Lumma Golf IV GT/S4 1

Lumma Golf IV GT/S4

Ezúttal egy 1.8 literes, turbómotoros IV-es Golfot vett kezelésbe a cég. Mivel a Lumma csak az autók karosszériáján végez átalakításokat, a teljesítménynövelést és a futóműtuningot házon kívülről oldotta meg a cég. A motor a vezérlőelektronika átprogramozása és az új sportkipufogó rendszer felszerelése után 230 lóerőt teljesít 5800-as fordulatnál. A kényelmes erőtartalék állandóan jelen van, a 320 newtonméteres maximális forgatónyomaték már 2800-as főtengelyfordulatnál jelentkezik. 6.3 másodperc alatt gyorsul 100 kilométeres sebességre a Golf, végsebessége eléri a 238 kilométer óránként.

Ahhoz, hogy az Golf teljesítményét ki is lehessen autózni, jóval feszesebb rugózású futóművet szereltek be. Állítható magasságú KW sportfutómű került az autóba, amellyel akár versenypályákra alkalmas beállítást is elérhető. Maximálisan hat centivel kerülhet közelebb a karosszéria az úthoz. Kicserélték az első és hátsó stabilizátorokat a futóműben, javítva ezzel a Golf útfekvését.

A futómű remek párost alkot az autón lévő gumi-felni kombinációval. Elöl 7.5X17-es felniken 225/45-ös, míg hátul 9X17-es felniken 245/40-es gumik feszülnek. Felperemezték a sárvédőíveket, mert az igen széles kerekek az ültetés után nem fértek volna el.

Teljesen átalakították a Lumma szakemberei az első lökhárítót, az előddel csak az ütköző csík és a felette lévő kis rész képez kapcsolat. Az orrspoiler főszerepét – más Lumma modellekhez hasonlóan – a középső, trapéz alakú nyílás játssza. Feketére fényezett rács védi a víz- és a töltőlevegő-hűtőt a károsodástól. Ugyanilyen színűre fényezték a hűtőmaszk közepén lévő VW jelet, amely így visszafogottabban hirdeti az autó származását. Bár az új lökhárító méretesebb, mint az eredeti, így közelebb is van az úttesthez, ez nem volt elég a tuningolóknak. Még egy spoilerajakkal megtoldották az első “ütközőt”, amelyre így akár fel is kerülhetne a hasonlóan alacsony autókon fellelhető “hangyagyilkos” (német eredetiben: Ameisenkiller) felirat. A spoilerajak azonban védelmi feladatot lát el, ez óvja a lökhárítót a sérülésektől.

Újjászületett a hátsó lökhárító is. Ott is felelhető a trapéz alakú nyílás a hozzá tartozó két kisebb kiegészítővel. Helyet alakítottak ki a lökhárítón a kipufogó négy rozsdamentes végződésének is. Tetőszárnnyal ékesítették a Golf hátsó részét, ami bár aerodinamikailag nem játszik szerepet, de esztétikailag rendkívül jó húzás.

A sportosság fokozása érdekében agresszívabb vonalvezetésű küszöbök kerültek a GT oldalára. Ezek lehetővé teszik, hogy több levegő jusson a hátsó fékekhez. Emellett versenysportból származó, elektromos működtetésű külső visszapillantó tükrök kerültek a karosszériára.

Az oldalsó irányjelzőket kivéve az autó teljes lámpa arzenálját kicserélték. Az eredeti, a legtöbbek által szépnek ítélt első fényszórók helyét egy a karosszéria színére fényezett műanyag házba bújtatott lámpa-hármas vette át. A Hellától érkezett az új fényszóró, amely bi-xenon kialakítású, tehát mind a tompított, mind a távolsági fényszóró ilyen elven működik. Az orrspoilerben további lámpákat találunk, amelyek köd esetén nyújthatnak segítséget a vezetőnek. A Hella által Magic Colours néven árult lámpák kerültek a GT/S4 hátsó részére, amelyek rendkívül jól állnak a Golfnak. A piros fehér összeállítás kissé emlékeztet az Audi új lámpakonstrukciójára, például egy A3-aséra.