Számtalan név- és tulajdonosváltás után sem hajlandó feladni a létezést és a munkát az AC Cars, Nagy-Britannia legöregebb működő autógyártója. Az 1901-ben alapított manufaktúrát az 1960-as években Carroll Shelby közreműködésével kifejlesztett AC Cobra helyezte fel az autóipar globális térképére, de a motorsport-sikerek már egy évtizeddel korábban, a  Cobra műszaki alapjait jelentő AC Ace modellel megkezdődtek.

Miután tehát 2022-ben visszahozta az élők sorába a Cobrát, a cég most az Ace szériát is újraalkotja, méghozzá rögtön kétféle verzióban. Az Ace Bristol a korai évjáratok klasszikus megjelenését hozza, míg az Ace a gyártás legvégén alkalmazott dizájnt kapta, ami már a Cobrát vetítette előre.

3 fotó

Műszakilag mindkét verzió azonos lesz: az eredetiről méretezett, 75 mm-es csövekből hegesztett vázra szénszálas karosszériapaneleket szerelnek, amelyek azonban valamivel teltebbek, íveltebbek, mint az előd sík lemezei.

A burkolat alatt egy 2,3 literes, soros négyhengeres Ford turbómotor dolgozik, a csúcsteljesítmény meghaladja a 300 lóerőt. Az autó tömege hozzávetőleges 1,1 tonna, így 4,6 másodperc elég ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órát. A sebességváltó hatfokozatú, manuális egység, a 15 colos kerekek gyönyörű, acélküllős darabok.

Klasszikus, fapados sportautók térnek vissza 4

A gyártás 2025-ben indul, az árak meglehetősen meredekek: bruttó 175 ezer angol font, azaz mintegy 83,6 millió Ft az alap. Ezért persze nem csak a fent részletezett műszaki tartalmat és a képeken látható dizájnt kapjuk, hanem olyasvalamit is, amit egyetlen replikagyártó sem tudna megadni. Az alvázszámokat ugyanis ott folytatják, ahol hatvan éve abbahagyták, így az új konstrukció az eredeti AC Ace széria közvetlen, vér szerinti leszármazottjának számít.