Újabb részleteket árult el jövőre gyártásba ígért roadsteréről, a Runaboutról a 2014-ben csődbe ment, majd 2022-ben Mauro és Jean-Franck Ricci gyámsága alatt feltámasztott Bertone.

Az ihletet a stúdió 1969-ben bemutatott, azonos nevű tanulmánya adta.

Ez a lapos kétüléses egy teljesen hétköznapi kisautó: az Autobianchi A112 műszaki alapjaira épült, persze nagyobb teljesítményű, 55 lóerős motorral. A Bertone Runabout közvetlenül befolyásolta egy másik Bertone-dizájn: a Fiat X1/9 formavilágát, de a Lancia Stratos sem tagadhatja le az inspirációt.

Fél évszázad után megépülhet a szexi olasz sportautó 45

Azt már eddig is lehetett tudni, hogy marad a középmotoros elrendezés, ám az 55 lóerős, 1,1 literes motor helyébe egy V6-os kerül – igaz, az eredetileg meghirdetett 500 lóerő helyett immár csak 460-ról beszél a stúdió. Az erőt hatfokozatú kézi sebességváltó viszi át a hátsó tengelyre.

Fél évszázad után megépülhet a szexi olasz sportautó 46

A jellegzetes, L alakú profil, amelyet markáns, vízszintes törésvonal oszt ketté, a Barchetta és a Targa verziónál egyaránt érvényesül: az előbbi teljesen nyitott karosszériát kap, jelképes szélvédővel, míg az utóbbi felszerelhető tetővel és normál méretű szélvédővel véd a menetszél és a csapadék ellen.

Fél évszázad után megépülhet a szexi olasz sportautó 47

Míg az eredeti, 1969-es tanulmányautón az ülések fölé magasodó bukókeret szélére szerelték fel a fényszórókat, a modern utód hagyományos helyen hordja azokat, méghozzá (korhű módon) buktatható kivitelben.

A dizájn meghatározó eleme a rövid far, a Coda Tronca, amelynek az 1969-es tanulmánnyal szinte teljesen megegyező részletek: a kerek zárófények, a rácsozott motorborítás és az alumínium üzemanyagtöltő sapka kölcsönöznek nosztalgikus hangulatot.

Fél évszázad után megépülhet a szexi olasz sportautó 48

Az autóhoz kínált színek az olasz autóépítészet fénykorát idézik, a vörösréz tónusú Rame Anticótól a tengerkék Azzurro Mediterraneo árnyalaton át a Bianco Perla gyöngyházfehérig.

A projekt tervezett vételára nem változott, továbbra is nettó 350 ezer euróval, 140 millió forinttal számolhatnak azok, akik szeretnének egyet a 2026-tól limitált példányszámban készülő autóból.

Fél évszázad után megépülhet a szexi olasz sportautó 49