Az Ottinger elsősorban az esztétikai módosításokra helyezte a hangsúlyt, nem a motortuningra, az utóbbira általában a chiptuningot ajánlják. Külsőleg az A4-es sportos eleganciájából a sportosságot fokozták.

Teljesen új első lökhárítót készítettek a műanyagosok az Oettingernél. A régit a vásárló hazaviheti és elrakhatja emlékbe, másra már úgysem kell. Az átalakítás alapját turbófeltöltős erőforrás adta, amelyhez töltőlevegő-hűtő is tartozik, ezért a teljesítmény és az esztétikai élmény növelése érdekében nagyobb levegőbeömlőkkel látták el. Több levegő jut a fékekhez és a hűtőkhöz is, így a turbóba jutó levegő is alacsonyabb hőmérsékletű lesz, ezáltal nő a beszívott levegő mennyisége és nő a teljesítmény is.

A hátsó lökhárítónál egyszerűbben ment az átalakítás, ott csak az új kétoldali sportkipufogóhoz vágták meg, majd lefényezték. Bár alig észrevehető, de új küszöböket is kapott az A4-es, amelyek alakjuknál fogva, masszívabbnak látszanak. Teljesen új krómozott hűtőmaszkra cserélték a gyárit, amelynek csak a kerete volt csillogó.

A csomagtérajtóra egy hátsó szárnyat terveztek, amely elég magas ahhoz, hogy a lecsapódó levegőt megtörje és ezáltal rajta leszorítóerő keletkezzen, amely igazán kanyarban fejti ki jótékony hatását.
Az autó stabilitásának növelése érdekében sportrugókat kínál az Oettinger, amelyekkel az Audi 35 milliméterrel kerül közelebb az úthoz. Igazán a német tuningoló által kínált kerékgarnitúrával együtt fejti ki hatását az ültetés, mert ezt is megvásárolva már jóval nagyobb kanyarsebesség érhető el. Amennyiben a motortuningot is kérjük, szinte kötelező ez az átalakítás.
A kerekek terén is jó a cég ajánlata, előre 8×18 colos felniket és 225/40-R18 gumikat, míg hátra 8×18 felniket és 245/35-R18 gumikat ajánlanak. Plusz pénzér akár 19 colos felnik is szerelhetők az autó alá.

Ha valaki sportosabb menetteljesítményre vágyik, számára chiptuningot és sportkipufogó rendszerét ajánlja az Oettinger. Ezek együtt a szériában 150 lóerős 1,8 literes erőforrásból 195 lóerőt hoznak ki 5700-as fordulatszám mellett. A maximális forgatónyomatékot 70-nel megnövelve 280 newtonméter lett, ami 3400-nál jelentkezik.

7,7 másodperc alatt teljesíti 0-ról 100-ra a sprintet az Oettinger A4 1,8 T, ami 1,2 másodperccel jobb a gyári értéknél. A végsebesség tekintetében is javult az Audi. 10 km/órával többel, azaz 232-vel képes repeszteni.

Bár a gyári fékek is jól harapnak, a megnövelt teljesítményhez jobban igazodó sportosabb fékrendszert ajánl a cég, amelyet a Brembo szállít. Ez nagyobb méretű lyuggatott féktárcsákat, új féknyergeket és fékcsöveket jelent.