Ac Schnitzer és G Power, mindkét név jól cseng BMW-s berkekben, s mindkét cég kínálatában már szerepelnek a BMW Z4 átalakításhoz szükséges kellékek.

Z4 G3.0 K, így hívják a G Power roadsterét. A név sok mindent elárul. Egyfelől azt, hogy az autó alapját a gyári csúcsmodell, a háromliteres gép adja, másfelől, hogy a hagyományaiknak megfelelően ezúttal is egy kompresszor beépítésével növelték a motor teljesítményét. Köszönhetően az egyedi kompresszornak és az alumíniumból készült töltőlevegő-hűtőnek, az autó immár erősebb, mint a Z3 M. Teljesítménye 340 lóerő, de az autó rugalmasságával sem lesznek problémák, mivel 420 newtonméteres forgatónyomaték szabadul a főtengelyre. Nem marad el a várt hatás sem, 5 másodperc kell a roadsternek, hogy a mérvadó 0-100-as sprintet abszolválja. Ha ez nem elég a vásárlók meggyőzésére, az értékesítő előhozakodhat a 270 km/órás végsebesség adattal. Mi lehet csábítóbb, mint ilyen sebességgel kabriózni? Természetesen az átépítés után szükséges volt a motorvezérlés átprogramozása, és a tiltóelektronikát is ki kellet lőni az új csúcssebességhez.

Hanghatásról is gondoskodtak a mérnökök, az új sportkipufogó rendszer ugyanis nem rejti véka alá, ebben a motorban teljesítményben nincs hiány. Olyannyira jól sikerült behangolni a kipufogót, hogy önmaga 10 lóerővel gazdagítja a gyári ménest. Az igényeknek megfelelően lehet kettő, illetve négy véggel rendelni a rendszert.

Akinek “csak” a 2.5-ös motor van az autójában, annak meg kell elégednie 280 lóerővel és 350 newtonméterrel. Ekkor a gyorsulás 5,9 másodpercig tart 0 és 100 között, a végsebesség pedig 258 km/h.

Ha elég a száguldásból és végre megállni szeretnénk, az sem gond. Annak ellenére, hogy a gyári autón is remek fékek voltak, a megnőtt teljesítményhez izmosabb kivitelűek kellettek. Ezért az első fékek helyén immár 345 milliméteres lyuggatott tárcsák emésztik fel a mozgási energiát.

Igazi BMW-s vezetési élményt ígér a G Power új futóműve. Maximálisan 60 milliméterrel kerül lentebb a karosszéria a G3 RS állítható magasságú illetve keménységű futóműnek köszönhetően, emellett kicserélték a stabilizátorokat is.

Már készül az autóhoz az optikai csomag is, amelyben egyedi első és hátsó lökhárítók és hátsó szárny lesz, ám addig is be kell érniük a vevőknek a könnyűfém felnik javító hatásával. 17, 18 és 19 colos felniket lehet választani, előre maximálisan 235/35 ZR 19-es, hátra 265/30 ZR-19-es gumik kerülhetnek.

Z4 C30 a neve az Ac Schnitzer legújabb büszkeségének. A név ezúttal is utal a motortérben rejtőző blokkra. Ám a kompresszort Schnitzerék angolosan írják (superCharger), így született a C.

Köszönhetően a kompresszor kiváló hatásfokának, a C30-as motorjához nem kapcsolnak töltőlevegő-hűtőt. Ellenben a kompresszor kenéséről két különálló olajrendszer gondoskodik.

Maximális töltőnyomását, a 0,35 bar-t, a motor 6500-as fordulata mellett éri el a kompresszor, ami ekkor már 38000-et pörög percenkét. Meggyorsították az égéstermékek távozását is, rozsdamentes acélból készítettek kipufogórendszert a C30-nak. Ez, csakúgy mint vetélytársánál, érces hangjával fokozza a vezető adrenalin szintjét. Az Ac Schnitzer Z4-es vezetője “csupán” 295 lóerőt tudhat magáénak, forgatónyomatékból pedig 380 newtonméter jut neki. Lehet, hogy a vetélytárs teljesítményét megnézve, csak felszerelik azt az intercoolert.

Ebben az esetben sem elégedtek meg a gyári fékek lassítási teljesítményével, így azok mentek vissza a polcra, és jöttek a versenysportos alkatrészek. Előre 32 mm vastag és 334 mm átmérőjű, belsőhűtésű, barázdált féktárcsák kerültek. Új féknyergek szorítják a tárcsákat, a hátsó fékek és az ABS maradt a régi.

A Schnitzer versenycsapat feladata volt, hogy az autóhoz megfelelően beállítsa a futóművet. Ők pedig félmunkát nem végeznek, sok mindent kidobtak és helyükre beszereltek újat. Így keményebb lengéscsillapítók és új rugók kerültek a Z4 C30-ba, a sportosabb viselkedésben szerepet játszik a toronymerevítő is. Mindezt persze összhangba hozták az új felni-gumi kombinációval, ami méretében teljesen megegyezik a G Power-ével, csak a kivitel más. Így 235/35 ZR 19-es gumik kerültek előre, 265/30 ZR-19-esek hátra.

Teljesen csomaggal jelent meg az Ac Schnitzer, ennek megfelelően az aerodinamikai kiegészítők és a belsőtér kiegészítői is megvásárolhatóak már. Az első lökhárító egy kiegészítő spoilertoldatot kapott, ami egészen új képben tünteti fel a lökhárítót. Nem mellékesen pedig stabilabbá teszi az autó orrát. Hátul is egy kis kiegészítőrésszel érik el a a kívánt hatást. Ezt a részt a kipufogóvégekkel összhangban fejlesztették, hogy azok is jól elférjenek, illetve szépen mutassanak. Eredetileg úgy alakították a BMW-nél az autó csomagterét, hogy az szárnyként is funkcionáljon. Ezt egészítették ki Schnitzerék mindkét oldalon két kisebb valódi szárnnyal.

Ami a legjobban mutat a Z4 C30-on, az eltüntetett oldalsó irányjelzők és márka jelzések. Helyettük az autó egyéniségéhez sokkal jobban illő index és díszítés került az autóra.

Belül is van mit gusztálni a C30-on, hiszen karbon és alumínium bőven jutott az utastérbe. Átalakították a kormányt, és ha már levették, egy kis szénszálas anyaggal is kidíszítették. Így járt a műszerfal, az ajtó fogantyú és a váltókar is. Ellenben a pedálsor és a kézifékkar alumíniumból készült.

Akinek van rá elég pénze, immár csak döntenie kell, hogy a magasabb teljesítményt, vagy a fokozott esztétikumot helyezi előtérbe, és már vásárolhat is. Esetleg érdemes megvárni, mivel is rukkol ki Richard Hamann, BMW téren ugyanis őt sem szabad elfelejteni, bár egyelőre nem sokat mutatott a Z4-el kapcsolatban.