Brabus E W211 – Csúcsra járatott limuzin 1

Brabus E W211 - Csúcsra járatott limuzin

Teljes átalakításon esett át az E 500-as alapját képező V8-as hajtómű. Az átalakítás során megnövelték a hengerek furatát, és új főtengely beépítésével a löketet is sikerült növelni. 6034 köbcentis hengerűrtartalmat értek el, ennek megfelelően a motor megjelölése Brabus 6.1 V8 lett. Új hajtókarokat és dugattyúkat szereltek a blokkba, amelyek jobban tűrik a megnövekedtet teljesítményt.

A sűrítés viszonyt 10,0:1-ről 11,0:1-re emelték. A motor megfelelő kenéséről Aral kenőanyagok gondoskodnak. Rozsdamentes acélból készült kipufogórendszeren keresztül távoznak a motorból az égéstermékek, a tisztaságról fém katalizátor gondoskodik. Természetesen nemcsak a hagyományos célokat szolgálja a kipufogó, hanem kitűnő hangzással is rendelkezik.

426 lóerőt (az eredeti 306) hoztak ki a motorból a szakemberek, amelyet 5400-as fordulatszámnál ad le motor. Ennél is fontosabb a 4100-as főtengelyfordulatnál jelentkező 621 Nm, amely 161-gyel több mint a gyári érték.

Módosították a motorvezérlő elektronikát is a megfelelő gyújtás és befecskendezés beállításához. Kiiktatták a 250 km/óránál az autót megzabolázó gyári elektronikát, így lehetségessé vált a 300 km/h-s álomhatár átlépése.

A Brabus E 6.1 maximális sebessége 303 km/h. Gyorsulásáról egyelőre nincs hivatalos adat, de figyelembe véve hasonló paraméterű Brabus tuningautókat, 5,0 másodpercnél kevesebb kell egy 100-as sprinthez.

Ilyen mértékű teljesítménynövelés esetén elkerülhetetlen a fékek és futómű átalakítása. Ennek megfelelően nagyobb tárcsákat valamint komolyabb féknyergeket szereltek az eredetiek helyére. Attól függően, hogy a vevő E 500-asa hagyományos csavarrugókkal vagy légrugózással rendelkezik, változik a futóműtuning.

Első esetben erősebb új rugókat és keményebb lengéscsillapítókat szerelnek be, míg az utóbbi esetben a vezérlőprogramot módosítják. Az átalakításoknak köszönhetően alacsonyabbra került az autó súlypontja, és megnőtt az autó kanyarstabilitása.

Külsőleg csak szolidan módosították az E-osztályt a Brabus szakemberei. Kissé módosították az első lökhárítót, kiegészítették egy kis alsó elemmel, amely csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. Nagy sebességnél, amely ezzel az autóval könnyen elképzelhető stabilabbá válik az új első lökhárítóval az autó elülső része.

Ezen felül még két lámpát is beépítenek a bottropi mesterek a lökhárítóba, ezek kívánság szerint lehetnek köd illetve távolsági fényszórók is. Hátulra is új mélyebbre nyúló Brabus lökhárító került, amelyben szépen kialakított helyet kapott a sportkipufogó-rendszer két rozsdamentes vége is.

Különleges kerékgarnitúrát kínál a Brabus a csúcs W211-eshez. Előre 8,5Jx19 colos felniket és 245/35 ZR 19 gumikat, míg hátulra 9,5Jx20 felniket illetve 255/30 ZR 20 gumikat.

A hagyományokhoz híven a belső teret a maximális luxus jellemzi, amelyet sportos kiegészítőkkel ötvöztek. Kézzel varrott bőrülések és ajtópanelek, alumínium pedálok és díszítőelemek valamint fa-bőr kombinációjú sportkormány teszi unikummá az E-k között a Brabus modelljét. Ezek mellett természetesen rendelkezésre áll a business csomag is, olyan kiegészítőkkel, mint telefon, fax és számítógép.

Ez az autó természetesen még nem képes visszaszerezni az elhódított sebességrekordot, de valószínűleg, ahogy a korábbi E-osztályt, az újat is felvértezik majd 12 hengeres erőforrással, és akkor újra a Brabusé lehet a sebességi világcsúcs a négyajtósok között.