A Maserati most bemutatott szupersportkocsijának, az MCPurának a paramétereitől gyorsabban dobog a szív.




A szépséges, középmotoros fenevad kupéként és kabrióként (Cielo) egyaránt elérhető lesz, a zárt tetős verzió tömege 1475 kg, köszönhetően a teljes egészében szénszálas elemekből építkező vázszerkezetnek.
Az ajtók felfelé és előre nyílnak, a hátsó kerekeket egy 630 lóerős, 720 Nm-es, 3.0 V6-os benzines turbómotor hajtja – egy lóerőnek 2,33 kilogrammot kell mozgatnia.
A kabrió verzió kiemelhető üvegtetőt kapott, amely gombnyomásra átlátszatlanná válik.
Jól hangzik mindez – és milyen jól hangzott 2020-ban, amikor a Maserati bemutatta az MCPura elődjét, az MC20-ast, pontosan ezekkel a paraméterekkel.
Fent az MC20, lent az MCPura
De nemcsak a motor, hanem az idomok, a tömeg, az arányok – sőt, a kormánykerék, az üléskárpit, az a bizonyos elsötétedő üvegtető, de még a multimédiás kijelző – sőt, annak mögöttes szoftvere – is azonos formában került át az elődből.
Fent az MC20, lent az MCPura
Ugyanazok a választható üzemmódok, és természetesen megegyeznek a menetdinamikai sarokszámok: 325 km/óra végsebesség, 2,9 mp gyorsulás 0‒100 km/órára, 33 méter alatti fékút.
Balra az MC20, jobbra az MCPura
Vannak persze újdonságok.
Fent az MC20, lent az MCPura
Módosult az első légbeömlő és kipufogók melletti idomok kidolgozása, a speciális, lézergravírozású Alcantara üléskárpit apró lyukain pedig nem kék-szürke, hanem kék-piros párosításban kandikálnak elő a mögöttes színek.
Balra az MCPura, jobbra az MC20
A kormány és a műszerfal egyaránt több Alcantarát kapott, de lehet, hogy ez felszereltségtől függ.
Szintén olasz, de nagyon egyedi az alábbi Ferrari:









