Az Opel-rajongók nagy örömére mindössze négy évet kellett várni arra a szériamodell megjelenése után, hogy 1979-ben bemutassák az Ascona B i 2000-es változatát.

Ez az Irmscher érdeme volt, mely a középkategóriás szedánt azzal a céllal vértezte fel a kor legújabb technológiájával, hogy a típus a versenysportban is megvethesse a lábát. Az akkor alig több mint tíz éve, 1968-ban alapított, főként Opelre szakosodott német tuningcég a sárga-fehér színvilággal könnyen felismerhetővé tette az Ascona B-t, amiből alig tizenkét hónap alatt 5000 darabot kellett legyártani, hogy megkaphassa a homologizációt.

A képre kattintva galéria nyílik:

Nem maradt érintetlenül a technika sem, igaz, mai szemmel nézve már nem tűnik egetrengető ugrásnak, hogy a kétliteres, soros négyhengeres motor teljesítményét 100-ról 120 lóerőre növelték, a nyomatékát pedig 153-ról 167 Nm-re. A végsebessége is csupán 10 km/órával, 185 km/órára javult.

A legenda szelleme tovább él ebben az Opelben 19

Fotó: Irmscher

45 évvel később úgy döntött az Irmscher, hogy egy új fejlesztésű i 2000-et mutat be, ám ennek az alapját már nem az Ascona, hanem a hatodik generációs Astra L adta – a régi szép idők emlékére a dizájn nem változott.

Körülbelül 25 milliméterrel ül alacsonyabban, mint a hétköznapi változat, ami az agresszív megjelenést kölcsönző karosszériakészlettel, valamint többek között a cég által újonnan, Hydra Star név alatt piacra dobott kerekeivel együtt hozzájárul a sportos vezethetőséghez.

Az átalakított Astra belül rozsdamentes acélból készült küszöbborításokat, velúrszőnyegeket és praktikus kialakítású középkonzolt kapott. Mindössze 45 darabot fognak gyártani belőle, de további részleteket nem árult el a nagy múltú vállalat, így az árakra sem derült fény.

A legenda szelleme tovább él ebben az Opelben 20

Fotó: Irmscher

Az Irmscher dobásával kapcsolatban az Auto Bild arról írt, hogy ezúttal motorikus változtatásokat nem terveznek. Ebből viszont az következik, hogy az Astra 224 lóerős, 235 km/órás végsebességet ígérő és plug-in hibrid hajtású GSe-változatát érdemes választani, már amennyiben a sportos megjelenés mellett a sportosabb vezetési élmény is a szempontok közé tartozik. Ennek az ára 47 260 euróról, azaz hozzávetőlegesen 19,5 millió forintról indul.

Ha már Opel: korábban összegyűjtöttük, melyek azok a modellek, amiket azoknak találtak ki, akik többre vágynak az átlagosnál.