A rendelkezésre álló képek és adatok alapján a tavaly késő ősszel leleplezett Zeekr 007 műszaki és formai rokonának tűnik a Zeekr 7X, a Geely-csoporthoz tartozó, azaz Volvo-rokon Zeekr márka nagy szabadidőjárműve.
A 7X méretei impozánsak (4825 x 1930 x 1656 mm; tengelytáv 2925 mm), de optikailag elcsalták az autó magasságát, ami jót tesz neki: megjelenése nem súlyos és agresszív járművet idéz, inkább a tágasság érzete jön át. Hasonló formátummal találkozhattunk a Toyota Crown kombinál – a magunk részéről nem bánnánk, ha erősödne ez az irányzat az autótervezésben.
A Zeeker 7X a moduláris SEA platformnak ugyanazt a verzióját alkalmazza, mint a Smart #5, és ahhoz hasonlóan bőséges férőhelyet, rengeteg apró tárolórekeszt és egy hatalmas, 616 literes csomagtartót bocsát az utasok rendelkezésére.
A 800V-os elektromos architektúrához kétféle akkucsomag társítható: az egyik egy 75 kWh-os lítium vas-foszfát egység, és a gyár szerint „a világ leggyorsabban tölthető akkumulátora”, amely 10,5 perc alatt tölthető 10-ről 80%-ra. A másik 100 kWh kapacitást hoz ki nikkel-mangán-kobalt kémiájából. A hatótávolságokat kínai szabvány szerint adták meg, nem érdemes foglalkozni velük, mert közelében sincsenek az európai norma szerinti méréseknek.
A villanymotorok (így, többes számban) teljesítményét nem határozta meg a Zeekr, azt viszont igen, hogy 3,8 másodperc elég az autónak, hogy álló helyzetből 100 km/órára gyorsuljon.
A fotókon jól láthatók a szélvédő fölé, illetve az első kerekek mögé telepített szenzorok: a Zeekr lézeres, optikai és radaros érzékelők segítségével biztosít vezetőtámogató funkciókat; ezek pontos szintje nem ismert.
A Zeekr 7X valamikor 2025-ben állítólag Európába is megérkezik.