Újjászületett C-Sportcoupé – Brabus CV8 1

Újjászületett C-Sportcoupé - Brabus CV8

Ezúttal sem hazudtolta meg hitvallását bottrop-i székhelyű Brabus tuningcég, miszerint a teljesítménynövelés legjobb eszköze a lökettérfogat növelése. A CV8 új motorjának alapját a W220 S-osztályú Mercedes 4966 köbcentis V8-as motorja adja, amelyet 306 lóerejével sem nevezhetünk gyengének. Ám ez nem volt elég az extrém átalakításairól híres Brabusnak, még nagyobb hengerűrtartalom volt a cél.

Az új különleges erőhatásoknak is ellenálló hajtókaroknak köszönhetően 5.8 literesre nőtt a motor lökettérfogata. Ennek megfelelően a CV8 nevet kapta a Brabus szülőktől a Sportcoupé. A hatalmas teljesítmény elviseléshez új dugattyúk és főtengely került a motortérbe. Új vezérműtengelyekkel bővült az erőforrás és módosították a vezérlőelektronika beállításait is.

400 lóerőt sikerült kihozni a motorból az átalakításokat követően, ami szinte eltörpül a hatalmas 597 newtonméteres forgatónyomaték mellett, ami 3000-4250 fordulatszám között 100 százalékig a vezető rendelkezésére áll. Ez azt jelenti, hogy normál autózás mellett szinte szükségtelen a sebességváltás, mert még ötödikben is rendesen húz alap fordulatszámtól.

A váltóval amúgy sincsen túl sok gondja a vezetőnek, mert egy a Brabus által módosított ötfokozatú automataváltó került a CV8-ba, de ha valaki akarja, az kapcsolgathatja is azt. Új differenciálművel látták el a német tuningcég szakemberei az autót, a hatalmas teljesítmény miatt. A sportos hangzásról egy teljes rozsdamentes acélból készül sport-kipufogórendszer gondoskodik.

A két ajtós kupé Merci 4.5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órára való sprintet. Végül 301 km/óránál állítja meg a légellenállás a CV8-at. Ezek az értékek a valódi csúcs-sportkocsik közé emelik a Mercedest, a CL 55 AMG-t 1.5 másodperccel veri meg, és 0.7-el jobb, mint a Porsche 911.

A megállásról a gyáriaknál jóval erősebb belsőhűtésű lyuggatott tárcsák és hat dugattyús féknyergek gondoskodnak. A gyári blokkolásgátlóhoz és az ESP-hez nem nyúltak a szakemberek.

Külsejében is módosították a Brabusnál a C-Sportcoupét, amely a sportos jelleget hivatott előtérbe helyezni. Egyszerűen felrögzíthető a széria lökhárító alá a cég által az autóhoz készített spoilerajak. El kell távolítani a gyári kis védőcsíkokat a lökhárító alól és ezek helyére kerül a spoiler, amely csökkenti az első tengelyre ható felhajtó erőt, ami nagy segítséget jelent nagy sebességű autózásnál.

Kiegészítették a hátsó spoilert is egy kis toldattal, amely esztétikailag sportosabbnak mutatja a CV8 hátulját. Ezt a spoilert úgy alakították ki, hogy maradjon hely a sportkipufogódob két rozsdamentes csövének.

Az autó úton tartásáról az autóhoz kifejlesztett sportfutómű gondoskodik. Az új keményebb lengéscsillapítók és sportrugók 40 milliméterrel engedik lentebb a karosszériát.
Az autó útfogásánál sokat segít a megfelelően kiválasztott gumi garnitúra. Ebben az esetben előre 8.5Jx18 méretű felnik és 225/40 ZR 18 gumik, míg hátra 9.5Jx18 felnik és 255/35 ZR 18 gumik kerültek.

A belső térben tovább fokozták az alumínium borítások felületét. Került belőle a váltókarra, a pedálokra és az ajtókra is.
Egyedi légzsákos Brabus sportkormány került az autóba, amit bőr borít, de karbon betétek is díszítik. A Brabus logóval ellátott küszöböket átlépve juthatunk az új kétszínű bőrrel borított utastérbe. Az autó bár eredetileg a fiatalabbakat és a kevésbé tehetőseket célozta meg, a Brabusnál újjászületve már csak a dúsgazdagok játékszere lehet.