Callaway Land Rover Freelander 1

Callaway Land Rover Freelander

Különleges Land Rover Freelandert mutattak be SEMA show-n, amely az alkatrész beszállítók és kiegészítő-gyártók, valamint a tuningolók nagy seregszemléje. Chevroletek átalakításával szerzett magának hírnevet a Callaway az autós szakmában. Készítettek duplaturbós Corvette-et, Impalát, majd később legyártották saját modelljüket is. A SuperNatural 383 Corvette 4,4 másodperc alatt éri el 0-ról a 100 km/h-t, de később se gyengül el. 180-ra 12,6 másodperc alatt képes katapultálni a 400 lóerős motorral szerelt sportkocsi. Ennek a motornak egy továbbfejlesztett, erősebb változata dohog a Callaway saját autójában, a C 12-ben is.

Ezúttal azonban, eddigi munkáitól eltérően, nem egy sportkocsit alakítottak még vadabbá, hanem egy terepjárót tettek sportosabbá. A Land Rover legkisebb modelljét, a Freelandert vette kezelésbe a Callaway. Korábban is tuningoltak már Land Rover-t, de akkor a csúcsmodellt, a 4,6 V8-as Range Rovert módosították. Bár a Freelander terepen sem vall szégyent, a mai divatnak megfelelően sokan még az aszfaltot sem hagyják el vele. Ennek megfelelően a Callaway a sportosságot helyezte előtérbe és veszni hagyta az autó terepezési tudását.

Kiegészítő spoilert szereltek az első lökhárító alá, amely kifejezetten nagy sebességnél stabilizálja a Freelander orrát. Új a terepjáró kartervédője is, amely ezüstös-fémszínű fényezést kapott. Átalakult a hűtőmaszk is, az eredeti fényezetlen felület helyett: a Callaway-en már ezüst és kék ez a rész. E mellett minden fekete felületet az autó színére fényeztek, a tükröket, az ajtókeret felső részét, a sárvédő szélesítéseket és az első hátsó lökhárítókat. Rontja a terepjáró képességet, de nagyon jól mutat a fémcsövet imitáló küszöb.

A legnagyobb átalakításon a hátsó lökhárító esett át. Egy diffúzoros hatást keltő spoilerelemmel egészítették ki a hátsó ütközőt, amely így kismértékű leszorítóerőt generál. A lökhárító középső részét módosították, hogy a kipufogó elférjen. E fölött fémborítást kapott a műanyag rész, nehogy megolvadjon a hőtől.

A külső változtatás csak hab a tortán, az igazi meglepetés a motorházfedél alatt van. A gyári csúcs Freelanderben is 2,5 literes V6-os erőforrás dolgozik, ám a Callaway egy kompresszorral spékelte meg az erőforrást. A mechanikus feltöltő és a hozzá készített alumínium szívócső egészen 6250-ig biztosítja a motor egyenletes levegő ellátását. A kompresszorba jutó levegő hűtésére vízhűtéses töltőlevegő-hűtővel látták el az erőforrást. Ebből sajnos a vásárlók nem sokat láthatnak, ugyanis az amerikai tuningoló szénszálas műanyagból készített borítást a motorra. Rozsdamentes acélból készült sportkipufogó rendszer biztosítja a motor káros anyagainak távozását. Ez növeli a motor teljesítményét és sokkal szebb hanggal ruházza fel a hathengeres erőforrást. A rendszer leglátványosabb része a középen kifutó két kipufogóvég.

Az átalakítás után 174 helyett 250 csődőr feszít a feltöltött motorban. A maximális forgatónyomaték 352 newtonméterre növekedett, ami 4000-es fordulatszámnál jelentkezik. 7,7 másodperc alatt éri el állóhelyből a 100-as tempót a Callaway Freelander.

Lecserélték a Land Rover fékrendszerét is, az új elemek a 440 lóerős C 12-ről származnak. Előre 332×32-es, hátra 304×25-ös, belső hűtéses féktárcsák kerültek. Nagyteljesítményű féknyergek, karbon fékcsövek növelik a fékhatást.

Hála az új futóműnek és kerekeknek, jócskán megnőtt a kanyarsebesség, terepre viszont elindulni is kár. Két hüvelykkel, azaz bő 5 centiméterrel helyezi közelebb az autó karosszériáját az úthoz az új rugókészlet. Kicserélték a lengéscsillapítókat is, az újak feszesebbek és csökkentik a karosszériadőlést kanyarban. 18 colos, két részes felnikre szerelt, 255/45 R 18 Pirelli P-Zero gumikon gördül a Callaway Freelander.