Újra kombi az E-osztályból 1

Újra kombi az E-osztályból

Egy most, Detroitban bemutatott elegáns és dinamikus kombi teszi teljessé a Mercedes-Benz E-osztály palettáját, a múlt tavasszal bemutatott lépcsőshátú modellt kiegészítve. A természetes cél, hogy az újdonság elődjéhez hasonlóan sikeres legyen. A W 210-es kódú E-kombiból 266 ezer kelt el 7 év alatt.

A 4850 milliméteres hossz 32 milliméterrel haladja meg a lépcsőshátú méretét. A tengelytáv változatlan maradt. Elődjénél a W 211 kódú T-Modell 11 milliméterrel hosszabb és 23 milliméterrel szélesebb, tengelytávja 2,1 centivel nagyobb.

A csomagtartó mérete 690 és 1950 liter között változtatható a hátsó üléssor lehajtásával. Alaphelyzetben jóval nagyobb, maximális térfogatát tekintve viszont némileg kisebb a poggyásztér az elődénél. Az 575 kilós teherbírás jónak számít ebben a kategóriában.

A feláras Easy-Pack nevű kiegészítő segítségével 40 centis úton gombnyomásra mozog a BMW ötös kombiban is alkalmazott kihúzható raktérpadló. A rendszer segítségével könnyebben lehajthatóvá váltak az ülések és a csomagok rögzítése is biztonságosabb lett. A gombnyomásra hidraulikusan nyíló-záródó ötödik ajtó egy eddig még egyetlen konkurensben sem alkalmazott újdonság.

Az új T-Modell a legmagasabb szintű technológiát vonultatja fel. A limuzinhoz hasonlóan a kombi fékrendszere is elektrohidraulikus. Az SBC (Sensotronic Brake Control) új kényelmi funkcióival megkönnyíti a dugóban araszolást, illetve a lejtőn való elindulást.

Légrugós hátsó szintszabályzás gondoskodik a bőségesen pakolható kombi farának állandó magasságban tartásáról. Az autó hátulja nagy terhelésnél sem süllyed le, a teljes rugóút megmarad a terheléstől függetlenül. A térbeli lengőkaros hátsó futómű teljes egészében alumíniumból készült. A biztonságról adaptív első légzsákok, kétfokozatú överő-korlátozók és függönylégzsákok gondoskodnak.

Többek között extraként rendelhető az AIRMATIC DC (DualControl) légrugózás, amely a rugózást és a lengéscsillapítást is elektronikusan vezérli, ezért hívják dual-nak. Megrendelhető a COMAND irányító- és visszajelző-rendszer DVD-lejátszóval, és a négyzónás, elöl-hátul oldalanként szabályozható légkondicionáló, mellyel az utasok külön állíthatják be a számukra kellemes hőfokot, bárhol is üljenek.

A kanyarkövető kettős xenon fényszóró az új E-kombiban debütál. Az aktív fényszóró kanyarokban és kereszteződésekben sokkal jobb megvilágítást ad a fix lámpáknál.

Az újdonságot három benzines és három közös nyomócsöves turbódízel motorral szerelik, mindegyik ismerős a limuzinból, illetve a C-osztályból. A leggyengébb CDI motor 150, a legerősebb 204 lóerőt és 500 Nm-t teljesít. A továbbfejlesztett CDI motorok 8 százalékkal nagyobb nyomatékot és 5 százalékkal nagyobb teljesítményt nyújtanak az elődben alkalmazott társaiknál és még takarékosabbak is.

A hathengeres E 240 és E 320 benzinmotor mellett egy új fejlesztésű négyhengeres motorral is kapható lesz az autó. A Twinpulse nevű hengerenként négyszelepes motort mechanikus feltöltés, töltőlevegő-hűtő és állítható vezérműtengely jellemzi. A kompresszoros motor 163 lóerőt teljesít és szabvány szerint 9,1 literes vegyes fogyasztás érhető el vele.