Csütörtökön nagy többséggel fogadták el az Európai Parlament képviselői az Európai Bizottság azon kezdeményezését, amely az európai autóipar megsegítésére irányul a gyors technológiai változások és az egyre erősödő verseny következményeinek fényében – írja az MTI.

A módosítás lehetővé teszi a gyártók számára, hogy 2027-ig nem évente külön-külön, hanem a hároméves időszak átlagában teljesítsék kibocsátási kötelezettségeiket.

Ez az intézkedés lehetőséget ad arra, hogy egy esetleges éves túllépést a következő évek célértékeinek túlteljesítésével egyenlítsenek ki.

A jelenlegi szabályok éves célokat írnak elő az EU teljes gépjárműflottájára, azaz a személyautók mellett a kishaszonjárművekre is vonatkozó átlagos szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, ötéves időszakokban. 2025-től 2029-ig – a 2021-es szinthez képest – 15 százalékos éves kibocsátáscsökkentési cél lép életbe.

A közelmúltban a Vezess megvizsgálta, mennyire szennyezik a környezetet az új autók: