Motoros szakemberekkel, köztük Talmácsi Gábor világbajnok motorversenyzővel, motorsport edző-oktatóval, valamint szakmai, érdekképviseleti szervezetekkel tekintették át a szaktárca és a szakfeladatokat koordináló Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft. (KTI) együttműködésével készülő új KRESZ szabályait.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tájékoztatása szerint a VII. Közlekedésszakmai Fórum keretei között megszervezett motoros szakmai egyeztetésen ismét kiemelt figyelmet kapott a motorosok számára előírható védőfelszerelések, védőruházat kérdése.
Az elmúlt években ezen a téren kedvező változás történt, a szakemberek véleménye szerint a motorosok jelentős része használ védőfelszerelést, a motorkerékpárok rendkívül széleskörű felhasználási módja, eltérő kialakítása és teljesítménye miatt azonban a kötelezően előírandó eszközök körét megfontoltan kell meghatározni, hogy a védelem mellett ne jelentsen hátrányt a motorkerékpárok napi használata során. Abban egyetértés alakult ki, hogy a védőfelszerelések használatát ösztönözni kell, amiben a megfelelő jogszabályi keretek mellett az oktatásnak, felkészítésnek is fontos szerepet kell játszania.
A motorkerékpárok fejlődése és a nemzetközi tapasztalatok alapján a motoros szakemberek javasolták, hogy
bizonyos feltételek és megfelelő felkészítés mellett lehessen 125 köbcentiméteres motorkerékpárokat is vezetni B kategóriás vezetői engedéllyel.
Az ÉKM közleménye szerint az egyeztetésen elhangzott, hogy ezek a motorok jellemzően rendelkeznek olyan technikai feltételekkel – többek között erősebb fékekkel, ABS-szel, kisegítő elektronikai rendszerekkel és megfelelő motorerővel – amikkel biztonságosabban lehet részt venni a forgalomban, és a nemzetközi szabályozás változásával párhuzamosan az 50 köbcentiméteres segédmotoros kerékpárok választéka, technikai fejlesztése is egyre szűkül.
Több európai országban már vezethetnek 125 köbcentiméteres motorokat B kategóriás jogosítvánnyal, az ottani tapasztalatokat érdemes felhasználni az új szabályozás kialakítása során.
A szakmai fórumon szó esett a városi motoros közlekedés javítása érdekében a torlódás esetén történő elhaladás várható új szabályairól, de a motoros szakemberek számos további javaslattal segítették az új KRESZ kialakítását.
A következő fórumra a jövő év elején kerül sor, ennek középpontjában a közlekedési infrastruktúra fejlesztését érintően azon szempontok lesznek, amelyek fokozzák a motorosok biztonságát, illetve javítják a közlekedésük feltételeit.