A három- és ötajtós ferdehátú után harmadikként a sorban mutatkozik be a Mégane alapokra építkező Scénic II egyterű. A Renault kompakt egyterűje egyesíti az Espace tágasságát a Mégane vezethetőségével, így tökéletes csasládi autó válhat belőle. A Espace-tól örökölte formajegyeinek nagyrészét, az automatikuson záródó és oldódó kéziféket, illetve megtalálható az autóban az új Renault-kból már jól ismert kártyás rendszer, melynek segítségével a hagyományos slusszkulcs teljesen a feledés homályába merülhet.

Alapkivitelben öt üléssel szerelik majd a Scénic-et, de valamivel később rendelhető lesz 23 centiméterrel hosszabb, hétszemélyes változat is. Az autó magán viseli az egyterűek összes tulajdonságát kívül-belül egyaránt. Ezen külső jegyek közé sorolható a széles nyomtáv, a hosszú tengelytáv, a rövid első-hátsó túlnyúlások, illetve a nagy üvegfelületek. Belül a barátságos színekben pompázó kárpitozás és a középre helyezett kijelzők segítenek abban, hogy az összes bennt utazó jól érezze magát. Szintén az utasok kényelmét szolgálja a 91 liternyi pakolórekesz, mely kiugró érték a kategóriában. Alaphelyzetben 410 literes a csomagtartó, mely a hátsó üléssor előre tolásával a 480 literre bővíthető.

Nem változott a Scénic alapkoncepciója, tehát az autó utastere sokkal tágasabb, mint amit a külső sugallna, és minden utasnak különálló ülés jár. Ennek köszönhetően páratlanul rugalmasan lehet berendezni az autó belterét, mivel a hátsó üléssor ülései egyesével hajtogathatók össze vagy szerelhetők ki. Újdonság a második generációnál, hogy lesz hétszemélyes kivitel is, ám az hosszabb karosszériáva és tengelytávval rendelkezik majd, de bemutatóját is kicsit későbbre időzítették.

Az emelkedő tetővonal miatt jelentősen nőtt a fejtér, a szélesebb kasztninak köszönhetően vízilabdázó termetű felnőttek az új Scénic hátsó üléssorában akár már hárman is elférnek. Szintén újdonság az előző modellhez képest a műszerfalon elhelyezett váltókar, illetve a magasabb felszereltségi osztályokban a már Espace-ból ismert elektronikus kézifék. A mellőzőtt hagyományos kézifék teszi lehetővé egy sínen mozgatható rekesz elhelyezését, melyet az elöl és hátul ülők is kényelmesen használhatnak.

Az anyósülés háttámlája a mai irányzat szerint már teljesen előre dönthető, megkönnyítve ezzel a hosszú tárgyak a szállítását, háttámlája pedig piknikasztalként funkcionál. Szintén ritkáságnak számít a nyitható leghátsó hátsó ablak, illetve a 1,61 négyzetméteres tetőablak.

Kategóriájában először jelenik meg a Scénic-ben a dupla xenon fényszóró, a kulcs nélküli gyújtásrendszer, illetve a tanksapka nélküli üzemanyagnyílás.

A Mégane II kormányművét és elektronikus szervokormányát használja a Scénic is, amivel abszolút személyautós vezetési élményben lehet része a sofőrnek, azzal a pluszérzettel együtt,
hogy a megemelt üléspozíció miatt jóval többet lát az útból.

A Scénic is rendelhető a Meganéban kapható összes erőforrással, azaz három benzines illetve három dízelmotorral. A legkisebb benzines a 98 lóerős 1,4 literes, amit a 115 lovas 1,6-os illetve a 136 lovas kétliteres követ. A dízeleknél a közös nyomócsöves 1,5 literes motor 82 és 100 lóerős változatban kapható, illetve a 1,9dCi a maga 120 lóerejével és a legmagasabb 300 newtonméteres nyomatékával.

A sebességváltók terén sem találkozunk majd újdonsággal, mivel az öt illetve hatsebességes manuális váltó, valamint egy a már Megané II-ben is alkalmazott automata váltó áll rendelkezésre.

Biztonság terén a Renault hagyományosan jól szerepel, már ami az Euro NCAP töréstesztet illeti. Így a Scénic-ben is rendelhető az összes biztonsági felszerelés, az alulkormányzottság ellen is reagáló menetstabilizáló elektronika, a keréknyomás ellenőrző rendszer és PAX rendszerű, defektálló abroncsok. Az ABS mellett természetesen megtaláljuk a vészfék asszisztenst is, amely extra szolgáltatásként erős fékezésnél a vészvillógók bekapcsolásával figyelmezteti a mögöttes forgalmat a veszélyhelyzetre.

A passzív biztonság érdekében minden ülésnél hárompontos biztonsági öv található, a két első adaptív légzsák mellé további négy légzsák jár alapból.

Az új Scénic Európa-szerte az ősz folyamán kerül forgalomba. Az autó magyarországi premierje az októberi Budapesti Autószalonon lesz, a hazai forgalmazás ezt követően kezdődik. A nyújtott hétüléses változat várhatóan csak 2004 elejétől lesz kapható.