Bemutatkozott 2002-es Range Rover 1

Bemutatkozott 2002-es Range Rover

Eddig csak kémfotók jelentek meg az autóról, ezúttal azonban már az első sajtófotók is elkészültek. Ahogy arról már korábban beszámoltunk az autó nagyobb lett, mint híres elődje. Az angol királynő is egy Range-el járt.

Az új autó hossza 4950 milliméter, ami 291-el több mint a korábbi típusé. A magassága sem maradt változatlan, itt 46 milliméterrel bővült a karosszéria. Igen komoly a luxus terepjáró szélessége is, ami 2,228 méter, de ebbe beleértendők a tükrök is. Ezen értékek tovább növelik az autó belső helykínálatát, nagyobb láb- és fejtér keletkezett. A vezető magasabban ül a 2002-es Range-ban, ami városi használat mellett fejti ki igazán jótékony hatását, mert jobban átlátható a forgalom és könnyebb parkolni is.
A több acél felhasználása elkerülhetetlenül megnöveli az autó tömegét, ebben az esetben sem volt ez másként. A V8-as erőforrással szerelt Range Rover 2440 kilogramm lett. Nem kerülte el a növekedést az autó tengelytávja sem, ez a korábbi 2.745 méterről 2.880-ra nőtt. Mindez jótékonyan hat az autó stabilitására és irányíthatóságára.

Az autó továbbra is megmaradt az alapvetően szögletes formáknál, amivel a hagyományokat őrzi brit gyártó. A tető és a hozzá tartozó oszlopok szinte azonosnak tűnnek az előző modelléval. Az új autó azonban kis mértékben alkalmazkodott a jelen és jövő formavilágához és kissé gömbölydedebb, mint elődei. Láthatók természetesen teljesen új megoldások is a Range Roveren, ilyen a cápák kopoltyújára emlékeztető oldalsó levegőkivezető nyílás. Hasonlóan új megoldás a hátsó külön álló lámpák, amelyekhez hasonlót a Land Rover Defenderen már lehetett látni; ott azonban a foglalat is külön van.

Két erőforrással kezdik meg az autó értékesítését a szigetországban, mindkettő a BMW-től érkezik. Többek között ezek a motorok mozgatják a BMW X5-ös terepjáróját is. Az egyik egy 4,4 literes V8-as benzines erőforrás, amely 5400-as fordulatszám mellett 286 lóerőt képes leadni. Ennek az erőforrásnak a maximális forgatónyomatéka 440 newtonméter 3600-nál.
A másik motor egy common rail rendszer 3.0 literes turbó dízel, amelynek legnagyobb teljesítménye 184 lóerő. Ennek a motornak az előnye azonban a már 2000-es főtengelyfordulatnál jelentkező 410 newtonméteres forgatónyomaték.

Mindkét modell a luxus beállítottságnak megfelelően csak automataváltóval rendelhető. Ezt azonban felvértezték a terepezés alkalmas fokozatokkal és kiegészítőkkel. Ilyen a Steptronic rendszerű kapcsolhatóság a gyors visszaváltáshoz, valamint a hegyment szabályzó, amely a lejtőn való haladáskor nem engedi túlságosan felgyorsulni az autót. Menetstabilizáló rendszer is segíti a vezető dolgát, amely kikapcsolható.

A 2002-es Range Roverben új futómű lesz, amelynek alapját a légrugós rendszer képezi. Ezzel lehetővé válik az autó magasságának állítása, gyorsabb haladáskor automatikusan csökken a hangmagasság, növelve ezzel a stabilitást. Kihasználva a rendszer adta lehetőséget, a mérnökök úgy állították ezt be, hogy megálláskor a legalsó állásba süllyed a karosszéria. Ezzel a gazdag vásárlókat a terepjárók magas fülkéjéből való “kimászástól” kívánja mentesíteni a gyártó.

A belső térben hagyományosan a luxusé a főszerep. Választható egy- vagy kéttónusú teljes bőrkárpitozás, navigációs rendszer és hanggal vezérelhető telefon is. Több eltérő fabetét áll rendelkezésre, hogy a vásárló egyedi kívánsága érvényesülhessen. Rendelhető cseresznyefa- vagy a hagyományos diófa betét.

További képek