A több mint húszéves múltra visszatekintő ADAC Eco Test alapos és ezért megbízható fokmérője a gépjárművek tényleges emissziójának. A villanyautók elterjedése kicsit összekuszálta ugyan a dolgokat, ám az erre kidolgozott, ekvivalens mérési módszerek összevethetővé teszik a belső égésű és akkumulátoros elektromos járművek környezetszennyezésének a mértékét.
Az ADAC ennek érdekében nemcsak az autó használata közben keletkező káros anyagokat (közvetlen emisszió) nézi, hanem azt is, hogy az energia előállításának mekkora az emissziója, ez pedig régiótól, piactól és szolgáltatótól függően változhat.

VOLKSWAGEN ID.7
Az elektromos hajtásláncok hatásfoka között is jelentős különbségek vannak, ugyanúgy, mint a belső égésű motoroknál. Az első generációs Peugeot e-208 például 18,7 kWh energiát használt fel 100 kilométeren, az új modellnél azonban ugyanaz az akkumulátor és villanymotor 16,0 kWh/100 km fogyasztást ad ki – az eltérés oka részben a teljesítmény-elektronika fejlesztésében, részben a töltési hatásfok növelésében (veszteségek csökkentése) keresendő.

BMW i5 eDrive 40
Így lehet, hogy miközben a Peugeot e-208 használat közben egyáltalán nem szennyezi a levegőt, összesített CO2-kibocsátása (legalábbis a német piacon, a helyi energiamixet figyelembe véve) 80 g/km. Ezzel egyébként a francia kisautó nyerte meg a 2024-es ökotesztet. Mögötte, a második helyen az azonos hajtáslánccal szerelt Peugeot e-308 áll, amely a méretkülönbségből adódó nagyobb légellenállás és tömeg okán 82 g/km-re hozza ki az ekvivalens szén-dioxid-kibocsátást.

Toyota Prius PHEV
A további eredményeket az alábbi táblázat tartalmazza – itt egyébként kizárólag az ADAC által 2024 során tesztelt modellek találhatók –, és nemcsak elektromos, de dízel és hibrid modellek is szerepelnek a listán. Ezzel együtt az ötcsillagos, azaz a legjobb környezeti teljesítményt mutató modellek között kizárólag hálózatról tölthető (tisztán elektromos és plug-in hibrid) modellek szerepelnek; ezeket alábbi táblázatunk tartalmazza.

Volvo EX30
ADAC Eco Test 2024 ötcsillagos modellek
Modell | Hajtás | Teljesítmény (kW / LE) |
CO2-kibocsátás (g/km) |
Pontszám** |
Peugeot e-208 156 | BEV | 115 / 156 | 80 | 57+48= 105 |
Peugeot e-308 156 | BEV | 115 / 156 | 82 | 56+47= 103 |
Opel Corsa Electric (54 kWh) | BEV | 115 / 156 | 82 | 56+47= 103 |
Tesla Model 3 | BEV | 208 / 283 | 86 | 55+45= 100 |
Opel Astra Electric Sports Tourer | BEV | 115 / 156 | 87 | 54+45= 99 |
Peugeot e-2008 156 | BEV | 115 / 156 | 90 | 53+44= 97 |
VW ID.7 Pro | BEV | 210 / 286 | 90 | 53+44= 97 |
MG MG4 Electric | BEV | 150 / 204 | 91 | 53+43= 96 |
MG MG4 Electric Extended Range | BEV | 180 / 245 | 92 | 53+43= 96 |
Toyota Prius 2.0 Plug-In Hybrid | PHEV | 164 / 223 | 104 | 49+46= 95 |
Tesla Model 3 Max Range | BEV | 324 / 441 | 93 | 52+43= 95 |
BYD Dolphin | BEV | 150 / 204 | 95 | 52+42= 94 |
BMW i5 eDrive40 | BEV | 250 / 340 | 95 | 52+42= 94 |
Volvo EX30 Twin Motor Performance | BEV | 315 / 428 | 97 | 51+42= 93 |
Mercedes-Benz EQE SUV 350+ | BEV | 215 / 292 | 96 | 51+42= 93 |
VW ID.7 Tourer GTX | BEV | 250 / 340 | 97 | 51+41= 92 |
Volvo EX30 Single Motor Extended Range | BEV | 200 / 272 | 98 | 51+41= 92 |
Porsche Taycan Performance Battery Plus | BEV | 320 / 435 | 99 | 50+41= 91 |
Škoda Enyaq 85x | BEV | 210 / 286 | 101 | 50+40= 90 |
* Well-to-Wheel, azaz az üzemanyag (benzin, gázolaj, elektromos áram) előállításával és felhasználásával járó kibocsátás együttesen
** CO2-kibocsátás + egyéb emisszió = összpontszám

Tesla Model 3
(A rangsor folytatása az ADAC oldalán olvasható.)