AC Schnitzer S3 Compact 1

AC Schnitzer S3 Compact

A BMW Compact hazai forgalmazásával egy időben piacra került az egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező BMW tuningcég, az AC Schnitzer által átalakított Compact. Bár az AC Schnitzer egyelőre nem árult el túl sokat az autó erőforrásáról, a sorok között azért lehet olvasni. A

z autó megnevezésében az S3 szerepel, amely jelzés egy 3.2 literes, hathengeres motort takar. Teljesítménye 235 lóerő, maximális forgatónyomatéka 340 newtonméter 3000-es fordulatszámnál. Az ugyanilyen motorral szerelt 3-as Coupe óránként 260 kilométeres végsebességre képes, az S3-as kombi változat 253 km/órával képes száguldani.

Ezen adatok figyelembevételével az autó valószínűleg megfutja a 250-et. A gyorsulása a többi S3-aséhoz hasonlóan 6 másodperc körüli. A megfelelő hangzásról az AC Schnitzer saját fejlesztésű katalizátoros sport kipufogórendszere gondoskodik, amely egy ovális végződéssel néz a mögöttes forgalomra.

A gyári lökhárítóhoz egyszerűen rögzíthető az AC Schnitzer spoilerajak. Hátul mélyebbre nyúlik a lökhárító az átalakítás után. A csomagtartó ajtajára is felszereltek egy kis szárnyat, amelynek csak nagy sebességnél van szerepe. Ekkor már elegendő levegő jut a szárnyra, amelynek kis felületén csak ebben az esetben lép fel leszorítóerő.

Tetőspoiler került a hátsó üveg fölé, amely, megtörve kissé a tetővonal ívét, sportosabbnak láttatja az autót. Az AC Schnitzer sportosabb visszapillantó tükrein keresztül tekinthet vissza a vezető a maga mögött hagyott útszakaszra.

Ami még nagyon fontos a külső szempontjából, bár jótékony hatását igazán máshol fejti ki, az méretesebb kerék természetes könnyűfémből előállítva. 17, 18, 19 colos méretben rendelhető AC Schnitzer Type III-as felni rajta Michelin vagy Continental gumival. A bemutató autón ebből is a legnagyobb találhatjuk, elöl 8.5×19 colos felnin 235/35 ZR 19-es gumikat, míg hátul 9×19 felnit 265/30 ZR 19-es gumikkal.

Szinte az útra ragasztja a Compactot a német tuningcég által a kocsihoz tervezett futómű. Keményebb lengéscsillapítók, rövidebb rugók és masszívabb stabilizátorok gondoskodnak arról, hogy a pilóta maximálisan kiautózhassa a BMW-t. Rendelhető teljes bőrkárpitozás, versenyülés kevlárból, alumínium pedálsor, váltógomb, de a sort sokáig folytathatnánk.