Új Citroën C5 - Malacka bosszúja
Új Citroën C5 - Malacka bosszúja

Új Citroën C5 – Malacka bosszúja

Új Citroën C5 – Malacka bosszúja

Új Citroën C5 - Malacka bosszúja
Csak a drágább C5-ösökben szabályozható a hidropneumatikus rugózás
Egy az egyben a Peugeot 407-esben ez a középkonzol található meg. Kezelése a látszat ellenére egyszerű
Új Citroën C5 – Malacka bosszúja 15
Új Citroën C5 – Malacka bosszúja 16
Új Citroën C5 – Malacka bosszúja 17
Új Citroën C5 – Malacka bosszúja 18
Új Citroën C5 – Malacka bosszúja 19
Új Citroën C5 – Malacka bosszúja 20
Fotó megosztása:

Meglepő, hogy a minimális plasztikai műtét mekkora változást okozott a Citroën C5-ös kinézetén. Pedig az operáció nem volt túl bonyolult: a karosszéria bumfordi részeit meghagyták, a cserélhető elemeket a gömbölyű helyett szögletessel pótolták.

Új lámpák a C4-es szellemében, ugyanonnan származó hűtőrács és szögletes lökhárítók, hátul pedig hatalmas bumeráng a lámpák helyén. Döbbenet, mekkora a különbség!

Ez az autó valahogy sokkal jobban tetszik, mint a korábbi C5-ös. Még bigott Citroën körökből is hallottam fanyalgásokat az előző C5-össel kapcsolatban, ám a mostani mindenkit lehengerel. Egyértelműen szebb lett.

Belül már nem ilyen eget rengető a különbség. Átalakult a műszerfal, most jóval elegánsabb. Feltűnő a Peugeot 407-esből egy az egyben elemelt középkonzol, és a színes központi kijelzőrendszer. Egy valami csakis a Citroëné: a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Ezt mindenki azon nyomban ki is próbálta.

Lényege, hogy az autó lökhárítójába épített speciális érzékelők figyelik a felező- vagy záróvonalat. A rendszer 80 km/órás sebesség felett jelzi, ha irányjelzés nélkül átmászunk a másik sávba. Ha csak 20 centit megyünk át, már akkor is figyelmeztet, feltéve, ha a felfestés még nem kopott le teljesen.

Nem egyszerű hang vagy fényjelzést használnak a vezető nógatására, hanem különleges vibrátorokat. Pontosan két rezegtető van, a vezető jobb és bal feneke alatt. Amelyik irányba elhagyjuk a sávot, azon az oldalon vibrál az ülés.

Nagyjából olyan erővel, mintha ráülnénk a farzsebünkben felejtett mobiltelefonra. A biztonsági oldalról megkérdőjelezhetetlen fontosságú rendszer kikapcsolható. Az újdonságoknak azonban ezzel még koránt sincs vége.

Hiába volt már Fantomas DS-ében is kanyarkövető fényszóró, valahogy kihalt a Citroënnél a dolog. Pedig ma már alsó középkategóriás autókba is beszerelik a kanyar ívét követő lámpát, így például a C4-esben van már ilyen – és mostantól a C5-ösben is.

A bi-xenon fényszóró a kormány elfordításakor a belső lámpákat legfeljebb 15, a külsőket legfeljebb 8 fokos szögben képes elfordítani – természetesen a kanyar ívétől és az autó sebességétől függően. Exclusive-nél széria, SX-nél feláras az új fényszóró.


Egyetlen régi dízelmotor maradt a régiek közül, a 133 lóerős 2,2 literes. Csak ehhez a dízelhez jár automata váltó, a többinél ne is keressük. 3 lóerővel viszont erősebb az új 2,0 literes dízelmotor. Ez pontosan 100 kW-os, azaz 136 lóerős. Maximális nyomatéka 320 Nm, ami rövid ideig túltöltéssel 340-re is felmehet. A hozzá kapcsolt kézi sebességváltó hatfokozatú.

Szintén új a 109 lóerős 1,6 literes dízelmotor. Ez is komoly, 240 Nm-es nyomaték termelésére képes. A kis dízelmotor szintén rendelkezik az előzésekkor szíves örömest alkalmazható overboost funkcióval, aminek köszönhetően 20 Nm-rel több nyomatékkal gazdálkodhatunk a gyorsítás pillanatában.

116 lóerős az 1,8 literes benzinmotor, mely 160 Nm-es nyomatékkal próbálja felvenni a harcot a C5-ös kilóival szemben. 140 lóerős a 2,0 literes új erőgép. Ez a motor változó szelepvezérléssel combosodott. Maximális nyomatéka 200 Nm. A csúcson a 207 lóerős V6-os motor áll, melyhez kizárólag hatfokozatú automata váltó társítható.

Rettentő sokat dolgoztak a C5-ös zajszigetelésén. Elölről erőteljesebben szűrik a motorzajt, hátulról például a vastagabb kalaptartó igyekszik megfogni a futóműzajokat. SX szinttől felárért rendelhető dupla üvegezés, ami jelentősen csökkenti a szélzajt. Ezekből mind-mind látszik, hogy a Citroën kicsit prémium irányba akarja tolni a C5-öst.

Ez megfigyelhető az árcédulán és a szérialistán. Hét légzsák, automata klíma, ESP, elektromos ablak, ködfényszóró, sebességfüggő szervokormány minden C5-öshöz alapáron jár. Ennek fejében a 5 450 000 forintos alapár 1,8 literes motorral nem is nevezhető soknak.

Árak:

Citroën C5 1.8i X * 5 450 000 forint
Citroën C5 1.6 HDi X 5 950 000 forint
Citroën C5 2.0i SX 6 350 000 forint
Citroën C5 2.0i Aut. SX * 6 750 000 forint
Citroën C5 1.6 HDi SX 6 550 000 forint
Citroën C5 2.0 HDi SX 6 850 000 forint
Citroën C5 2.2 HDi Aut. SX 7 250 000 forint
Citroën C5 2.0 HDi EXCLUSIVE * 7 400 000 forint
Citroën C5 2.2 HDi Aut. EXCLUSIVE 7 800 000 forint
Citroën C5 3.0i V6 Aut. EXCLUSIVE * 8 800 000 forint

A kombi és a limuzin között 250 ezer forint az árkülönbözet
* Nincs belőle kombi változat