazai szekerének terelgetése, ami hamarosan megfigyelhető az országszerte virágzásnak induló hálózaton. Főképp a Coltra épül a Mitsubishi terjeszkedési stratégiája. A jelenlegi ötajtós mellé idén háromajtós Colt és újabb motorváltozatok is érkeznek.

Az iszonyatos Infiniti FX 35 és 45 szürkeimport-mennyiséget látva biztos sikere lesz a Nissan Muranónak, ami az előbb említett sport-terepjáró európai kivonata. A márciusban megjelenő Murano nem igazi terepjáró, a júniusban befutó Pathfinder viszont a valódi sárdagasztó vénából származik.

Ha minden jól megy, év végére két nyitható tetejű autóval bővül a Nissan választéka: a 350Z Roadster és a Nissan Micra C+C már jó régóta ismerős lehet fényképekről, személyes megismerése talán még idén sikerül.

Új ötajtós és kombi Astra után sem áll meg az élet az Opelnél. Tavaszra ér ide a GTC, nyárra az új Zafira, talán év végére az 1,3 literes dízel Astra, őszre pedig a ráncfelvarrott Vectra.

Elméletileg idén megújul a Peugeot 307-es, de ez még titkos információnak számít. Nem titkos a Peugeot 107 és 1007 idei érkezése. Utóbbi az év első felében fut be, előbbi az év második felében. Az 1007 különlegessége az oldalsó tolóajtó és a kisautókhoz képes igényes megjelenés, a 107-é az olcsósság.

Jól szalad a Porsche szekere, de talán szégyen a sportkocsi márkára nézve, hogy a sikert a Cayenne hozta. Idén viszont piacra kerülnek a tavaly bemutatott újdonságok: az új 911-es, a Boxster, a 911-es kabrió és a Carrera 4. A Cayenne-családjában is lesz meglepetés, a Targa személyében.

Jó szokásához híven minden modelljéből ad idén is limitált sorozatot a Renault. Ezek zömében többlet felszereltséget vagy egyedi megjelenést adnak a normál változatok áráért. Igazi újdonság is jut 2005-re. Év elejétől kapható a finoman változó Espace, tavasztól a formailag átalakuló Laguna – mely év végétől újabb motorokat kap -, kicsit később a Vel Satis óvatos kezekkel alakított újabb kiadása is kapható lesz, ősszel pedig érkezik a Clio III.

Még 2005-re ígérik a Saab 9-3 kombit. Reméljük, idén már tényleg lesz, ráfér a Saabra a vérfrissítés.

A Seatnál tavaly év végén kapott utódot a Toledo egy meghökkentő külsejű egyterű személyében, a forgalmazás gyakorlatilag idén kezdődik. Genfben láthatjuk majd a következő Leon előfutárának szánt tanulmányautót, melyből a végleges kiadás őszre érkezik meg.

Octavia Tour néven egyelőre változatlan formában kínálatban marad a régi Octavia, miközben az újból áprilisra megérkezik az 580 literes csomagtartóval megspékelt kombi. Állítólag még nem született döntés az RS-nél visszafogottabban sportos Fabiáról, ha lesz, csak ősztől árulják.


Csúszik a smart formore bemutatása. Detroitra tervezték a világpremiert, legkorábban csak tavaszi bemutató lehet belőle a Genfi Autószalonon. A formore a forfour terepjárosított kiadása, egyszerű sárjáró képességek nélkül, divatos köntösben.

Kevesen tudják, de a Subarunak most is van egyterűje Subaru emblémás Opel Zafira személyében, és kizárólag Japánban. 2005-től viszont lesz mindenhol. Napokon belül kiderül, hogyan is mutat a Subaru első ilyen jellegű, saját fejlesztésű autója.

Sokak szívéhez még mindig közel áll a Suzuki Swift név, idén viszont új autót kell társítani az emlékképhez. Állítólag az Ignisénél jóval kedvezőbb árral akar versenyezni a Suzuki új és régi konkurenseivel, mivel az utóbbi időben jelentősen visszaesett a márka eladása. Közös terepjáró terveken is dolgozik a Suzuki és a Fiat, ám ez az esztergomi gyártású autó csak 2006-ban kerül piacra.

Keveset lehet tudni a Toyota újdonságairól, de az biztos, hogy az év második felében megérkezik az Aygo, ami a Peugeot-Citroën-Toyota együttműködés japán eredménye. A Yarisnál kisebb mini ötajtós karosszériával érkezik Csehországból.

Visszaeső eladásokról beszélnek a Volkswagen háza táján, a lassú apadást jövőre újdonságdömpinggel igyekszik megállítani a cég. Idehaza valószínűleg nem lesz kapható a Lupo utód Fox, mivel ára nem lenne versenyképes. Az új Passat viszont tavasszal érkezik, a modellfrissítéses Polo és a Golf Plus kíséretében. Ősztől kapható a Passat Variant, és a retro Beetle alig változó utódja.

Három újdonság említhető a Volvónál, melyből az első kettő új motorváltozatot takar. 1,6 literes benzines és 1,6 literes dízelmotorral bővül a Volvo S40 és V50 motorkínálata. Mindkettő az előd kedvező árát igyekszik visszaidézni. A Volvo XC 90 V8-nál kedvező árról viszont szó sem lehet. Ez az első alkalom, hogy a Volvo V8-as motort ad személyautójához. A Yamaha segítségével készített erőmű 315 lóerős. Szenzációval készül őszre a Volvo, a meglepetés autó kiléte azonban még titkos.