Arden XKR Cabriolet 1

Arden XKR Cabriolet

Mikor az Arden cég a Jaguár modellek tuningolásához látott, igencsak ingoványos talajra lépett. A Jaguar csak megrendelésre gyárt autót, nincsen felhalmozott raktárkészlet, így a megrendelő már eleve a saját elképzelései alapján állíthatja össze autóját. Mégis sikerül az Ardennek megtalálnia azokat a vásárlókat, akik különbözni kívánnak a többi JAG tulajdonostól, vagy nem elégednek meg autójuk szériában sem szerény teljesítményével.

Az XKR már gyárilag is magában hordozott sportosságát a tuningcég spoilerei csak tovább fokozzák. Az első lökhárító alsó részéhez egy plusz spoilert szereltek, amely mélyebbre húzza az autó elejét. Ez a toldat kevesebb levegőt enged az autó alá, viszont a rajta lévő légbevezető nyílásokon át a levegőt a fékekhez vezeti.

Kicserélték az első lökhárítóban lévő hűtőmaszkot is, melynek helyét egy kézzel gyártott, feketére lakkozott rács vette át. Krómozott vagy az autó színével megegyező kivitelben is rendelhető a rács. Arra is van lehetőség az Ardennél, hogy a vásárló utólag megvegye a krómozott, ugró Jaguart ábrázoló emblémát az autó motorháztetejére. Sportosabb küszöböket szereltek az XKR oldalsó részére.

Kiegészült a hátsó lökhárító is egy műanyag elemmel, melyet úgy alakítottak ki, hogy mind a széria, mind az Arden kipufogóhoz felszerelhető legyen. Kétféle kivitelben készül a kabrióhoz a hátsó lökhárító. Ha valaki nem csak egy kis spoilertoldatot rendel, hanem a hátsó lámpákat sportosabb, négy kerek egységre cserélteti, akkor a lökhárítóba egy plusz ködlámpát is ültetnek.

Féklámpával ellátott, kis szárny került a csomagtér fedelére, amely nem csak esztétikai szerepet tölt be, hanem növeli a hátsó, hajtott tengelyre ható leszorító erőt is. Sportosabb, aerodinamikusabb kialítású külső tükröket szereltek a gyáriak helyére, melyek természetesen elektromosan állíthatók és fűthetőek.

Mindezt “betetőzi” az Arden speciálisan erre a típusra tervezett keményteteje, amely remekül illik az autó vonalvezetéséhez.

AJ 8 S4 típusjelzéssel készül az Ardennél az XKR-hez rendelhető csúcsteljesítményű motor. A gyárilag 3996 köbcentis, V8-as motor lökettérfogatát 4,4 literesre növelték. A speciális forgattyústengelynek, az új, nagy teljesítmény elviselésére képes dugattyúknak és hajtókaroknak köszönhetően a motor 460 lóerős lett. Mindehhez hatalmas, 620 newtonméteres maximális forgatónyomaték társul 3600-as főtengelyfordulatnál.

A kompresszoros motor gyárilag 363 lóerőt és 505 Nm forgatónyomatékot ad le. A nagyobb teljesítményhez módosítani kellett a motorvezérlő elektronikát is, hogy biztosítani tudják a megfelelő üzemanyag ellátást és gyújtást.

Nem romlott az autó károsanyag-kibocsátása az átalakítások hatására. Az autóhoz ajánlott Arden sportkipufogó rendszerből többféle változat is készül, mivel egyes országokban nem mindegyik engedélyeznek.

A legsportosabb változat hangja például a Németországban megengedett határérték felett van. Ennek megfelelően kétféle méretű végződéssel gyártják őket. 85 x 120 mm vagy 65 x 120 milliméteres, rozsdamentes acélból készült, ovális véggel ellátott sportkipufogó rendelhető az autóhoz, melyet egy további krómréteggel is ellátnak.

Látványnak sem utolsó az átalakítást követően a V8-as blokk, ugyanis karbon borítást kapott a korábbi műanyag helyett a motor.

Természetesen ekkora teljesítményhez módosítani kellett a már gyárilag is jól teljesítő fékeket. Előre 370 milliméter átmérőjű, belső hűtésű, sugárirányban bemetszett féktárcsák kerültek, melyeket hatdugattyús féknyergek lassítanak. Hátulra 340 milliméter átmérőjű tárcsák és négydugattyús féknyergek kerültek.

Sportosabb kialakítású futómű vette át a gyári szerepét. Keményebb, Bilstein márkájú lengéscsillapítókat szereltek az XKR-be, amelyek a sportrugókkal együtt 25 milliméterrel csökkentik az autó hasmagasságát.

Amennyiben valaki lecseréltei az autóján a fékeket, akkor mindenképpen, de egyébként is érdemes az Arden által ajánlott felnikre lecserélni a kerekeket. A féktárcsák ugyanis csak 19 colos felnik alatt férnek el. Többrészes, polírozott peremmel ellátott felnit ajánl a Jaguar XKR Cabriolethez a cég, előre 9,5 x 19-es felniket és 255/40 ZR 19-es gumikat, míg hátra 10 x 19-es tárcsákat és 295/35 ZR 19-es gumikat kínálnak.

A kerek felszerelése előtt Szükséges azonban a sárvédők felperemezése is, mert máshogy nem férnek be. A Pirelli és Yokohama gumiabroncsok közül választhatnak a megrendelők az autójukhoz.

Speciális kormányt és hozzá tartozó elektronikát készített az Arden, amivel a kormányról kapcsolgathatja az ügyfél az automata sebességváltó fokozatait, így Eddie Irvine Forma-1-es pilóta helyébe is képzelheti magát a vezető. De ennél is jobb hír, hogy az automata váltó lecserélhető egy hatsebességes, kézi kapcsolásúra, amelyhez speciális, nagyteljesítményű kuplungot is társítanak.

Amennyiben valaki gyárilag még nem kézzel varrott, Conolly bőrrel rendelte autóját, az utólag ezt a hiányosságot orvosolhatja. Vásárolható 40000 csomós, kézi csomózású szőnyeg a padlóra, de választható szövet változat Conolly szegéllyel.

Kérhető az ülések teljes átalakítása, így határozottabb oldaltámaszt alakítanak ki az üléseken és meghosszabbítják az ülőfelületet, hogy még kényelmesebbé tegyék az autóban töltött időt. Mindezt persze a vezető súlyára és méreteire szabva.

Felsorolni is nehéz, hova kínál faborítást az Arden: a váltókarra, a tükör háromszögre, a gyújtáskapcsoló köré, a középső konzolra. Fából vagy bőrből készült telefontartót is kínálnak.

Azok, akik a sportosságot részesítik előnyben az eleganciával
szemben, mindezt Carbon kivitelben is megrendelhetik.Mindkét változathoz remekül illik az alumimíum váltókar és pedálok. Navigációs rendszert is szerelnek az XKR-be. Amennyiben a vásárló kupéváltozattal rendelkezik, a tetőbe kerül a képernyő, míg a kabrió esetében a könyöktámasz első része ad otthont neki. Utólagosan tolatóradart is építtethet a tulajdonos autójába, amely hangjelzéssel figyelmeztet a távolság csökkenésére.

Az Ardennél a Jaguar tulajok bármilyen nemesítéshez megtalálják a megfelelő elemeket.