Első találkozás: Nissan 350 Z – Vérbeli hajsza 1

Első találkozás: Nissan 350 Z - Vérbeli hajsza

Kétfajta autó létezik az erős kategóriában. Az egyik képes a sportos haladásra, de nem késztet egyfolytában száguldásra, a másikban pedig minden pillanatban úgy érezzük, hogy tövig kell taposnunk a gázpedált. A Nissan 350 Z az utóbbi kategóriába tartozik. Végre kipróbálhattuk a Nissan csúcsmodellt, amely május óta már a szalonokban is kapható.

A Nissan 350 Z azt a sportautó vonulatot folytatja, amely 1970-ben a Datsun 240 Z-vel kezdődött és amit a mai napig dögös formájú Nissan 300 ZX zárt le. A 350 Z-ben egy 3,5 literes, 280 lóerős motor dolgozik, 363 newtonméteres maximális nyomatékkal párosítva.

A motor a számtalan bezsebelt elismerésen kívül már ismerős lehet a Renault Vel Satis-ból, de ilyen muzsikál többek között a Nissan Muranóban, valamint az itthon is egyre nagyobb számban látható Infinity FX 35 szabadidőautóban is.

Az előre beépített V6-os motor 6200-as fordulatnál adja le maximális teljesítményét, míg a nyomatékcsúcsot 4800-as fordulatnál éri el. A hátsó kerekre egy direkt a Z-be kifejlesztett hatfokozatú kézi váltó, valamint a versenysportból származó szénszálas kardántengelyen keresztül jut az erő.

Első pillantásra gyönyörű az autó, bár szemből nézve valamivel agresszívabb designt is eltűrt volna. Oldalról és hátulról egyaránt gyönyörűen mutat a 350 Z. A kizárólag kétszemélyes utastérbe egy hatalmas alumínium kilincs segítségével juthatunk be.

Felárért narancsszínű bőrborítás is rendelhető, ami rendkívül jól mutat. A három kerek órából álló műszerfal, valamint a középkonzolon elhelyezett, a vezető felé fordított három kerek óra egyaránt tovább fokozza örömünket.

Az alacsony üléspozíció, a sportos, de masszív képet sugárzó belsővel együtt minden adott ahhoz, hogy már álló helyzetben rohamosan fokozódjon adrenalin termelésünk. Az apró sebességváltó kar érintése leállított motor mellett is élvezet.

Alapjáraton gyönyörű öblös hangon zenél a két hátsó kipufogóvég, ami a fordulatszám növekedésével igazi sportautóhoz illően zenél, de nem bántóan hangosan. Már az első méterek után feltűnt, hogy a Z bombabiztosan fogja az utat. Ebben az autó végéire kihelyezett kerekek, a 2650 milliméteres tengelytáv és az igencsak szélesnek számító, 1535, illetve 1545 milliméteres nyomtáv játssza főszerepet.

A motorházban fellelhető toronymerevítő nem, de ugyanez a csomagtérben már újdonságnak számít. Fekete és szürke műanyaggal borították ami a sportos látvány mellett, jókora helyet foglal el a csomagtérből. A 235 literes csomagtér nem sok mindenre elég, de egy sportkocsinál nem is ez a lényeg.

Márpedig a 350Z egy igazi sportautó. Ha egy autóban ilyen gyorsulást és ilyen mértékű stabilitást érzünk egy versenypályán, az rászolgál erre a címre. Az alumínium motorháztető és számos egyéb könnyítés ellenére nem mondható könnyűnek az autó, mivel másfél tonnánál is többet nyom.

Az 5,9 másodperces gyorsulás önmagában már nem lenyűgöző, de ilyen körítéssel mindenképpen élvezetes. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/óránál. Minden sebességről lökésszerűen lassult az autó, a Brembo féknyergek és az elöl 324, hátul 322 milliméter átmérőjű féktárcsáknak köszönhetően.

Mindössze egyetlen kört engedtek a Hungaroringen, de mindenképpen megérte a több mint három órás várakozást és már izgatottan várjuk az autót hosszabb tesztre.

Az Egyesült Államokban már két éve kapható modellből több mint 50 ezer darabot adtak el, amivel a szegmens legsikeresebb sportautójának számít. Magyarországon sajnos viszonylag drágán, 13 390 000 forinttól indul az autó alapára. Érdekésség, hogy Németországban közel azonos alapáron kapható a Mazda RX-8-cal, Magyarországgal ellentétben. Nagy reményekkel külföldre nekiindulni mégsem érdemes a 350 Z-ért, mivel a Nissan itthon a legmagasabb regisztrációs adóosztályba tartozik.