Nitrós Peugeot - Parotech-Versus 206 CC

6000 óra: ennyi kellett ahhoz, hogy egy utcai Peugeot 206 CC-ből a cikkben szereplő csúcsragadozó megszülessen. Építésekor csak is a végcél lebegett a tervezők szeme előtt, akik semmilyen kompromisszumot nem kötöttek az autót illetően.

A Versus Motorsport felelt az autó dinamikájáért, míg a megfelelő megjelenést a Parotech szakemberei intézték. Eredetileg kétliteres, 16 szelepes erőforrás működött a 206 CC motorterében, amelyet jócskán átdolgoztak. A motort megtámogatták egy mechanikus feltöltővel. Mivel a kompresszor túlságosan felmelegíti a beszívott levegőt ezért egy töltőlevegő-hűtőt is beszereltek. Az intercooler sem az egyszerűbb kivitelű, hanem egy levegő-víz rendszerű hűtő. Mindezzel azonban még nem értek véget a levegő megpróbáltatásai, ugyanis a szívósor elé egy karbonból készült, a Forma-1-ből ismert air-boxot szereltek, ami további teljesítménynövekedést eredményez.

A jobb hűtés érdekében kicserélték a vízpumpát is egy nagyobb teljesítményűre. Négy az egyben rendszerű, rozsdamentes acélból készült RC verseny leömlőn és egy Remus sportkipufogó-rendszeren keresztül távozik a hengerekből a kipufogógáz. Komoly aláfestést ad vezetés közben ez a rendszer és a kompresszor sivítása.

Miután a motor mechanikus átalakítása befejeződött, jöhettek az elektronikus munkák. Programozható motorvezérlés került az autóba, amellyel tovább növelték a teljesítményt, illetve tökéletesre hangolták a motor működését. Végeredményként 220 lóerőt mértek a Peugeot-nál, ami nem kevés, de a Versus Motorsport szakemberei nem voltak elégedettek. Így hát jött a kémia, és a NOS. A nitrónak köszönhetően az autó a külsejéhez méltóan képes gyorsulni.

Ám a tuning 206 CC lassulása, még ennél is meggyőzőbb. Elöl hatdugattyús féknyergek lassítják a 380 milliméteres, belső hűtésű, lyuggatott tárcsákat. Hátul négydugattyús nyergek harapnak a 330-as tárcsákba. Az összehasonlítás kedvéért a rali világbajnoki Peugeot 206 WRC-n, aszfalton elöl 355, hátul 330 milliméteres tárcsákat alkalmaznak.

Ezek a fékek azonban nem férnének el holmi egyszerű felnik mögött, így már ezért is nagyobbakra kellett volna cserélni a 206 CC kerekeit. 8×19 colos TSW felnik kerültek az autóra, melyeken 235/35 YR 19-es Yokohama gumikat találunk.

Meg sem fordult a szakemberek fejében, hogy holmi egyszerű futómű-átalakítással bíbelődjenek. Ide valami ütősebb kellett. A méltán híres H&R készített az autó számára új futóművet. Többek között két kompresszor és egy húszliteres légtartály került az autóba. A vezetőülésből lehet a megfelelő kapcsolókkal állítani a futóművet, akár egy valódi low raidernél. Maximálisan 12 centiméterrel lehet lejjebb engedni a karosszériát.

Bár az autó megőrizte eredeti formavilágát, szinte minden része megváltozott kisebb-nagyobb mértékben. Ki kellett szélesíteni a sárvédőket, hogy a hatalmas kerekek elférjenek. Elöl külön síkot képez a sárvédő az autó oldalához képest, ilyet korábban az F40-es Ferrarin lehetett látni. Hátul is igencsak szélesedik a karosszéria, érdemes megnézni az eltérést az ajtókhoz képest, vagy a hátsó lámpáknál lévő vállat. Az összhang jegyében igen masszív küszöbbel vértezték fel a 206 CC-t.

Új első és hátsó lökhárítókkal is gazdagodott az autó. Elöl a töltőlevegő-hűtőnek biztosítottak hatalmas nyílást. A nem ott átáramló levegőt elvezetik a fékek felé. Hátul a lökhárítóban kialakított diffúzoré a főszerep, amely, összedolgozva a hátsó csomagtartórúdra szerelt versenysportos szárnnyal, leszorítja az autó hátulját. Származásának megfelelően a spoiler dőlésszöge szabályozható.

Mindezen átalakítások a látványos részét képezik az elvégzett munkának, de rengeteg apróság módosult még. Az első lámpákat a CIBIE dolgozta át, eltüntették belőle az irányjelzőt és lesötétítették. Az index szerepét a márkatárs 807-ből származó lámpa vette át, amely a lökhárítóba került. Kicserélték a külső visszapillantó tükröket is, immár a Fiat Stilóról származó tükrökben lehet hátra tekinteni.

Eltüntették a zárakat, az ajtók távirányítással nyílnak. Eltűntek a feliratok, márkajelek, a motorháztető nyílásai, az oldalsó díszcsíkok az oldalsó irányjelzők is. Helyettük szép sima felületek találunk a csomagtérnél és a hűtőmaszknál is. Ami igazán meglepő, hogy nem csak az ablakmosó fúvókákat tüntették el, de az ablaktörlő lapátokat is.

Belül is igencsak átalakult a Peugeot 206 CC-ként született autó. Kikapták az eredetit és egy teljesen új műszerfalat szereltek be. Szinte az egész műszerfalat fémhatású festékkel borították, ami már megadja az alaphangot az utazáshoz. Eltávolították a gyári kormányt és az utasülés előtt sem találunk légzsákot. A vezető immár egy bőrbevonatú, Isotta sportkormánnyal irányíthatja az autót.

Versenyszerű az autó műszerezettsége. Fordulatszámmérő kontroll-lámpával és hangjelzéssel, olaj és vízhőfokjelző, ennyi és nem több.

Kiszerelték az autóból a hátsó üléseket, helyükön két mélynyomó és a nitró palack utazik. Egy showcarnak megfelelő hifi került az autóba, amelyet teljes egészében a Sony termékeiből állítottak össze. A fejegységből négy 5 csatornás erősítőbe kerülnek a jelek, ezek közül egy-egy hajtja a mélynyomokat és az első szetteket.

Ezenfelül egy 10-es CD/DVD tárat is beszereltek, amelyen keresztül zenét lehet hallgatni, illetve a műszerfal közepén lévő képernyőn filmet is lehet nézni. Ezzel azonban még koránt sincs vége a műszaki parádénak. Beépítettek még egy F1-es videokamerát, ennek mérete 22x22x75 mm, valamint egy digitális fényképezőgépet és egy Vaio laptopot is, amellyel az utas internetezhet is menet közben. Ha játszani támad kedve, azt is megteheti, mert Play Stationt is talál az autóban.

Igazán megdöbbentő, hogy mit lehet egy szériaautóból kihozni, de az igazi szájtátás az autó árát meghallva jön. 150 ezer euro, átszámítva mintegy 36 millió forint. Ebben benne van a többezer munkaóra költsége és mintegy 18 millió forintnyi alkatrészár.