Az Euro NCAP történetében a Renault volt az egyik első olyan márka, amely képes volt maximális, ötcsillagos eredményt elérni. Ezt hosszú időn át tartották is, úgy tűnt, a franciák presztízskérdést csinálnak abból, hogy minden kategóriában, amelyben jelen vannak, a legbiztonságosabb autók egyikét kínálják az ügyfeleknek.

Fontos jó szokását engedte el a Renault 1

Ez most megváltozott: az idén ráncfelvarráson átesett, második generációs Renault Captur és testvérmodellje, a Renault Symbioz négy csillaggal távozott a tesztsorozatról. Ez annál is kínosabb, mert ugyanez az autó 2019-es bevezetésekor még könnyedén vitte az ötcsillagos szintet.

Fontos jó szokását engedte el a Renault 55

Az EuroNCAP alapvetően a Captur módosításával megalkotott Symbioz modellt tesztelte, ám mivel a két modell szerkezetileg gyakorlatilag azonos, a szervezet a Captur adatait is frissítette; az eltérő részletek miatt egy kiegészítő mérést végeztek csupán.

Fontos jó szokását engedte el a Renault 56

Felnőtt utasvédelem (Symbioz: 73% Captur: 76%)

A féleltolásos frontális ütköztetés során az utascella stabil maradt, a vezető mellkasvédelme gyenge, a lábszáré elfogadható. Az utas védelme jó vagy megfelelő. Teljes átfedéses frontális ütközésnél a vezető mellkasának védelme elfogadható, a többi mért testrész jó vagy megfelelő.

Fontos jó szokását engedte el a Renault 57

Oldalirányú ütközésnél hasonló helyzet lépett fel: a vezető mellkasa épp csak elfogadható védelmet élvez, ahogy az utasülésre való átbólintás ellen is ezen az alacsony szinten véd az autó. Középső légzsák hiányában fennáll a veszély, hogy ilyenkor a két első utas összefejel, súlyos fejsérülést okozva egymásnak.

Fontos jó szokását engedte el a Renault 58

Renault Captur 2024

Ráfutásos ütközésnél az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem mindkét üléssoron jó. Az autó eCall rendszerrel rendelkezik, megelőzi a másodlagos ütközést, vízbe esett járműnél nyithatók az ajtók és ablakok.

Az egyetlen terület, ahol a Captur jobban teljesít a Symbioznál, az ütközési kompatibilitás: eltérő kialakítása miatt a Captur kevésbé terheli meg a másik autó saját gyűrődő szerkezetét.

Fontos jó szokását engedte el a Renault 59

Gyermek utasvédelem (Ssymbioz és Captur: 80%)

A két modell egyformán teljesít: a 10 éves gyerek nyakát érő terhelés épp csak kielégítő, ettől eltekintve minden más testrész kiváló védelmet élvez. Az elülső utaslégzsák kikapcsolható, ennek fontosságáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető. A gyermek jelenlétére figyelmeztető rendszer azonban nincs az autóban. Minden vizsgált gyermekülés helyesen beszerelhető, csupán a hátsó középső ülésen korlátozottak a lehetőségek.

Fontos jó szokását engedte el a Renault 60

Gyalogos- és kerékpáros-védelem (Symbioz és Captur: 76%)

Megint csak nincs eltérés: a gyalogos vagy kerékpáros fejét csak a szélvédő alsó és oldalsó kereténél fenyegeti komoly sérülésveszély. A medence védelme gyenge, a combcsonté jó. A térd és a sípcsont védettsége nagyban függ a találkozás pontjától; a hatékonyság a gyengétől a jóig terjed.

Fontos jó szokását engedte el a Renault 61

Renault Captur 2024

Az autonóm vészfékrendszer gyalogosokra megfelelően, kerékpárosokra jól reagál, ugyanakkor az autó nem véd a „rányitás” ellen, azaz az utasoknak nagyon figyelniük kell, amikor kiszállnak a kocsiból. A tolatási gyalogosészlelés opciós szolgáltatás, a frontális ütközéselkerülés és a sávban tartás jól vizsgázott.

Vezetőtámogatás (Symbioz és Captur 69%)

a videó a hirdetés után indul

Az autonóm vészfékrendszer hatékonyan teszi a dolgát, mindkét üléssoron van biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzés, a vezető fáradását közvetett (nem aktív) rendszer felügyeli. A sávban tartó funkció gyengéden, de határozottan korrigál, a táblafelismerő precízen azonosítja a sebességkorlátozást, és a vezető kérésére akár automatikusan szabályozza a tempomat beállításait.