Lehet 2 ajtóval kevesebb? 1

Lehet 2 ajtóval kevesebb?

Matthew Collinsnak és Diane Patersonnak, az Ecosse tuningcég alapítóinak is Peugeot-juk van, így remekül megértették azon márkatársakat, akik autóikat egyedivé szerették volna tenni. A skóciai tuningcég olyan autókat készített mint a Peugeot 306 Cabrio 3.0 V6-os motorral, vagy egy 205-ös a 306 S16 163 lóerős motorjával. Az autók átalakítását maguk végzik, de a legtöbb tuningelemet a Franciaországból szerzik be.

A tulajdonos, Matthew Collins olyan autót álmodott meg magának, amely teljesen egyedi és hűen bemutatja mindazt, amit az Ecosse (francia szó, jelentése: Skócia) a tuningról tud. A kiválasztott autó egy piros, négyajtós, lépcsőshátú 306-os Peugeot volt az első generációból.

A Peugeot mind a négy ajtaját leszerelték, hogy helyüket más elemek vegyék át. Előre egy háromajtós 306-os ajtaja került a kupé jelleg hangsúlyozására, mivel ez az ajtó hosszabb a limuzin eredetijénél. A hátsó ajtó helyére a háromajtós modell oldalfala került az oldalüveggel együtt.

A ferdehátú 306 oszlopát összedolgozták az eredeti autó harmadik oszlopával. Végül olyanná vált, mintha gyári volna. Átalakították az autó elülső részét is, ahová a második modellfrissítés utáni 306-os első lámpái kerültek. Az eredeti lökhárítót is felhasználva alakították ki az új spoilert. A spoiler középső részén lévő méhsejtmintás ráccsal fedett hatalmas nyílás fontos szerepet játszik a motorba juttatandó levegőmennyiség növelésében. A

z eredeti ködlámpák helyére egy ikerfényszórós lámpaegység került, ami, hasonlóan a többi kiegészítőhöz, Franciaországból érkezett. Spoilerajak került a lökhárító alá, amely egészen mélyre nyúlik és az ültetésnek köszönhetően szinte a földet súrolja. Megakadályozandó a lökhárító sérüléseit, a tervezők egy karbonból készült koptató lemezt szereltek a légterelő alá. Átalakították a motorháztetőt is, amely az elhelyezett domborításnak köszönhetően igen sportos jelleget kapott.

A sárvédőket felperemezték, hogy az autó leültetésével se kelljen a gumik miatt aggódni. Decensebb megjelenést értek el az Ecosse-nal a kiegészítő sárvédőszélesítések felszerelésével. Az orrspoiler által kihangsúlyozott alacsonyság a küszöbökkel folytatódik. Az oldalsó és a csomagtartón lévő zárakat valamint az autón lévő összes feliratot és jelzést eltávolították. Emiatt a csomagtérajtó felülete teljesen sima.

Igen komoly látványelemmel bővült a csomagtérajtó, ahol egy hatalmas szárny trónol. Igen enyhe hajlásszöge miatt ez vajmi kevés leszorító erőt termel. A külső átalakításhoz hozzátartozik még, hogy sportos tükrök kerültek az eredetiek helyére és egy plusz benzinbetöltő nyílással bővült az autó. Mindezek megkoronázásaként új fényezést kapott a gép. Színe az Audi A4-en használt paradicsom zöld.

Az autó megjelenéséhez illő erőforrást keresett a tulajdonos. Végül egy kétezres T 16 turbómotorra esett a választás, amely eredetileg egy 405-os Peugeot-ban teljesített szolgálatot. Nem voltak megelégedve a blokk eredeti, kiviteltől függően 200-220 lóerős teljesítményével, így a motor egy erősítő kúrán esett át.

Növelték a turbó töltőnyomását és nagyobb töltőlevegő-hűtőt szereltek be. Komplett sportkipufogó-rendszert kapott az autó, amely egyetlen 110 milliméteres rozsdamentes acél végződést mutat a megelőzötteknek. Módosították a motorvezérlő elektronikát és sportlégszűrőre cserélték az eredeti levegőszűrőt.

Az eredmény több mint elegendő, 350 lóerő. Már a 405 T16 alapkivitele is 7.1 másodperc alatt van százon, végsebessége 235 km/h. Ennél a 350 lovas 306 kupé sokkal dinamikusabb. Hogy az autó megfelelő lassulásra legyen képes, kicserélték a teljes fékrendszert. Előre és hátra nagyobb méretű, belső hűtésű féktárcsák kerültek.

Semmit nem érne az átalakítás, ha uralhatatlanná vált volna az autó. Keményebb lengéscsillapítókat és rövidebb sportrugókat kapott a 306 Coupe, melyek elöl 60, hátul 40 milliméterrel engedik közelebb a karosszériát az aszfalthoz. A megfelelő útfogás eléréséből kiveszik részüket az elöl 215/40 17-es, hátul 225/35 17-es gumik, melyek hatküllős könnyűfém felniken feszülnek.

Az autó belseje az átalakítás után inkább egy versenyautóéra emlékeztet. Két versenyülés tarja biztosan a benne helyet foglaló vezetőt és mitfahrert. Biztonságukról az autóval megegyező színű négypontos biztonsági öv és bukócső gondoskodik. A vezető tenyerébe 32 centis átmérőjű bőr sportkormány simul.

Az autó padlóját alumínium taposók borítják, míg hátul teljes egészében ezzel a lemezzel borították az ülések helyét. A megfelelő hangerőről a hátul elhelyezett két Pioneer TS-W1000C mélynyomó gondoskodik.

Keveseknek tűnik fel, de a rendszám sem hétköznapi. Az egyedi rendszámtáblából a tulajdonos neve olvasható ki. M4TT C=Matt Collins.