Steinmetz Corsa-Felpaprikázott kisautó 1

Steinmetz Corsa-Felpaprikázott kisautó

Manapság az emberek egyre jobban szeretnének egyéni, a többitől eltérő autót birtokolni. A jelenség hazánkban is megfigyelhető, egyre több autón láthatunk könnyűfém felniket vagy spoilereket. Sokaknak nem is céljuk, hogy autójuk, teljes tuningkúrán átesve, erőgéppé váljon, inkább a gyári teljesítmény és a hozzá általában tartozó alacsonyabb fogyasztás mellett döntenek.

Visszatérve cikkünk alanyához, a Corsa C-hez, Németország egyik legelismertebb Opel tuningolója, a Steinmetz is bemutatta a kisautóhoz kínált kiegészítőit. Külső megjelenésében a sportosságon van a hangsúly a Steinmetz átalakításában.

Bármely Corsára egyszerűen, átalakítás nélkül felszerelhetők a spoilerek, melyek nem veszélyeztetik a gyár által biztosított átrozsdásodási garanciát sem. Csak műanyag elemekhez csavaroznak, a fémeknél speciális ragasztó biztosítja a kötést. Az első lökhárító alá egy kis spoilertoldatot erősítettek, amellyel az autó eleje már sokkal közelebb van az aszfalthoz, ezért parkolásnál és rossz minőségű úton ajánlatos körültekintően vezetni. Kismértékben csökkenti a lökhárító alá jutó levegő mennyiségét is a légterelő, ezzel valamelyest javul az autó stabilitása. A hűtőmaszkot is kicserélték a Steinmetztől már megszokott nagy rácsos típusra, amelyen a cég emblémája látható. A hátsó lökhárítóhoz két különálló spoilerajak került, két oldalára egy-egy kis elemmel, így középen szabadon maradt a hely a kipufogó számára.

Összhangban a Corsa új kiállásával, a küszöbök is mélyebbre nyúlnak, élesebb kontrasztot mutatva a gyárinál. Követve divatot, a Steinmetz is kínál az M3-as BMW tükreire emlékeztető visszapillantókat. A tükörházak, bár hasonlítanak, de nem egyeznek meg a BMW sportautó tükreivel. Saját gyártásúak, ennek megfelelően szerepel rajta a tuningcég logója.
Hátulról is sportos formát mutat a Corsa, amiben szerepet játszik az üveg fölé szerelt tetőspoiler.

A technika mai állása szerint a motorokat számítógépek vezérlik, így manapság a csiptuning az elsődleges tuningfogások között szerepel. Ezzel optimalizálják a motor működését, kiküszöbölik a gyártási eltéréseket, ennek köszönhetően nő a teljesítmény. A Corsa 1.7 literes dízel motorja is hasonló kúrán esett át. A motortérbe sportlégszűrő került , amelyen át több levegő kerül a motor égésterébe. A kipufogógázok a Steinmetz sajátfejlesztésű sportkipufogó-rendszerén át távoznak. A kipufogódob a Corsa esetében itt középre került, igazán impozáns látványt nyújtva. 15 lóerővel sikerült növelni a motor teljesítményét a beavatkozásokkal. A turbómotorral szerelt kisautót a 90 lóerő és a hozzá tartozó magasabb 190 newtonméters forgatónyomaték remekül mozgatja és az autó fogyasztása sem változott számottevően.

Az autó megnőtt teljesítményéhez igazították a futóművet is, ezzel növelve a Corsa által nyújtott vezetési élményt. 30 milliméterrel került közelebb az úthoz a keményebb sportrugóknak köszönhetően a Steinmetz Corsa.

A nagyobb kanyarsebességből és jobb útfogásból a méretesebb gumik is kivestik a részüket. Felni 15 és 17 colos méretben választható az autóhoz, a képeken látható autón 7,5 J x 16 ET 38-as felnik vannak 205/50-es Continental gumikkal.