Nevük elhallgatását kérő, belső források szerint legalább két évvel elhalasztja második villanyautójának bemutatását a Ferrari. Az eredetileg 2026 végére ígért modell így 2028-nál korábban nem fog bemutatkozni, ami egyrészt kár, mert igazi forradalmi megoldásokat vetített előre benne a gyártó – másrészt viszont érhető, mert a kezdeti fellángolás után kiderült: a gazdagok mégis inkább benzinmotoros szupersportkocsikat vásárolnának, a villanyautó nem hozza lázba őket.




A Reuters hírügynökség rákérdezett az értesülésre a Ferrarinál, ahol azonban nem kommentálták azt. Annyi bizonyosnak látszik, hogy a Ferrari első villanyautója menetrend szerint érkezik majd.
Idén ősztől elkezdik csepegtetni a tudnivalókat, majd 2026 tavaszán lehull a lepel az autóról, amely „nagy lesz, de nem SUV”. Az első példányokat 2026 őszén vehetik át a ügyfelek, az árcédulán a korábbi információk szerint félmillió dollár (175 millió Ft) körüli összeg szerepel majd. (Korábban egyébként már 2025-re ígérték a Ferrari Elettrica bemutatkozását, ehhez képest tehát itt is van csúszás.)
Nem a Ferrari az egyetlen gyártó, amely elszámolta magát az elektromos sportautókkal. A Lamborghini egy évvel későbbre halasztotta eredetileg 2028-ra ígért elektromos modelljét, a Maserati pedig végleg feladta az MC20 Folgore megvalósítására vonatkozó terveit.
Képeinken az SF90, a Ferrari első villamosított típusa látható. A plug-in hibrid hajtáslánc rendszerteljesítménye 1000 LE, az autó 2,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, további 4,5 mp alatt 200-ra. A 7,9 kWh kapacitású akkuval 1670 kg a száraz tömege. A kritikusok részben pont a nagy akkuból adódó extra tömegnövekedés miatt félnek az elektromos sportautóktól, részben pedig a benzinmotor megszokott dinamizmusát és hangját hiányolnák – amit megkapnak mondjuk a 12cilindriben: